رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه بهمن ۱۳ ۱۴۰۰، ۰۴:۱۵ ب.ظ

خدمات رژیم پهلوی به یهودیان صهیونیستی

رهپویان هدایت: بنا بر گواه منابع و مستندات تاریخی، رژیم پهلوی با یهودیان صهیونیستی ساکن در کشور روابط دوستانه عمیقی داشته و آنان در داخل کشور از امتیازات و منافع بی حدوحصری برخوردار بودند. یهودیان صهیونیستی همواره از رژیم پهلوی بالاخص دوره سلطنت محمدرضا، به‌خوبی یاد می‌کنند و او را حامی واقعی رژیم صهیونیستی می‌دانند. در این مجال کوتاه قصد داریم گوشه‌ای از اقدامات یهودیان صهیونیستی در دوره محمد رضا پهلوی را به‌اختصار بیان کنیم.

انجمن کلیمیان تهران باهدف رتق‌وفتق امور اجتماعی و فرهنگی و دینی مربوط به یهودیان ایران با مرکزیت تهران فعالیت خود را به سرپرستی  تعدادی از یهودیان سرشناس آغاز کرد دیری نپایید ردپای صهیونیسم در عملکرد و کارنامه انجمن به‌وضوح دیده شد. 

در اسناد و مکاتبات به‌جامانده از ساواک آمده است : انجمن کلیمیان ایران در اختیار عوامل اسرائیلی بوده و آنان بدون چون‌وچرا خود را در اختیار دولت اسرائیل می‌دانند و خود را وقف  اسرائیل کرده اند.

این انجمن نزد سران رژیم پهلوی از شخص شاه تا نخست وزیر، وزا و غیره ... از موقعیت ممتازی برخوردار بودند.  به عنوان نمونه، انجمن کلیمیان تهران در سال 1356درخواست اجازه انتشار نشریه ارگان را حضوراً بدون هیچ گونه تشریفات و مقدمات اداری، از شخص محمدرضا پهلوی گرفتند و در سریع‌ترین زمان ممکن  نشریه به چاپ رسید.

معامله مقامات رژیم پهلوی با انجمن کلیمیان ایران به صورت مستمر و یک طرفه بود. تشکل‌های صهیونیستی درقبال امتیازات اعطایی سران سلطنت پهلوی سود می‌بردند، خود را موظف به ثنا گویی از شاه و خاندان سلطنتی می‌دانستند.

در بخشی از دستور العمل  کنیسه‌ها و محافل یهودیان صهیونیستی آمده است: در کلیه مراسم‌های دعا و مناسک مذهبی در کنیسه‌ها، بایستی برای سلامت ذات اقدس شهریاری و علیا حضرت ملکه شهبانو و ولیعهد به صورت جداگانه دعا شود.

برگزاری جشن سالکرد انقلاب سفید شاه وملت از مهم‌ترین برنامه‌های یهودیان صهیونیستی در داخل کشور بود که هر ساله با حضور مقامات دولتی و اشگری در انجمن کلیمیان به صورت مفصل برگزار    می‌شد.

اعطای امتیازات ویژه به یهودیان صهیونیستی ساکن کشور، از سوی دستگاه سلطنت و بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی از مناسبات این کانون‌ها با مراکز یهودی و صهیونیستی جهان خارج، یک معامله رایج و مرسوم بین رژیم پهلوی و تشکل‌های یهودی در آن دوره بود.

این قبیل ارتباطات نه تنها از نظر ساواک پوشیده نبود بلکه روسای سازمان امنیت  به زعم خود در صدد بودند تا از این پیوند و ارتباط، در ابعاد مختلف به ویژه در زمینه‌های سیاسی و تبلیغاتی  به نفع رژیم پهلوی بهره برداری کنند.

دریکی از مکاتبات مربوط به انجمن کلیمیان و ساواک آمده است، اخیراً کنگره جهانی یهود که در شهر لاهه هلند مورخ 28 آوریل 1974 برگزار خواهد شد لذا پیشنهاد شد نمایندگان انجمن در آن کنگره، درباره پیشرفت‌های ایران صحبت کنند.

یکی از فعالیت‌های اقتصادی انجمن که با نظر مستقیم ساواک صورت می‌گرفت، مساله خروج طلا  از کشور بود.  در اسناد ساواک آمده است که در سال 1344، با موافقت رئیس ساواک استان مرکزی، برای خروج  1000 سکه طلا، 4500 سکه  نقره، و 2500 سکه  برنز بدون هیچ گونه تشریفات گمرکی و اداری، از کشور هیچ مانعی وجود ندارد.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی