رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه اسفند ۲۰ ۱۳۹۹، ۰۴:۰۹ ب.ظ

عصبانیت یهودیان از دستاوردهای سفر پاپ


رهپویان هدایت: سفر نمایشی پاپ فرانسیس به کشور عراق، برخلاف خوشحالی و امیدواری مسیحیان عراقی، یهودیان صهیونیستی را به‌شدت عصبانی کرد. یهودیان توقع داشتند پاپ به‌عنوان مقام اول آیین مسیحیت کاتولیک، همان‌طور که به مسیحیان عراقی توجه نمود بیشتر به وضعیت زندگی یهودیان ساکن در عراق توجه می‌کرد.

سایت خبری اورشلیم پست در روز دوم سفر پاپ، مراتب اعتراض خود را نسبت به وی، به‌صراحت اعلام کرد. در این خبر آمده است که طبق توافقات و هماهنگی‌های انجام‌شده قبل از سفر، مقررشده بود پاپ با اقلیت یهودیان عراقی در زادگاه حضرت ابراهیم در اور دیدار داشته باشد. اما نه‌تنها دیداری صورت نگرفت بلکه از ورود خاخام‌های یهودی به مراسم استقبال پاپ در اور ممانعت شد.

 این نشریه صهیونیستی مدعی است، علی رغم  همکاری ها و روابط دوستانه و دیرینه ای که یهودیان با پاپ فرانسیس دارند، این سفر می‌توانست دستاوردهای خوب و منحصربه‌فردی برای یهودیان داشته باشد اما مقامات عراقی با برهم زدن برنامه‌ریزی‌های قبلی آنان، فرصت استفاده و بهره‌برداری یهودیان از این سفر نمایشی را گرفتند.

دست‌اندرکاران این رسانه خبری، برای اجرای تکنیک مظلوم نمایی، اعلام کردند یهودیان عراقی از امتیازات و حقوق قانونی در عراق برخوردار نبوده و براثر جنگ های داخلی، بسیاری از اماکن مذهبی آن تخریب‌شده و امروز تنها تعداد اندکی از یهودیان در عراق باقی‌مانده‌اند.

لازم به ذکر است امروز اماکن مربوط به یهودیان مانند آرامگاه ناهوم، برخلاف اماکن و کلیساهای مسیحیان عراقی، کاملاً سالم مانده و حتی گفته‌شده اخیراً مورد مرمت و بازسازی مجدد هم قرار گفته است.

 نویسنده این مقاله مدعی است: علی‌رغم ملاقات حضوری پاپ با نمایندگان قومیت‌های مختلف عراقی، خودداری کردن عمدی وی از دیدار با یهودیان منطقه موصل و همچنین عدم حضور او در اماکن مقدس یهودیان مانند مقبره ناهوم نشان‌دهنده توطئه مقامات عراقی با هماهنگی کشور ایران است که به‌خوبی توانستند یهودیان را از ثمرات این سفر بی‌بهره سازند.

 این نشریه خبری، محرومیت خاخام‌های یهودی از دیدار با پاپ فرانسیس در عراق و همچنین بی‌اعتنایی مسئولان عراقی به جمعیت حداقلی یهودیان، ناشی از برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای مخالفت با عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل است.

 هرچقدر رهبر مسیحیان جهان از بازتاب این سفر نمایشی خود، ابراز خوشحالی و امیدواری می‌کند، برعکس، عصبانیت یهودیان صهیونیستی، بیشتر می‌شود. سفری که بنا بر ادعای رسانه‌های خبری جهانی، زمینه اتحاد اسلام و مسیحیت در آن ایجاد شده، یهودیان کاملا از منافع و امتیازات این سفر محروم شدند. بنا بر اعتراف خاخام‌های یهودی، جبران این ضربه سنگین برای یهودیان صهیونیستی، امکان‌پذیر نخواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی