راه اندازی خانه های فرقه ای برنامه تشکیلاتی بهائیان
رهپویان هدایت: یک مسلمان، از جنبه اجتماعی، رواج اخلاق، تقوا و انساندوستی را وظیفه خود میداند و تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار میبندد. امام علی (ع) در عهدنامۀ خود به مالک اشتر میفرمایند: مردم دودستهاند: یا برادر دینى تو هستند و یا همنوع تو میباشند. عمل به این فرمایش امیرالمومنین علیه السلام موجب میشود تا یک مسلمان، آحاد افراد اجتماع را دارایشان و منزلت ببیند و در راستای خدمت به آنان اقدام نماید.
این در حالی است که فرقهها و جریانهای انحرافی تنها منافع تشکیلاتی خویش را دنبال میکنند و مقصودشان از نوع بشر تنها اعضاء گرویده به فرقه میباشد. فرقه ضاله بهائیت یکی از همین جریانها است و سردمداران آن مکرر به نوع انسان، مخصوصاً ایرانیها توهین کردهاند. بها، خدای خود خوانده بهائیت در این خصوص مینویسد: حال ملاحظه نمایید که چقدر ناس نشناسند و بهغایت حق ناسپاس که چشم (از دلایل حقانیت باب) پوشیدهاند و به عقب مُرداری چند که از بطنشان انفال مسلمانان میآید میدوند.( حسینعلی نوری، ایقان، بیجا: بینا، بیتا، ص 196.)
با این وصف، یک وجه تمایز سردمداران جریانهای تشکیلاتی با آموزههای ادیان الهی در این است که آنها تنها به دنبال ایجاد تفرقه و ایجاد چنددستگی در میان اجتماع هستند درحالیکه موحدان به دنبال خدمت به نوع بشر میباشند. درواقع، از صحبتهای سرکردگان بهائیت که در آن نوع انسان مورد هجو قرارگرفته میتوان به بشر ستیزی و تفرقهافکنی آنها پی برد.
امروزه تشکیلات بهائیت در تفرقهافکنی و گسترش فعالیتهای غیرقانونی خود تا آنجا پیش رفته که از مهرهها خواسته تا درصدد راهاندازی خانههای فرقهای برآیند. در بخشی از پیام مذکور چنین آمده است: افزایش ابتکار شخصی در هیچ زمینهای واضحتر از میدان تبلیغ نمایانگر نشده است. مجهودات فردی برای نشر نفحات الله، اعمّ از تشکیل بیوت تبلیغی و یا حلقههای مطالعه، بدون شک رو به فزونی است.(ترجمهای از پیام بیت العدل اعظم اله خطاب به کنفرانس هیئتهای مشاورین قارّهای)
درواقع ریشه تفرقهافکنی بهائیان را میتوان در نگاه سرکردگان و تشکیلات این فرقه به نوع انسان دانست چراکه از دید آنان، فردی که به عضویت فرقه درنیامده از اساس انسان محسوب نمیشود. بها در این خصوص مینویسد: «باید از معرضین در کل شئون اعراض نماییم و در آنی مؤانست و مجالست را جایز ندانیم که قسم به خداکه انفس خبیثه انفس طیبه را می گدازد چنان که نارحطب یابسه را و حر ثلج بارده را» (بهاءالله، مائده، ج 8، مطلب 539 )
اینکه امروزه مهره های بهائی نسبت به افرادی که در عضویت فرقه نیستند با تندی مواجه میشوند به این دلیل است که بها، خدای خود خوانده آنها مخالفان اش را نفوس خبیثه معرفی کرده است.