رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه تیر ۱ ۱۳۹۹، ۰۳:۱۰ ب.ظ

واکاوی مساله بیعت در فرقه نعمت الهیه

روسای فرقه های صوفیه، مساله بیعت مریدان با قطب را به عنوان رکن اساسی  فرقه  مطرح کرده اند. بیعت کردن مریدان با قطب برای مشروعیت دادن دینی به مسلک فرقه ای خودشان بوده است.در همین راستا برگی از انحرافات مربوط به بیعت مریدان با قطب فرقه را به اختصار بیان می کنیم.

رهپویان هدایت: نورعلی تابنده قطب پیشین فرقه نعمت الهیه در باره نشان دادن اهمیت بیعت با قطب فرقه ، به یک داستان تاریخی متوسل شده است که بدون هیچ سند روایی معتبر و موثقی، مساله بیعت را به ائمه معصومین نسبت   می دهد.

وی در یکی از مکتوباتش مدعی است: از زمان حضرت  رضا (ع)  خفقان تسبت به شیعیان تشدید شدو خود حضرت رضا (ع) به معروف کرخی که دربانشان بود اجازه دادند که از طرف ایشان بیعت بگیرد و همچنین کسانی را که لایق دید  با اجازه و اطلاع آن حضرت به جانشینی  خود تعیین کند. معروف کرخی، فردی به نام سری سقطی را تعیین کرد وبه تصویب امام رساند!! او هم جنید بغدادی را تعیین کرد که در زمان امام دوازدهم این اختیار را داشت و بعد از غیب هم به او اجازه دادند که برای خود جانشین انتخاب کند . این بیعت ایمانی از طریق سشجره سلسله به این صورت به ما منتقل شده است.

حالا مریدان بیچاره با این سبقه تاریخی  وشرعی که خودشان جعل کرده اند بایستی با فرد معلوم الحالی بیعت کنند که در جمع زنان دراویش می گوید:

با تشرف به من شرف پیدا می‌کنید و زمانی که با من بیعت کردید، گناهانتان به گردن من است و در بیعت با شخصی که بیعت می‌گیرد و از طرف خدا مشخص شده [در اینجا منظور این است که من از شما بیعت می‌گیرم از طرف خدا مشخص شده‌ام] و اگر برای تشرف شوهرتان یا پدرتان هم راضی نبود که شما مشرف شوید، نیاز به اجازه ندارید. چون تشرف شخصی است و به دیگری ربط ندارد؛ حتی پسر بدون اجازه پدر می‌تواند مشرف شود، چون زمانی که پدر فرزند به دنیا آورد، مگر از او اجازه گرفت!!!

 اقطاب و مشایخ فرقه نعمت الهیه، با اینگونه یاوه گویی های جاه طلبانه در خصوص بیعت با قطب، بدعت های فراوانی را  به اسم شریعت اسلام ناب محمدی، ایجاد کردند که در آینده بیان خواهیم کرد.

بنابراین می توان گفت سران فرقه نعمت الهیه، با مشروعیت دادن دروغین به مساله بیعت، یک ابزار فشاری را  در دست گرفته اند تا بتوانند مریدان خود را با آن به هر سمت و سویی که بخواهند بکشانند و منافع مادی و غیر مادی خود را از این طریق بدست بیاورند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی