رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه مهر ۳ ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

معرفی کتاب نشستی تحقیقی با باب و بهاء

کتاب نشستی تحقیقی با باب و بهاء تالیف ع- موسوی به اهتمام علی‌امیر مستوفیان گردآوری شده و بخش فرق نشر راه نیکان در 448 صفحه، آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، سال 1348 شمسی کتابی با عنوان "نقطه اولی، جمال ابهی و مرکز میثاق" در نقد فرق ضاله بابیت و بهائیت توسط محقق بلندپایه "ع-موسوی" منتشر شد که در آن علی محمد باب، حسینعلی نوری و عباس افندی به بوته نقد کشیده شدند.

چاپ اول این کتاب در سال 1389 با نام جدید "نشستی تحقیقی با باب و بهاء"، به اهتمام علی‌امیر مستوفیان از سوی انتشارات راه نیکان روانه بازار شده و منبع خوبی برای پژوهشگران و محققان حوزه بهائیت به‌شمار می‌آید.

کتاب در دو عنوان کلی با نام‌های "مقدمه مصحح" و "فهرست مطالب کتاب نقطه اولی، جمال ابهی، مرکز میثاق" به رشته تحریر درآمده و عنوان نخست در واقع شامل پیش‌نوشتار گردآورنده می‌شود.

شیخ احمد احسائی، کاظم رشتی و دالگورکی سفیر روسیه تزاری در ایران، در پدید آمدن بابیت و بهائیت نقش داشته‌اند که مولف در پیش‌نوشتار خود به آن پرداخته:" آنچه سیاسات شوم و خائنانه روس و عثمانی را به سمت و سوی ادعای علی‌محمد سوق داد، ‌دو علت رکن رابع و القائات مغز علیل و مریض کاظم رشتی شیطان مجسم بود که هم حال و هوای بابیت را در علی‌محمد شیرازی به وجود آورد و هم دالگورکی را وادار به تحریک او کرد."

عنوان دوم مشتمل بر سه بخش بوده که بخش یک در شش مقاله، بخش دوم در دو مقاله و بخش سوم در چهار مقاله تنظیم شده است.

مقالاتی چون: دستیاران باب، رسوائی بدشت، فتنه‌ها، حسینعلی بهاء و یحیی صبح ازل در بخش نخست و مقالات خدا از نظر باب و بهاء و نبوت از نظر باب و بهاء در بخش دوم آمده و بخش سوم نیز به مقالات دلیل‌ها، آیاتی که دلیل آورده شده است، استدلال به روایات و دلیل‌ها- تقریر، نفوذ، غلبه، اختصاص دارد.

در قسمتی از کتاب آمده است:"میرزا حسینعلی پیش از آنکه به باب بگرود، در سلک متصوفه و دراویش بود و به قول پسرش عبدالبهاء در مقاله سیاح، بر سر کلاه و بر دوش موی پریشان داشته و بنا به قول برخی، هنوز نشانه‌های دوران درویشی او از قبیل تبرزین، جبه درویشی، کلاه ترمه‌ای سوزن‌زده و غیره در خانواده او نگه‌داری می‌شود."

نویسنده درباره حمایت روسیه تزاری از فرقه ضاله بهائیت نوشته:"هنگام بلوای ضدبهائی‌های اصفهان در سال 1321 قمری، قنسول روس به همه بهائیان اصفهان پناه داد و از آنان رفع مزاحمت نمود. گرچه بهائیان از این کار نیز اعتذار می‌کنند که این اولین دفعه بود که به دول خارجه پناه بردیم و آخرین دفعه هم خواهد شد، زیرا رئیس ما از اتکال به دول خارجه خشنود نیست؛ ولی نمی‌توان این را نادیده گرفت که این دایه مهربان‌تر از مادر، به چه دلخوشی و امیدی همیشه آغوش نوازش خود را به روی بچه‌های سیاست، باز گذاشته است؟"

رژیم صهیونیستی که با دست و دل بازی مکانی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین در حیفا را برای استقرار بیت‌العدل بهائیان در نظر گرفته، از جمله حامیان اصلی فرقه ضاله بهائیت محسوب می‌شود.

مولف کتاب نشستی تحقیق با باب و بهاء در این‌باره چنین نوشته:"دستور معافیت از کلیه عوارض و مالیات‌ها برای فعالیت‌های بهائیان از جمله بیت عبدالبهاء، مسافرخانه شرقی و غربی از دیگر حمایت‌های رژیم صهیونیستی از این فرقه است." 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی