تلاش مذبوحانه جریان تبشیر در چاپ قرآنی با ترجمه تبشیری
یکی از پایگاههای تبشیری خبر از انتشار ترجمهای از قرآن بر اساس آموزههای انجیلی داده است. این اقدام در راستای تلاش برای مغالطه و مستندسازی آموزههای تبشیری و ارتباط آن با قرآن صورت میگیرد که از شگردهای همیشگی مراکز تبشیری است.
به گزارش رهپویان هدایت: توجه این قبیل مراکز بر قرآن قابل توجه است. باوجود آنکه پیامبر اسلام (ص) معجزات بسیار زیادی داشتهاند. معجزاتی نظیر پیش گوئی، زنده کردن مردگان، شفای بیماران، شهادت اشیاء و حیوانات به حضرت، شقالقمر تا جائیکه بیش از ۴۰۰۰ معجزه از ایشان روایت شده است، اما مهمترین معجزهایشان قرآن است. قرآنی که باوجود تعدد و اختلاف فقهی بین مذاهب اسلامی به خواست و معجزه الهی بدون اختلاف باقی مانده است و مورد تائید تمامی مذاهب اسلامی است.
برخلاف قرآن که معجزهای همیشگی از پیامبر اسلام و نازل شده بر ایشان است. مسیحیان معتقد به نازل شدن انجیل بر حضرت مسیح نیستند و معتقدند که ایشان خود خدا بوده و نیازی به داشتن کتاب نبوده است بلکه اناجیل را روحالقدس بر حواریون پس از به صلیب کشیده شدن مسیح الهام کردهاند که البته در خصوص نویسندگان واقعی آنها و زمان دقیق نگارش آنها اختلافات بسیاری وجود دارد.
اختلاف بر سر اناجیل بسیار گسترده است. بیش از یکصد و چهارده انجیل شناخته شده وجود دارند که کلیساهای مختلف آنها را ابوکریفا مینامند. دانشمند معاصر، توماس میشل مینویسد: «مسیحیان معتقدند که خداوند کتابهای مقدس را بهوسیله مؤلفانی بشری نوشته است و بر اساس این اعتقاد میگویند که کتابهای مقدس یک مؤلف الهی و یک مؤلف بشری دارند. به عبارت دیگر، مسیحیان معتقدند که خدا کتاب مقدس را بهوسیله الهامات روحالقدس پدید آورد… اعتقاد مسیحیان در این باب با عقیده اسلامی اختلاف دارد و…». (1)
در نهایت در سده چهارم میلادی شورای کلیساها تحت نظارت امپراطور روم شکل گرفت و فهرستی شامل ۲۷ کتاب انجیل را ارائه داد که درنهایت چهار انجیل توسط آنها برگزیده شد و امروزه هم از همین کتابها استفاده میشود.
قرآن پایگاه اسلام و نقطه اتکای مسلمانان است. تلاش نهادهای تبشیری در جهت خدشه وارد کردن به قرآن به جهت حمله به باورهای مسلمانان به همین جهت قابل بررسی است. ترجمه قرآن با ارجاع به اناجیل قصد آن دارد تا جایگاه قدسی قرآن در نزد مسلمانان را بزداید و زمینه ارائه دیدگاههای تبشیری- صهیونیستی را در میان مسلمانان به وجود آورد./ روشنگر
پی نوشت:
۱. میشل، توماس، کلام مسیحی، ترجمه حسین توفیقی، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، ۱۳۷۷، ص۲۶. به نقل از پایگاه ویکی پرسش