رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه مرداد ۷ ۱۴۰۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ

عهد جدید خداشناسی ندارد!

رهپویان هدایت: بطور کلی، معرفت و شناخت یک موجود به حسب آن شی مورد شناخت، به دو صورت تحقق می یابد. یکی شناخت حضوری و دیگری شناخت حصولی. در مورد خداوند متعال نیز همین دو نوع شناخت متصور است. یکی شناخت حضوری که بدون وساطت مفاهیم ذهنی، تحقق می یابد و دیگری شناخت کلی و حصولی که به وسیله مفاهیم عقلی حاصل می شود و مسقیماً به ذات الهی تعلق نمی گیرد.(1)

در بحث معرفت حصولی به خداوند و شناخت غیرمستقیم، ما به ابزار وحی نیازمندیم چراکه تنها خداوند است که می تواند خود را آنگونه که شایسته است به ما معرفی نماید. در واقع اسماء و صفات الهی اگرچه در جهان هستی نمود دارد لکن شناخت این اسماء نیازمند توضیح و تبیین انبیاء است.

 انسان، با معرفتی که به خداوند پیدا می کند از معاصی و گناهان پرهیز می کند و از این رو فقدان معرفت به خداوند موجب می شود که انسان از سر جهل و نادانی به اقسام مفاسد گرفتار شود. حال قابل توجه است در منابع اصلی مسیحیت صهیونیستی مانند عهد جدید مباحث خداشناسی چندان مطرح نمی شود و گویی جایگاهی ندارد.

امروزه اگر کسی بخواهد از عهد جدید اطلاع و معرفتی از خداوند به دست آورد چندان توفیقی نخواهد یافت چراکه اغلب این کتاب، صرفا گزارش هایی از معجزات و مواعظ است و در خصوص اسماء و صفات الهی مطلب چندانی ندارد.

در قرآن کریم، اسماء و صفات الهی به زیبایی تبیین شده و از این رو می فرماید: وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ وَذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ ۚ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ، و نامهاى نیکو به خدا اختصاص دارد، پس او را با آنها بخوانید، و کسانى را که در مورد نامهاى او به کژى مى‌گرایند رها کنید. زودا که به [سزاى‌] آنچه انجام مى‌دادند کیفر خواهند یافت.(سوره اعراف، آیه 180)

با این وصف، فقر عهد جدید از حیث مبانی خداشناسی موجب شده تا امروزه مبلغان مسیحیت پروتستان بیش از مباحث عقلی به سوی خرافات و مطالب عقل ستیز میل کنند و هیچ درکی از خداوند حقیقی نداشته باشند. در حقیقت، فرقه ای که هیچ مبنا و اصول معرفتی برای شناخت خدا ندارد، مخاطب خود را به سمت و سویی خواهد کشاند که در آن هیچ معنویت و بندگی وجود ندارد.

 

پی‌نوشت:

1-مصباح یزدی، محمدتقی، معارف قرآن، ص۱۹.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی