رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه آبان ۱۴ ۱۳۹۹، ۰۹:۱۴ ق.ظ

تابنده ریشه همه مشکلات فرقه نعمت الهیه

امروز دراویش فرقه نعمت الهیه در میان  آتش تفرقه و بدبینی، دریک  وضعیت استحاله فرقه ای فرو رفتند که نه تنها راه برای فرار از آن ندارند  بلکه با دستان شان ، در حال نابودی مسلک فرقه نعمت هستند. ریشه این آشفتگی ها و سردرگمی های جریان دراویش نعمت الهیه ، به اقطاب و مشایخ فرقه بر می گردد که ثمره نصیحت ها و موعظه های آنان در مجالس خانقاهی ، امروز اینگونه هویدا شده است.

نورعلی تابنده قطب پیشین فرقه نعمت الهیه ، در اواخر عمرخود ، زمینه های آشفتگی و تفرقه میان دراویش را با عملکرد و اظهارات خود فراهم کرد  و بعد از فوت وی، آنچه را که کاشته بود، به ثمر نشست.

تابنده با اظهارات متناقض و دستورات خود سرانه ، آتشی را در میان دراویش به پا کرد که امروز هر دو طیف دراویش سنتی و افراطیون مدرن به جان هم افتادند.

به عنوان مثال ، قطب پیشین دراویش، افراطیون فرقه را که با نمایندگان اربعه خصومت شدید داشتند،  به دولتسرا دعوت می کند و آنان را همانند پسران خود در آغوش می کشد ودر غائله گلستان هفتم  سال 96، خود را مبرا  از هرگونه مسئولیت در قبال آشوبگری های دراویش زندانی اعلام می کند.

از سوی دیگر، نمایندگان اربعه را به عنوان افراد امین و مورد اعتماد خود معرفی می کند و در حسینیه حائری در میان فقرای بیچاره، به ظاهر آنان را عزل می کند اما  همچنان نمایندگان در حیطه مسئولیت شان تا زمان فوتش، باقی مانده بودند

 از همه مهمتر، چالش جانشینی منصب قطبیت است. نورعلی تابنده  علیرضا جذبی را در سال 97 به عنوان قطب فرقه انتخاب می کند و در روز های آخر عمرش، مساله جانشینی  جذبی را به راحتی کتمان می کند.

وی در اواخر عمرش، عزم سفر به بیدخت می کند و اعلام می کند که دراویش در بیدخت حاضر نشوند و بگذارند به خیال راحت بدون هیاهو  و تجمع، به زیارت آباء و اجدادش برود. به محض ورود وی به بیدخت، دراویش متوجه می شوند که نورعلی تابنده از فقرا  گلایه دارد که چرا دراویش به دیدن او نمی آیند !!!

این قبیل رفتار ها واظهارات متناقض در کارنامه سیاه نورعلی تابنده به قدری زیاد است که مجال بیان همه آنها نیست اما نتیجه این تناقضات ، باعث شده است:

- مصطفی آزمایش، مأذون مطرود ی که هیچ جایگاهی در فرقه نعمت الهیه نداشت، با استفاده از این تناقضات رفتاری و گفتاری، حالا در زمره برزگان  طراز اول  و در گزینه های جایگاه قطبیت فرقه مطرح شود.

- جریان های معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی، دراویش بیچاره را به عنوان بازیگران سیاست های خصمانه خود به کار گیرند و بر معضلات و آشفتگی های درون فرقه ای آنان دامن  می زنند.

- باعث شد که بستر قطبیت فرقه برای علیرضا جذبی با مشکلات و موانع متعددی روبرو شود و او در منزل خود منزوی شود. حالا قطب کهنسال 85 ساله فرقه، با چه  توان و رمقی می خواهد مسلک  فرقه نعمت الهیه را اداره کند ؟

بنابراین می توان گفت باعث و بانی تمام مشکلاتی که امروز در بدنه فرقه نعمت الهیه وجود دارد، شخص نورعلی تابنده است که اینگونه دراویش را به درگیری های درون فرقه‌ای سوق داده و خاموشی این فرقه را تسهیل کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی