رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه ارديبهشت ۱۸ ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ

نفوذ صهیونیسم در آمریکا

رهپویان هدایت: یکی از مواردی که صهیونیست‌های حامی اسرائیل همواره برای مظلوم نمایی ارائه می کنند این است که یهودیان کشور مستقلی برای خودشان ندارند و همچنین در کشوری مانند آمریکا، عوامل موثری در اختیار ندارند که منافع آنان را تأمین کند.

نکته اول اینکه این بخش اندک از یهودیان، خود را نماینده تمام یهودیان جهان می دانند و بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار می گیرند که بتوانند از وزنه سیاسی یهودیان در سطح جهانی به نفع خود و منافع استکباری‌شان استفاده کنند.

مسئله مهم دیگر نفوذ گسترده و اثرگذار این اقلیت یهودی در کشورهای مهمی چون آمریکا است. مرور تاریخ و بررسی اسناد موجود در منابع مختلف به ویژه اسناد و اظهارات دانشمندان و کارشناسان یهودی به خوبی این مسئله را نشان می دهد.

حداقل در یک قرن اخیر رخنه یهودیان صهیونیست در ابعاد مهم ایالات متحده به قدری عمیق است که به هیچ وجه نمی‌توان گفت منافع و اهداف این گروه نادیده گرفته شده یا نماینده مشخصی برای آنها در سطوح عالی حکومتی وجود نداشته است.

در هشت دهه اخیر، رژیم صهیونیستی بسیاری از موازین و قوانین بین‌المللی را نقض کرده و بارها قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته که علیه اشغال سرزمین‌های فلسطینی، کشتار بی‌دلیل مردم بی‌گناه و تجاوزات نظامی مکرر، صادر شده‌اند.

بیشتر کشورهای جهان، سیاست‌های رژیم صهیونیستی، به ویژه ظلم و ستمی که بر مردم فلسطین روا می‌دارد، همچون اقداماتی غیرقانونی و به دور از موازین انسانی، تلقی کرده و محکوم می‌کنند. برای مثال در چندین قطعنامه سازمان ملل که با هدف محکوم کردن اسرائیل صادر و با اکثریت آرا نیز تصویب شده، این اجماع آشکار شده است.

چنانچه «کوفی عنان» دبیرکل سابق سازمان ملل در سال ۲۰۰۲ اظهارات قابل توجهی در این باره گفته است: «همه جهان از اسرائیل می‌خواهند از سرزمین‌های اشغالی فلسطین خارج شود. گمان نمی‌کنم که همه جهان اشتباه فکر کنند.»

اما در میان کشورهای جهان، ایالات متحده به تنهایی به عنوان بزرگ‌ترین حامی اسرائیل، خود را متمایز ساخته است. به جز چند مورد معدود، تقریباً همه آمریکایی‌ها، حتی سیاستمداران و چهره‌های برجسته‌ای که گاهی برخی از سیاست‌های اسرائیل را مورد انتقاد قرار می‌دهند، در زمره حامیان اسرائیل هستند و این رژیم جعلی را نه یک کشور بلکه یک دولت قومی_مذهبی مؤکداً یهودی تلقی می‌کنند.

با وجود برخی مناقشات پراکنده درباره برخی سیاست‌های خاص، آمریکا همچنان به پیروی از مسیر گذشته، کمک‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی گسترده‌ای به اسرائیل می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی