رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه خرداد ۱۳ ۱۳۹۸، ۰۳:۲۰ ب.ظ

از دل نرود اگر چه از دیده برفت

انجمن رهپویان هدایت:ا ز دل نرود اگر چه از دیده برفت

 

 حضرت علی (ع) لباس خود را وصله می زد و جامه وصله دار می پوشید و می فرمود:«یخشع له القلب و تذل به النفس و یقتدی به المؤمنون: (جامه کهنه قلب را خاشع کند و نفس را خوار میکند و مؤمنان بدان اقتدا کنند.

امام خمینی (ره) نیز با شناخت جامع و کامل راه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در مبحث ساده زیستی هم به مانند اولیاء خداوند عمل نموده و زندگی بسیار ساده و بدور از تجمل را چه در دوران تبعید و چه در دوران ولایت و حکومت خود به یادگار گذاشتند.

رهبر کبیر انقلاب به معنای واقعی کلمه زاهد بودند، ولی سعی می کردند ظاهرشان این صفت را نشان ندهد و ظواهر را به گونه ای مهیا می کردند که اصلاً زهد ایشان بروز نکند. امام زاهدی بود که نشان می داد زاهد نیست.

هنگام ورود امام (ره) به نجف منزلی دو اطاقه برای ایشان تهیه شد که یکی از اطاق ها برای امام (ره) اختصاص یافت. ... حضرت امام (ره) به مدت ۱۵ سال در این خانه اجاره ای مانند سایر طلاب معمولی زندگی کرد. بارها نزدیکان خواستند یک کولر برای یکی از اتاق ها نصب کنند، اما امام (ره) با لحن شدید فرمود: "شما دست به یکی کردید تا مرا جهنمی کنید." و مانع از این کار شدند. تا اینکه پس از چند سال، دیگر به اصرار زیاد برخی اعاظم قبول کردند یک پنکه در آن گذاشته شود.
در همان فضا اتاق بیرونی حضرت امام (ره) با زیلوهای فرسوده پوشیده شده بود. یک وقت برخی نزدیکان عرض می کنند: "این ها مناسب منزل شما نیست اجازه بدهید آنها را تعویض کنیم." امام(ره) در جواب می فرماید: "مگر منزل صدر اعظم است؟!" و اجازه تعویض نمی دهند.1

ایشان حتی در موارد بسیار ریز نیز دقت نظر و حساسیتی بسیار زیبا و عجیب داشتند. امام خمینی(ره) درمورد اسراف نکردن، خیلی تاکید می کردند و به عنوان نمونه می گفتند: یک دانه دستمال کاغذی را اگر می شود علاوه بر یک بار، دوباره مصرف کرد، دور نیندازید ویا لیوان آب را تا حدی پر کنید که می خواهید بخورید.2

ایشان بارها به افرادی که در دفتر هستند، به طورخیلی جدی اخطار فرموده اند که راضی نیستم از تلفن های دفتر برای کارهای شخصی تان استفاده کنید. در منزل امام(ره) حتی یک چراغ اضافه، روشن نمی ماند. بعضی مواقع امام(ره) وقتی که مشغول ملاقات با شخصیت ها و افراد بودند و به طور اتفاقی متوجه می شدند که مثلا چراغ دستشویی بی جهت روشن است، بدون آنکه به دیگران امر کنند خودشان بلند می شدند و آن را خاموش می کردند و یا در موقع وضو، یک قطره آب اضافی مصرف نمی کنند و حتی فاصله بین شستشوی دست راست و چپ، شیر آب را می بندند.3

     پروفسور مونتی فرانسوی می گوید: بیشتر از هر چیز زندگی ساده امام، مرا مجذوب خود کرد. امام در پاریس در یک خانه کوچک زندگی می کرد که دو اتاق بیشتر نداشت. یکی از اتاق ها، اتاق خواب و دیگری اتاق کار و ملاقاتهای ایشان بود. در زندگی ایشان، اشیای گرانبهایی دیده نمی شد. غذای ایشان هم بسیار ساده بود و جایی هم که در آن نماز می خواند هم بسیار ساده بود.

پی نوشت ها:

1.      خاطرات آیت الله مسلم ملکوتی، چاپ مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صفحه ۱۸5

2.      یکی از نوه های امام (ره) از کتاب«برداشت هایی از سیره امام خمینی»ج2،ص109

3.      حجت الاسلام انصاری کرمانیاز کتاب«برداشت هایی از سیره امام خمینی»ج2ـ ص111

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی