رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه بهمن ۱۵ ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰ ب.ظ

عبور دراویش افراطی از مبانی فرقه

رهپویان هدایت: دراویش افراطی فرقه نعمت الهیه، برخلاف مسلک درویشی، هرگونه گرایش دینی و اعتقادی در امر سیاست را کاملاً نفی می‌کنند. آنان بر این باور هستند که تعالیم  اسلامی باعث ایجاد معضلات و مشکلات عدیده در میان جوامع بشری شده است.

افراطیون، جدایی دین از سیاست را یکی از راهکارهای اساسی برای نجات بشریت مطرح می‌کنند و سر ناسازگاری با اجرای اصول و مبانی شریعت اسلامی دارند. آنان با خوانشی ابداعی از شریعت اسلام ناب محمدی به مسلک درویشی گرایش پیدا کردند تا بتوانند خلأهای معنوی خود را همچون عرفان‌های نوظهور به سبک و سیاق درویشی اشباع کنند.

دراویش مطرود از فرقه نعمت الهیه، همواره خود را مطیع و فرمان‌بردار اقطاب و مشایخ فرقه می‌دانند. آنان در زمان حیات نورعلی تابنده، رابطه مرید و مرادی عمیقی با وی برقرار کردند و توانستند لبخند رضایت قطب پیشین فرقه را برای تحقق اهداف خصمانه خود جلب کنند.

 اما با نگاهی به باورها و آموزه‌های اقطاب و مشایخ فرقه نعمت الهیه، که افراطیون همانند یک بت، آنان را متعصبانه می‌پرستند، به تناقض‌های اساسی و مبنایی مواجه می‌شویم که ذره‌ای باهم سر سازگاری نداشته و می‌توان گفت جمع اضداد در فرقه نعمت الهیه در کنار هم قرارگرفته‌اند.

 یکی از اقطاب و مشایخ موردقبول افراطیون مطرود از فرقه نعمت الهیه، حسین تابنده (رضا علیشاه) است که از باورها و آموزه‌های وی به‌عنوان تعالیم نورانی یاد می‌کنند. وی در یکی از مکتوباتش درباره سیاست و درویشی قلم‌فرسایی‌های مطول کرده است.

 این قطب مقبول افراطیون عباراتی مانند درویشی را باسیاست کار نیست، فقرا نباید در سیاست دخالت کنند، را به‌عنوان یکی از اقوال بزرگان فرقه مطرح می‌کند لکن گفته‌های آنان را مخالف تعالیم دین مبین اسلام می‌داند و سیاستی که تابع احکام شرع مطهر و اخلاق اسلامی نباشد به‌اصطلاح سیاست معاویه می‌داند.

حسین تابنده برای توجیه گفته‌های اشتباه اقطاب فرقه، به گفته‌های پدرش در باب توجیه این مسئله متوسل شده است. محمدحسن گنابادی (صالح علیشاه) این موضوع را این‌گونه توجیه نموده است: در سیاست دخالت نکنید که مبادا آلت دست و بهانه اجرا مقاصد دیگران گردید.

 بنابراین، امروز شاهد هستیم که افراطیون به‌ظاهر مطرود از فرقه نعمت الهیه، تحت فرمان، برای اجرای سیاست‌ها و دستورات دشمنان واقعی شریعت اسلام ناب محمدی هستند. رسانه‌های وابسته به جریان دراویش که روسای آن مقبول اقطاب و مشایخ فرقه هستند، به‌عنوان سخنگوی مواضع خصمانه آنان در میان بدنه دراویش بیچاره فعالیت می‌کنند. دراویش فرقه نعمت الهیه، امروز کاری را می‌کنند که با نصیحت‌های اقطاب و مشایخ فرقه کاملاً در تضاد و تناقض است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی