رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

مرحله کودکی و سپس دوران نوجوانی مهم ترین زمان برای تربیت و نهادینه شدن افکار و رفتار در انسان است. بررسی روایات هم نشان می دهد که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بر نقش تربیت درست در دروان کودکی، نونهالی و نوجوانی تاکید بسیاری داشته اند. وقتی امیر بیان حضرت علی علیه اسلام می فرمایند:

اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ

یعنی تمامی مراتب علمی و تربیتی می تواند در کودک چنین حالتی را ایجاد کند که مانند نقش بر روی سنگ محکم و استوار جای گیرد.

 

در موضوع معنویت و تربیت معنوی نیز اینگونه است و هر چه در دوران کودکی و نوجوانی این مسئله مورد اهتمام خانواده و سپس جامعه و حکومت باشد اثرات آن در بزرگسالی نمود خواهد داشت و جامعه فرهیخته تر و در سلامت فکری و معنوی تری به سر خواهد برد.

به همین جهت و در طرف مقابل نیز طیف ها و تفکرهایی که می خواهند بشر را با دیدگاه های خود جلو برند و بر آنان اثر بگذراند از کودکی به نشر و ترویج مباحث خود می پردازند. در گذشته به این مسئله اشاره داشته ایم که عرفان های کاذب چگونه برای تغییر هویت دینی و فرهنگی ایران اسلامی به ترویج مباحث خود از خردسالی می پردازد. 

امسال در نمایشگاه کتاب و در فضای نشر کتاب نیز همین موضوع به چشم می آمد. کتب فراوان یوگای کودکان در غرفه های متعدد نشر کودک و نوجوان، یوگا از زمان بارداری و... در فرمت های مختلف وجود داشت. از سویی دیگر کتب متعددی درباره سحر و جادو که بن‌مایه معنویت‌های ماورا گرا است در قالب رمان، بین نوجوانان و جوانان اقبال پیدا کرده است، نیز بسیار بیشتر از سال های قبل به چشم می آمد. این مسیر به صورت واضح و پرشمار به سمت‌وسوی رمان‌های ترسناک (خصوص سحر و جادو) رفته است.

حقیقتا نونهال و نوجوان امروزی با دیدن این کتاب های جذاب و داستان های مهیج چه معنویت و دیدگاهی را خواهد پذیرفت؟! آیا حوزه نشر کتب کودک و نوجوان باید اینگونه رها و مروج انحراف باشد؟!

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۱۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی