رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه خرداد ۲۴ ۱۴۰۰، ۰۳:۵۵ ب.ظ

نظرسنجی هایی با رویکرد اختلال محاسباتی

 

رهپویان هدایت: یکی از مهمترین راه‌کارها و روش های نفوذ و ایجاد خلل در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در بین جامعه و در وهله اول سطح نخبگان جامعه، عبارت است از؛ برنامه‌ریزی برای تغییر محاسبات افراد از مسئولان گرفته تا عموم مردم.

مقام معظم رهبری که پیرامون بحث نفوذ در این سال ها هشدارهای بسیار مهمی بیان داشته اند، چندین بار در موضوع تخصصی تغییر محاسبات و خلل در تصمیم گیری درست، سخنانی مهمی ایراد فرموده اند.

ایشان در سال 99 می فرمایند: عقلانیّت به معنای محاسبه‌ی درست است؛ محاسبه‌ی صحیح و درست و دستگاه محاسباتی سالم؛ عقلانیّت به این معنا است...مهم این است که دستگاه محاسباتی را حفظ کنیم، سالم نگه داریم، نگذاریم دچار اختلال بشود. اگر دستگاه محاسباتی ما اختلال پیدا کند، بسیاری از امکانات ما هم از دست ما خواهد رفت، شرایط خوب ما تبدیل به شرایط بد خواهد شد.

همچنین در سال 98 بیان می دارند که؛ یکی از نکات مهمّی که باید توجّه داشته باشیم و توجّه بدهیم مردم را، این است که فهم و ادراک ما آماج حمله‌ی دشمن است؛ یعنی دشمن سعی فراوانی میکند که ادراک ما را از واقعیّت، فهم ما را از واقعیّت منحرف کند. فهم «ما»، یعنی چه [کسانی]؟ یعنی تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، آحاد مردم و افکار عمومی. سعی‌شان این است که منافع ملّی ما را طبق خواست خودشان تعریف کنند.

و باز درباره نفوذ دشمن و تغییر محاسبات در طی سخنرانی در سال 93 می فرمایند: دشمن در میدان واقعی کاری نمیتواند بکند. خب، حالا که کاری در میدان واقعی نمیتواند انجام بدهد و دستش از تأثیرگذاری خالی است، راه علاج دشمن چیست؟ راه علاج این است که دستگاه محاسبه‌ی طرف مقابل را دچار اختلال کند؛ دستگاه محاسباتی من و شما را... میدانند که جمهوری اسلامی برای رسیدن به هدفهای خود دارای توان است...

از این قبیل اشارات و رهنمودهای مدبرانه توسط رهبر فرزانه انقلاب می توان مواردی دیگری را هم برشمرد و اشاره داشت. با اهتمام به این نکات حال باید یکی از روش های تغییر محاسبات را در راه اندازی دستگاه هایی در ظاهر عریض و طویل به اسم مراکز نظر سنجی و افکار سنجی دانست. مراکزی که با رویکردی به اصطلاح مردمی و در ظاهر نظرسنجی درصدد تغییر محاسبات مسئولان و تغییر نگاه مردم هستند.

در چند سال اخیر این مراکز و یک مرکز بیشتر شناخته شده که رسانه های معاند بیشتر به آن می پردازند با رویکرد فوق الذکر، نظر سنجی های را منتشر کرده است که به وضوح و با اندک تحقیقی می توان دریافت که این مدل نظر سنجی به واقع نوعی نظر سازی است.

متاسفانه شبکه های فرقه ای و مسیحیت تبشیری نیز از آن بهره برداری منفی می کنند و در مواردی که با موضوع اقلیت ها و یا نقش دین و ... نظر سازی شده است ورود می کنند و آن را به نوعی به نفع خود مصادره به مطلوب می نمایند.. کوچکترین رفتاری که فرقه هایی مانند مسیحیت تبشیری، آتئیست ها و... در این مهم انجام می دهند، در دامنه گسترش آن نهفته است. این نظر سازی در مجموعه ای انجام می شود و بعد از آن ابتدا پایگاه های خبری و رسانه های متعلق به فرقه ها سریعا آن را در راستای اهداف خود منتشر می کنند و گسترش می دهند.

نکته مهم درباره این مدل رفتارهای رسانه ای در قبال تغییر محاسبات ایرانیان، موارد دروغ پردازی فاحش این نظرسازی های است. همانطور که عرض شد با اندک تحقیقی می توان مشاهده کرد که چند نظر سنجی منتشر شده در بستر این رسانه ها در سه ماه اخیر به طور تمام و کمال با اختلاف فاحشی از حقیقت مندرج شده است.

 آنچه در حقیقت به وقوع پیوسته و یا در سطح جامعه با آن روبرو می شویم گاهی با اختلاف بسیار فراوان و حتی 100 درصدی مواجه است که نشان می دهد این مراکز بیشتر از آنکه افکارسنج باشند مراکز افکار ساز و دروغ ساز هستند.

باید در نظر داشت که این مراکز افکار سنجی چه در حوزه اقلیت ها و چه در حوزه مسائل روز ایران اسلامی با رویکردی تخریبی و به دور از حقیقت و صدق رفتار می کنند تا در نهایت محاسبات ایران را در حوزه مسئولین و بعد در حوزه نخبگان و مردم تغییر دهند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی