رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه تیر ۲ ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹ ق.ظ

مسیحیان به کلیسا بازنخواهند گشت!!


 یکی از خسارت‌های جبران نشدنی کرونا که بسیاری از کشیشان مسیحی آمریکایی را به‌شدت نگران کرده است، عدم تمایل و اشتیاق مسیحیان برای حضور در مراسم‌های کلیسایی است. مقامات کلیسایی برخی از ایالت‌های آمریکا، با این هشدار جدی مواجه شده‌اند که درصد قابل‌توجهی از ایمان‌داران مسیحی که همیشه در برنامه‌های کلیسایی شرکت می‌کردند، امروز به‌صراحت اعلام کرده‌اند حضور در کلیسا چندان اهمیت نداشته و یا اینکه از ایمان مسیحی خود به‌شدت فاصله گرفته‌اند.


طبق نظرسنجی‌ها و تحقیقات میدانی  انجام شده توسط مؤسسات رسمی آمریکایی، اغلب مسیحیان ترجیح می‌دهند وقتی‌که برای حضور در کلیسا می‌خواهند اختصاص بدهند، در اوقات بیکاری از طریق برنامه‌های مجازی در منازل و محل کارشان صرف کنند.

امروز برگزاری برنامه‌های آنلاین کلیسایی، میزان بیماری‌های اعصاب و روان را در میان ایمان‌داران مسیحی افزایش داده و اکثر کشیشان تمایل دارند این برنامه‌ها را مختصرتر و به‌صورت شخصی با افراد مخاطب مطلوب خودشان برگزار کنند.

 

بسیاری از کشیشان مسیحی که در ایالت‌های آمریکا، فعالیت‌های کلیسایی آنان با چالش جدی  مواجه شده برای رفع این معضل و جلوگیری از تبعات ناشی از آن، جلسات مشورتی متعددی برگزار کرده‌اند اما هنوز موفق نشدند به راهکار مناسبی دست پیدا کنند.

آنان در این جلسات  اظهار داشتند جدا از بحران کرونا، چالش‌های سیاسی و تبعیض نژادی امروز آمریکا از یک‌سو و مشارکت‌های پایین مسیحیان در برنامه‌های مجازی و آنلاین از سوی دیگر، این تنش رابین کشیشان بیشتر کرد که فضای مجازی چه نقشی در جمع‌کردن ایمان‌داران مسیحی در کنار همدیگر خواهد داشت؟


نتیجه اظهارات کشیشان آمریکایی در جلسات مشورتی براین است که  اگر بخواهند برنامه‌های کلیسایی را هم‌زمان به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار کنند، در آینده نزدیک، تعداد اندک افرادی که در کلیسا حاضر می‌شوند را از دست خواهند داد و از طرف دیگر با ادامه برنامه‌های آنلاین، اشتیاق و تمایل ایمان‌داران مسیحی نسبت به کلیسا از بین خواهد رفت.


بنابراین ایمان‌داران مسیحی آمریکایی با دو چالش جدی مواجه شده‌اند. علی‌رغم کاهش آماری مرگ‌ومیر و انجام مراحل واکسیناسیون عمومی، هرروز شاهد اخبار متعددی درباره تنش‌ها و اختلافات میان کشیشان کلیسا و ایمان‌داران مسیحی هستیم که تاکنون نتوانسته‌اند راهکار مناسبی برای رفع این بحران‌های پیش روی پساکرونا پیدا کنند. ادامه این روند، به جدایی بیشتر جامعه از بدنه کلیسا منجر خواهد شد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۲
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی