رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه دی ۲ ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰ ق.ظ

معرفی کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد»

کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد» کتابی است از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره تشکل و کار تشکیلاتی. این کتاب که به کوشش موسسه شهید کاظمی و به قلم محمود زارعی گردآوری شده است و توسط انتشارات مجد اسلام با شمارگان 3000 نسخه در چاپ دوم منتشر شده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، سراسر این کتاب پر است از ایده های تازه و بر زمین مانده. ایده هایی که غبطه ی کارهای تشکیلاتی را می خورد! حرف ها و راهکارهایی نو از زبان مقام معظم رهبری، طی سالیان متمادیِ حضور در عرصه های فرهنگی و سیاسی. کتابی به دور از کلیشه های تکرار مکررات. این کتاب برای تشکل ها و کارهای تشکیلاتی آماده شده است.

سنتِ کتاب نویسی در این کتاب شکسته شد و در آن از مقدمه و پیش گفتار خبری نیست. زیر و بمِ تشکیلات در آن آمده است. فصول این کتاب به موضوعات مهمی اعم از آثار و برکات کار تشکیلاتی، شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی، آفت شناسی کار تشکیلاتی، وظایف مدیر تشکیلات، وظایف اعضای تشکیلات، نمونه های موفق و در نهایت جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی تقسیم بندی شده است.

مثلاً به این پاراگراف از صفحه ۱۳ کتاب توجه کنید: “بدون سازماندهی، بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمی رود. نخیر، بنده معتقد به نظم سازمانی هستم؛ اما معتقدم که این نظم سازمانی نباید ما را از هویت خودمان خارج کند.” این جملات، اعتقاد عمیق رهبری را به ایجاد تشکیلات به خوبی نمایان می سازد.

در قسمت شاخص های تشکیلات موفق انقلابی از “مدیریت متمرکز” به مدیریت دائمی مجموعه یاد می کند و در ادامه، ضمن تذکر این نکته که “انشعاب، خطرناک است”، از “نظم سازمانی” و “روحیه و فرهنگ جهادی” به عنوان بایدهای یک تشکیلات انقلابی مایه می گذارد. جالبتر اینجاست که ضمن برنامه ریزی اصولی و در سطح کلان یک تشکیلات، رهبری خیلی ریزتر می شوند و می فرمایند: “ما این اهداف را مشخص کنیم و بنویسیم. بعد با کار عمیق و علمی و نوشتن کتاب، خودمان را به معنای واقعی کلمه به این اهداف نزدیک کنیم.”

معرفی این کتاب از این منظر مدنظر بود که به امر تشکیلاتی بودن واقف شویم و نه تنها در تشکیلات که حتی در امر زندگی و زیستن، خودمان را ملزم به استفاده از راهکارهای کار جمعی و تعاون بکنیم. از همین دیدگاه، جوهره ی مدیریت هم به تصویر کشیده شده است. وظایف مدیر تشکیلات که به “حفظ”، “خردگرایی و حکمت”، “اصلاح”، “ارتقای کیفیت”، “صبر در برابر مشکلات” و … تقسیم شد. به پاراگرافی از صفحۀ ۶۴ کتاب دقت کنید: “اگر یک مدیر عالی وقتش را تقسیم کند، شاید بشود گفت که نیمی از وقتش را صرف نظارت بر دستگاه خودش، و نیمی را صرف کارهای دیگر بکند؛ فکر کردن، سیاست گذاری کردن، دستور دادن، جلسه گذاشتن، و از این قبیل. نظارت بر این دستگاه یعنی دائماً حضور داشته باشید؛ آقا شما دارید چه کار می کنید؟ این کار چه شد؟ مسألۀ پیگیر هم بخشی از نظارت است.”

سخن گفتن به ایجاز، دلنشین تر است و کافی. 

اگر نیاز به ملزومات بود، ارجاعتان می دهیم به کتاب. به نشر مجد اسلام. به کوشش محمود زارعی. به شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۴۰۸۴۴-۶٫ به فروشگاه اینترنتی www.manvaketab.ir و در نهایت به قیمت ۸۵۰۰۰ ریال.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۲
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی