رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه بهمن ۱۴ ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶ ق.ظ

تفکر مثبت ترامپ را دیوانه‌تر کرد

از ایراداتی که در موضوع تفکر مثبت و آموزش‌های انگیزشی مغفول مانده و اثرات آن مورد بررسی قرار نگرفته است ایجاد حس درست فکرکردن در تمامی زمینه‌هاست.

قانون‌های انگیزشی و تفکر مثبت به‌مرور فرد را در وادی درست اندیشیدن بعد از مثبت اندیشیدن قرار می‌دهد و شخص این حس درونی را در خود می‌پروراند که هرآنچه تفکر می‌کند در عین مثبت بودن برای خودش، حتماً صحیح است و برای دیگران هم مثبت است و درست.

نورمن وینسنت پیل کشیش معروف آمریکایی و نویسنده کتاب قدرت مثبت‌اندیشی یکی از افرادی است که امروزه به‌خاطر رفتار دونالد ترامپ اسم او بیشتر بر سرزبان‌ها افتاده است. این شخص بیشترین تأثیرات را بر تفکر ترامپ گذاشته و او را تا جایی می‌برد که همه چیز را بدون اشکال می‌بیند. در حال حاضر ترامپ به دلیل این تفکر در محافل علمی به‌عنوان یکی از عوامل بیچارگی مردم در امریکا شناخته می‌شود!

به‌واقع ترامپ در کلیسا با دیدگاه‌های تند مسیحی صهیونیستی آشنا شده و هم‌زمان این تفکر مثبت است که به‌مرور او را به یک انسان خودشیفته و درست پندار تبدیل می‌کند. این دو عاملی می‌شود تا چنین شخصیتی از ترامپ ساخته شده و تمام رفتارهای غیراخلاقی، فحاشی‌ها، جنایات و خود بزرگ‌پنداری و... را رفتار مثبت بداند و هر تفکر منفی را کنار بزند!

فلسفۀ پیل دربارۀ مثبت‌اندیشی می‌تواند چرایی خودباوری دیوانه‌وار ترامپ را روشن سازد به دیگر سخن دلیل تاخت و تازهای شرم‌آور ترامپ در چند سال اخیر این تفکّر است.

ترامپ برای مراسم تحلیف خود دو تن از طرف‌داران «الهیات رفاه» را برای دعا خواندن انتخاب کرد: یکی از اینها پائولا وایت بود که معتقد است ایمان انسان را توانگر و غنی می‌سازد و دیگری «دیترویت وین جکسون» که ترامپ را مصداق بارز شخصی می‌داند که مورد رحمت خدا قرار گرفته است و املاک، تجارت، همسر و هواپیمای شخصی‌‌اش به‌خوبی حاکی از لطف و موهبت خدا نسبت به او است.

لذا می‌بینیم که در آمریکا مورد رحمت خدا قرارگرفتن و خدایی شدن مانند ترامپ! به‌وسیله قدرت تفکر مثبت به یک بهانۀ اخلاقی برای حرص و طمع‌ورزی تبدیل شده است.

از زمانی که مردم آمریکا تحت تأثیر فلسفۀ تفکر نوین و مثبت اندیشی قرار گرفتند و اندیشۀ قدرت‌های ذهنی و اهمیت آن در موفقیت را دنبال کردند، زندگی آنان چه به جهت دینی و چه به جهت اخلاقی گرفتار وضعیت خطرناکی شده است. مسیحیت، سرمایه‌داری و روان‌شناسی کاذب با هم تلفیق شده و واعظین به سخنرانانی انگیزشی تبدیل شده‌اند که صرفاً به تبلیغ خدمات یا روش‌های خود می‌پردازند!

گفتنی است این رویکرد از طریق رسانه‌ها و مکتوبات به داخل کشور نفوذ و رسوخ کرده است. پخش سخنرانی‌های انگیزشی از رسانه و یا نشر کتب موفقیت همه و همه موجب می‌شود اخلاق به گوشه‌ای رانده شود و نتیجه آن چنین خواهد بود. افرادی که ادعا می‌کنند با تفکر مثبت و با ثروت‌اندوزی می‌توان به دین بیشتر کمک کرد و تفکر خود را نجات‌دهنده می‌دانند. نجات‌دهنده مانند ترامپ!!

نظرات (۱)

در نقد این شبه تفکرات امروزی مثل مثبت اندیشی و تفکر نوین خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی