رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه ارديبهشت ۲۷ ۱۴۰۰، ۰۲:۲۱ ب.ظ

نقدی کوتاه بر سخنان عجیب روانشناس سبز

رهپویان هدایت: شهرت از مقوله هایی است که انسان های ضعیف النفس را به راحتی به وادی هلاکت می کشاند و چه بسیار افرادی که برای شناخته شدن و رسیدن به مطامع دنیایی به شیوه های آسان سعی در رسیدن به شهرت بیشتر دارند.

این اتفاق و رسیدن به این خصیصه مشهور شدن در کشور ما با خلاف واقع گویی و راه اشتباه رفتن به آسانی بدست می آید! افراد بسیاری هستند که بدون تخصص و علم در زمینه های گوناگون اظهار نظر کرده و بدین ترتیب بر سر زبان ها افتاده اند. باید داستان حاتم طائی و برادرش را برای اینان بازگو کرد، گرچه داستان حاتم صحیح است و در داستان برادر تردید. گویند که حاتم سال ها تلاش کرد و نفع رسانید تا به شهرت رسید و برادرش در کسری از ساعت و با یک اقدام خلاف و اشتباه در کنارش مشهور شد!!

در ماه مبارک رمضان یکی از سخنرانان انگیزشی و روانشناس که در مجامع مختلف دینی هم حضور می یابد سخنانی را ایراد کرد که تماما خلاف علم دینی و در تضاد با سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و قران کریم است.

این فرد درباره شب های قدر عجایبی را بر زبان می آورد که چکیده آن این ادعاهاست که این مدل ( احیا و شب زنده داری و گریه و توبه) گفته های شیخ عباس قمی است، می توان در این شب ها شاد بود و رقصید، هرکسی به طریقی به اوج می رسد، گریه خواب می آورد و کسالت و...

درباره این بیان پر نقص نکاتی را به اختصار مطرح می نماییم؛

1- آیا خود ادعا ندارید که در هر زمینه ای تخصص لازم است؟ آیا تخصص در زمینه تفسیر، علم فهم قرآن، حدیث شناسی، رجال، درایه، تاریخ اسلام، ادبیات عرب و... را دارید؟  چطور به مرحوم شیخ عباسی قمی(ره) که متخصص در این زمینه هاست و شما هیچ علمی در این موضوع ندارید بی احترامی می کنید؟

2- شیخ عباس با داریت، فهم، علم و تخصص خود حاضر نیست تجربه شخصی خود را به اسم دین مطرح کند و هر انچه گفته است از دستورات دینی است، اما این فرد بدون هیچگونه تخصص و علمی اینگونه ادعا می کند که هر کسی به هر طریقی به اوج می رسد! حقیقتا به این چنین فردی باید چه گفت که خود قاری قرآن است و حتی خود را حافظ قرآن می داند اما خطوط نورانی ابتدایی قرآن که در سوره حمد می فرماید: اهدنا الصراط المستقیم، را متوجه نمی شود! مبانی قرآنی را می زنید و خود را قران خوآن می دانید!

3- در کلیپ اشاره می شود که مدل مرحوم شیخ عباس قمی(ره) گریه است و گریه خواب آور و کسالت به همراه دارد!! اولا ایشان خارج از دستورات اهل بیت علیهم السلام چیزی را گفته اند؟ آیا این دستور حضرت امیر علیه السلام است و ائمه معصومین یا گفته های شخصی مرحوم شیخ عباس قمی (ره)؟ در ثانی فردی که از بزرگی شرمسار است و می داند آن بزرگ چقدر در حق او خوبی نموده و حال قرار است در محضر او قرار بگیرد با رقص و پایکوبی به حضورش می رود؟! ثالثا شما که ندیده اید گریه شب چه اثراتی دارد حداقل چند کتاب از خاطرات شهدای گرانقدر را بخوانید! حداقل احوالات بزرگانی چون حضرت آیت الله بهجت (ره)، چون سردار عزیر شهید حاج قاسم سلیمانی و... را بررسی کنید تا متوجه شوید که گریه شب برای رسیدن به قرب و منزلت، برای بیدار شدن بیشتر در این ظلمات دنیا چقدر انسان را سرحالتر، بانشاط تر،  فعال تر و پر کارتر می نماید.

4- در ادامه ادعا دارد که قدر به معنای قدرت است!! واعجبا از این همه علم و فهم. تا کنون هیچ یک از هزاران استاد زبان و ادبیات عرب، صدها مفسر و مترجم قرآن کریم، صدها حدیث شناس و... چنین ادعایی نداشتند، برادر گرام!

این یکی شیری است اندر بادیه وآن یکی شیری است اندر بادیه

آن یکی شیری است آدم می خورد وآن یکی شیری است آدم می خورد.

کار خوبان را قیاس از خود مگیر

گرچه باشد در نوشتن شیر شیر

نکاتی دیگری در این گفته های سطحی و نسنجیده وجود دارد که در این مقال فرصت پرداختن به آن نیست و در پایان باید متوجه این امر مهم بود که حقیقتا جامعه ما از اظهار فضل افراد در زمینه هایی که در آن تخصص و علم ندارند بسیار آسیب می بیند...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی