رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

 

سابقا در کانال و وبلاگ رهپویان هدایت در موضوع یوگا و نفوذ این شبه‌ورزش شبه‌معنوی در جای‌جای کشور و توجه کمتر به ریشه‌های فکری این آئین و اثرات مخرب آن بر سبک زندگی ایرانی اسلامی مطالب متعددی نگاشته شد. در حقیقت یوگا با تناسب ظاهری بدن به تخریب ذهن می‌پردازد و این مسئله چون بسیار لطیف و موریانه‌وار به ذهن فرد رسوخ می‌کند خود شخص حاضر در کلاس‌های یوگا متوجه این تغییر تدریجی نمی‌شود.

معمولاً فرقه‌های شبه‌معنوی در پوشش‌هایی وارد فرهنگ‌های متعدد می‌شوند و صریحاً با آداب‌ورسوم و عقاید یک فرهنگ در تضاد قرار نمی‌گیرند. برای نمونه در موضوع طلسمات یهودی و ارتباط با سحر و جادو ... در کشور ما بیشمار افراد و صفحات مجازی وجود دارد که با عناوینی مانند دعا نویسی و سرکتاب و... فعالیت دارند.

در موضوع وارداتی یوگا نیز این مسئله وجود دارد و بارها در نوشته‌های کانال متذکر این مسئله شده‌ایم اما گویا گوش شنوایی برای این امر خطیر وجود ندارد.

یوگا با ورزش آغاز می‌شود و با معنویت انحرافی ادامه می‌یابد. محققان دانشگاه کانکتیکات ایالات متحده در مطالعه‌ای که بر روی بیش از ۵۰۰ نفر از افراد مشغول به یوگا در سطح کشور ایالات متحده داشته‌اند، دریافتند بسیاری از افرادی که یوگا  کار می‌کنند، در ابتدا با انگیزه‌های سلامت جسمی و روانی وارد یوگا می‌شوند؛ ولی پس از مدتی، با ابعاد معنوی یوگا آشنا شده و این موضوع، انگیزۀ اصلی آنان برای ادامه فعالیتشان در این زمینه است.

این پژوهش بر روی ۳۶۰ کارآموز و ۱۵۶ مربی یوگا صورت گرفت است. هر دو گروه، هدف اولیه‌شان از ورود به یوگا را مسائلی چون: تناسب اندام، رهایی از استرس و ... بیان کرده‌اند. این در حالی است که بیش از ۶۲ درصد از کارآموزان و ۸۵ درصد از مربیان، عنوان کرده‌اند که پس از مدتی، هدفشان به سمت ابعاد معنوی یوگا تغییر کرده است.(1)

اما حال در خبرها آمده است که به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، سیدمحمد پولادگر در نامه‌ای که برای احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی ارسال کرده، از بازگشت انجمن یوگا به فدراسیون ورزش‌های همگانی خبر داده است. در نامه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، به سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی آمده است: «جناب آقای گواری، سرپرست محترم فدراسیون آمادگی جسمانی، عطف به نامه شماره ۲۴۹۷۳/۴/د مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ معاون محترم امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مبنی بر بازبینی در رشته‌های تفکیک شده فدراسیون ورزش‌های همگانی، به استناد بند ۱۱ ماده ۴ قانون اهداف، وظایف و اختیارات ورزش و جوانان و مصوبات صورت‌جلسه مورخ ۵ آذر ۱۴۰۱، از ابلاغ این نامه، رشته ورزشی یوگا از فدراسیون ورزش‌های آمادگی جسمانی منتزع و به فدراسیون ورزش‌های همگانی انتقال می‌یابد.»(2)

در ادامه غفلت مسئولین و نهادهای فرهنگی و انتظامی، کلاس‌های آموزشی و ترویجی یوگا، در زیرمجموعه‌های اداره‌جات و نهادهای نظامی و انتظامی، خدماتی، مراکز خدمات‌رسانی به کارمندان دولت و خانواده آنان، برگزار می‌شود. سردرگمی و نبود یک وحدت رویه، در بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی هم باعث ترویج این شبه معنویت شرقی می‌شود؛ مثلاً بخش فرهنگی شهرداری یکی از شهرهای بزرگ، کلاس آموزش یوگا برای پرسنل خود برگزار کرده است.

نهادهای فرهنگی که خود باید با این هجمه‌های معنوی مقابله کند، بعضاً خود عامل ترویج و توسعه این شبه معنویت‌ها شده‌اند.

به نظر می‌رسد با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی، به بحث ترویج شبه معنویت‌های نوپدید و ارائه یک ساز و کار نظارتی و قانونی در این امر، بشود یک وحدت‌رویه کاربردی و با پشتوانه قانونی، برای مقابله با این عرفان‌های کاذب ایجاد کرد.

 

پی‌نوشت:
1. خبرگزاری بهداشت معنوی.

2. خبرگزاری ایسنا،

https://www.isna.ir/news/1401092315583/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%AA

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۱
انجمن رهپویان هدایت

عرفان نوظهور

نقد یوگا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی