رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان


در دنیای امروز شبکه‌های اجتماعی، یکی از رسانه‌های مهم و تأثیرگذار محسوب می‌شوند. ارتباطات و انتقال پیام با ورود شبکه های اجتماعی مجازی، مفهوم تازه‌ای به خود گرفته است. شبکه های اجتماعی نسل جدیدی از تارنماهای اینترنتی مبتنی بر وب و موبایل هستند که کاربران آن ها حول محور مشترکی در فضای مجازی دور یکدیگر جمع می‌شوند و جمع‌های برخط (آن لاین) را تشکیل می‌دهند.

یکی از شبکه‌های اجتماعی که در حال حاضر با اقبال کاربران مواجه شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ اینستاگرام به آمار بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دست پیدا کرد این رقم برای یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس که به طور عمده روی گوشی‌های موبایل فعال است، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. همچنین در طول روز بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا است. مطابق آخرین اطلاعات موجود در بیش از 42 میلیون نفر از شبکه اجتماعی اینستاگرام بهره می‌گیرند. بنابراین محبوبیت اینستاگرام در ایران و در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها بسیار زیاد است. این شبکه اجتماعی مدت‌هاست به کمک فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی آمده و مکان و بستر مناسبی جهت تبلیغ و ترویج مرام‌های فرقه‌ای شده است. جریان تبشیر نیز به عنوان یکی از جریان‌های انحرافی از این بستر استفاده می‌کند که به ویژه در شرایط کنونی سطح این بهره گیری گسترش پیدا کرده است. دلیل این امر را می‌توان اقبال بسیار بالای مخاطب به این شبکه اجتماعی دانست. این موضوع موجب شده تا اتاق‌های فکر ضداسلام و زیر مجموعه‌های آنها مانند فرقه‌‌ها و جریان های انحرافی برای حضور در این بستر برنامه ریزی خاصی داشته باشند که در ادامه رویکرد جریان تبشیر در این خصوص بررسی خواهد شد.

به دنبال شیوع کرونا در سراسر جهان جریان های فرقه‌ای نیز تاثیر پذیرفته و رفتار خاص خود را در پیش گرفتند. جریان تبشیر در این میان به سمت استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی حرکت کرد.

از آنجا که دیگر امکان گردهم‌آیی‌های کلیسایی، برگزاری همایش‌ها و دیگر تجمعات برای اعضای این جریان وجود نداشت و به دلیل پروتکل‌های بهداشتی جلوی آن گرفته شد این جریان حضور خود را در شبکه های اجتماعی وسعت بخشید. این رویکرد در واقع تبدیل تهدید به فرصت بود چرا که مخاطبین برای دیدن برنامه‌ها دیگر نیاز به ماهواره نداشته و تنها با داشتن یک گوشی هوشمند و اینترنت می‌توانستند در هر زمان و مکانی برنامه‌های تبشیری را تماشا کنند. استراتژی حضور بیشتر در شبکه های اجتماعی به سرعت تبدیل به یک اپیدمی شده و توسط بخش‌های مختلف جریان تبشیر اعم از سازمان‌ها، عناصر و حتی کلیساها مورد استقبال قرار گرفت. لایوهاو پخش زنده‌های شبانه به وقت ایران در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی نوین مانند زوم، برنامه مستمر و مداوم جریان تبشیر است و بدین شکل چتر فعالیتی جریان به شکلی کامل در فضای مجازی گسترده شد. نکته اینکه برنامه ها همزمان از طریق ماهواره و فضای مجازی پخش شده و امکان تاثیرگذاری آن افزایش یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۰۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی