رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: یکى از راه‌ها ایجاد اختلاف در رأس حاکمیتها است؛ یکى از کارهایى که اینها میکنند این است: آن دستگاهى، آن نظامى که با آنها همراه نیست، سعى میکنند در رأس آن اختلاف و شکاف به‌وجود بیاورند، حاکمیت دوگانه درست کنند؛ خیلى‌جاها موفق نمیشوند، بعضى‌جاها هم متأسفانه موفق میشوند؛ یکى از راه‌ها این است.

در اصل 56 قانون اساس درباره حاکمیت مطلب مفصل و دقیقی آمده است اما در این مقال می خواهیم  به بستر سازی شبه معنویت ها برای القا حاکمیت دوگانه اشاره کنیم و در این بخش فقط یکی از این موارد را محک بزنیم. اصل پنجاه و ششم قانون اساسى در آغاز به مبدا و منشا حاکمیتها تصریح مى‏کند و در این مقام است که دیدگاه نظام توحیدى و مکتبى را بیان می نماید.

بر اساس اصل 56 انسان در تکوین آزاد است که هر تصمیمى مى‏خواهد بگیرد و هر گونه که مى‏خواهد سرنوشت‏خویش را رقم زند. این آزادى تکوینى را خدا به او داده است و در اراده تکوینى‏اش این گونه خواسته است. اما در تشریع چطور؟ انسان شرعا آزاد است که هر تصمیمى بگیرد و هر نوع رفتراری را در سطح جامعه داشته باشد؟ هر حکومتى را بپذیرد؟ هر قانونى را براى خویش تنظیم کند و روابط اجتماعى خویش را بر مبناى آن سامان دهد؟ خیر، او آزادى تکوینى دارد ولى آزادى تشریعى ندارد.

این همان بستری است که عرفان های کاذب در حال تغییر آن هستند. ایجاد حاکمیتی چندگانه در امور معنوی و دینی و  افزایش مروجان شبه معنویت ها، سپس بالا بردن سطح توقعات در مسائل حاکمیتی!

برای نمونه ورزش یوگا باید به ورزش بپردازد و لاغیر. اما زمانی که این به اصطلاح ورزش در مسائل معنوی و دینی وارد می شود و خود داعیه دار سبکی نوین در ارائه جهان بینی و ایدئولوژی می شود این یعنی ورود یک شبه ورزش و یک شبه معنویت در مسائل کلان کشور و دادن برنامه به مخاطبان.

در حقیقت پذیرش توامان دو نوع حاکمیت و تلفیق و سازگارى میان آنها در هیچ یک از قوانین اساسى موجود در نظامهاى سیاسى به چشم نمى‏خورد تا برسد به حامیت های چندگانه دینی. ایران اسلامی هم بیش از پیش باید به این مسئله بپردازد که عرفان های بدلی با افزایش چشمگیر پیروان می توانند در زمینه معنویت ها کشور را درگیر انحراف از اصول کرده و حاکمیت چندگانه در امور معنوی و دینی را رقم بزنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی