رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه تیر ۱ ۱۴۰۰، ۰۴:۱۴ ب.ظ

واکاوی اولین بیانیه سیاسی علیرضا جذبی

فعالیت‌های سیاسی در جریان دراویش فرقه نعمت الهیه، از چارچوب مشخصی برخوردار نبوده و برخلاف آنچه در مکتوبات اقطاب و مشایخ فرقه نوشته‌شده، عمل می‌کنند. امروز دراویش کاملاً مطابق تحولات و جریانات سیاسی، مسلک فرقه را اداره می‌کنند و هیچ جدایی و فاصله‌ای میان اختلافات و حواشی جریان دراویش باسیاست مشاهده نمی‌شود.

در این مجال قصد داریم، با توجه به اظهارات اخیر قطب فرقه نعمت الهیه در خصوص انتخابات، بخشی از این سیاست‌های فریب‌کارانه دراویش را بیان کنیم.

 علیرضا جذبی قطب فرقه نعمت الهیه، برای اولین بار با صدور یک بیانیه سیاسی، حضور دراویش در انتخابات را به‌عنوان یک تکلیف الزامی مطرح کرد. قطب فرقه، با روخوانی از دستورات حسین تابنده، به دراویش اعلام کرد در قوانین مملکتی باید مطیع مقررات مملکت بود و از وظیفه شخصی تجاوز ننمایند و در انتخابات نظر به صلاح خویش، دیانت و مملکت داشته باشند.

در ادامه، وی به نقل از نورعلی تابنده می‌گوید: درویشی به‌هیچ‌وجه در سیاست و امور اجتماعی دخالت نمی‌کند اما درویش به اعتبار شخصی، وظایف خود را تشخیص دهد و عمل کند. در جای دیگر نورعلی تابنده گفته است: رعایت قانون برای همه افراد جامعه ضروری است و فقرا مطیع قوانین هستند.

 با توجه به اظهارات علیرضا جذبی در این بیانیه سیاسی، دراویش مطابق آنچه خواسته قطبشان است همانند سایر شهروندان جامعه مطیع قوانین و مقررات جاریه کشور هستند. به نظر می‌رسد علت اینکه دراویش بنا بر دستورات اقطاب و مشایخ فرقه، نبایستی در امور سیاسی مداخله کنند، این است که اختلافات و موضوعات فرقه‌ای خود را نبایستی به سیاست پیوند بزنند و نظم اجتماعی و سیاسی کشور را همچون غائله گلستان هفتم قربانی اهداف فرقه‌ای‌شان بکنند و مطالبه گری مغرضانه از سیاست مشغول شوند.

 کارنامه سیاه نورعلی تابنده، این حقیقت را برای ما روشن می‌کند که در لوای مسلک فرقه نعمت الهیه، کاملاً برخلاف مصلحت جامعه و سیاست کشور قدم برداشت و دراویش را به‌عنوان سربازان بیچاره در برابر نظام جمهوری اسلامی ساماندهی کرد که ثمره آن پیدایش دراویش مجذوبانی شد که امروز موردتنفر جامعه ایرانی قرارگرفته است.

علیرضا جذبی قطب فرقه نعمت الهیه در پایان این پیام تصویری اعلام کرد: ما تابع قوانین عمومی هستم و قوانین طریقتی هم به خودمان الهام می‌شود که بایستی انجام داد. این اظهارات پایانی ایشان یک تعارض آشکار برای بدنه دراویش ایجاد نموده است. مراسم‌های خانقاهی دراویش، نشأت گرفته از آموزه‌ها و باورهای انحرافی فرقه نعمت الهیه است که امروز برگزاری آن، به‌شدت نظم و امنیت روانی جامعه را با مشکل جدی مواجه می‌کند. حال اینجا دراویش کدام‌یک را باید ترجیح دهند مسلک فرقه یا رعایت حال عموم جامعه؟ همان‌طور که در ابتدا گفتیم، سیاست و درویشی گری یک چالش لاینحلی است برای فقرای بیچاره که هرچه می‌گذرد ابعاد مشکلات آن بزرگ‌تر می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی