رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه مهر ۲۴ ۱۳۹۸، ۰۲:۴۸ ب.ظ

چرا بهائیان سواد داشتن باب را منکر می‌شوند؟

 

رهپویان هدایت: در مطالع الانوار که همان خلاصه تاریخ زرندی است، صفحه63 آمده است: باب بعد از فوت پدر در دامن مهر خال خود سیر علی پرورش یافت...هرچند باب به درس خواندن میل نداشت ولی برای آن که به میل خال رفتار کنند به مکتب شیخ عابد تشریف بردند.

سید علی محمد شیرازی در سال 1235 ه.ق در شیراز، از پدری به نام محمد رضا که کار بزاری داشت، زاده شد. در کودکی پدر خود را از دست داد و خالویش سیدعلی او را به مکتب شیخ عابد شیرازی سپرد. علی محمد در آنجا خواندن و نوشتن فارسی و عربی و اندکی از علم حساب ... را آموخت.

به مکتب رفتن و درس خواندن باب نکته ای است که بهائیان و سردمداران آن ها مانند عبد بها در صدد کتمان و انکار آن برامده اند درحالی که به ظاهر تاریخ نویسان این فرقه ضاله اعتراف به درس خواندن و مکتب رفتن وی نموده اند.(کتمان مکتب رفتن باب برای این است که ساخته ها و بافته های پوچ وی را وحی و غیر تعلیمی معرفی کنند.)

نبیل زرندی در تاریخ زرندی، مازندرانی در اسرار الاثار و آیتی کتاب الکواکب الدریه (آن زمان که در فرقه ضاله بهائیت عضویت داشته این کتاب را نوشت است) اعتراف به مکتب رفتن باب و درس خواندن وی نموده اند.

در مطالع الانوار که همان خلاصه تاریخ زرندی است، صفحه63 می نویسد: باب بعد از فوت پدر در دامن مهر خال خود سیر علی پرورش یافت...هرچند باب به درس خواندن میل نداشت ولی برای آن که به میل خال رفتار کنند به مکتب شیخ عابد تشریف بردند. (ماجرای باب و بها، صفحه33)

در کنار منابع قبلی میتوان از اعتراف دیگر تاریخنویسان بابی و بهائی به سواد داشتن باب اشاره کرد. اسد الله مازندرانی در کتاب رهبران و رهروان می نویسد: سیدعلی(خلوی باب) او را به مکتب نزد شیخ عابد، به تحصیل قرائت، کتاب فارسی، عربی و سیاق متداول آن ایام گماشت.

حال با توجه به این نوشته ها و اعتراف به ظاهر تاریخ نویسان بهائی در مورد مکتب رفتن و درس آموزی باب، برخی از دروغ پردازان خبره مانند عبدبها قلم به انکار و کتمان برده و در صدد تحریف حقیقت برآمده اند.

عبدبها در کتاب مفاوضات می نویسد: اما باب در سن جوانی، بیست و پنج سال از عمرش گذشته بود که قیام کرد. در میان طائفه شیعه مسلم است که ابدا در هیچ مدرسه ای تحصیل نکرده و نزد کسی اکتساب علوم نکردند.(مفاوضات، صفحه19-20)

برخلاف آنچه عبدبها نوشته است که شیعیان قائل به بی سوادی باب بوده اند اتفاقا نه تنها شیعیان بلکه اکثر نوشته های بهائیان تایید می کند که باب به مکتب رفت و مقدمات ایجاد فتنه را از معلمی شیخی مسلک آموخت.

امروزه نیز دروغ پردازی های سردمداران بهائیت توسط اندک پس مانده های آنان دنبال شده و نشر اکاذیب در سرلوحه فرد، فرد تشکیلات این فرقه ضاله قرار گرفته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی