رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه تیر ۶ ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲ ق.ظ

دراویش سیاست را برای بقا فرقه می‌خواهند

فرقه‌های صوفیه در خصوص مسائل سیاسی و حاکمیتی از هیچ‌گونه ثبات و خط‌مشی مشخصی برخوردار نیستند. در برخی از دوره‌ها، دراویش صوفیه با حاکمان جور و ظالم دست بیعت دادند. برخلاف مشی ساختگی درویشی گری وزندگی فقیرانه، به گواه اسناد تاریخی معتبر، جیره‌خوار سلاطین بودند. و نقطه مقابل آن‌هم دیده‌شده دراویش صوفیه عامدانه هیچ‌گونه همکاری و همراهی با حاکمیت نداشته و کاملاً خنثی و بی‌اعتنا به سلوک درویشی خودشان مشغول شدند.

 

 در این برهه تاریخی که هستیم، دراویش فرق تصوف رفتارهای مختلف و متنوعی را در خصوص حاکمیت جمهوری اسلامی از خودشان نشان دادند که چند نمونه از تحرکات فرقه‌ای آنان را با موضوع انتخابات به‌اختصار بیان خواهیم کرد.

 

دراویش فرقه خاکساریه، به‌ظاهر همواره خود را تابع و مطیع نظام جمهوری مطرح می‌کنند. در مجالس فرقه‌ای هیچ‌گونه صحبت و اشاره‌ای به مسائل مهم سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری نمی‌کنند. امروز طیفی از دراویش خاکساریه به همراه سرکرده فرقه در شهر کوفه عراق تجمع کرده و مشغول برنامه‌های خانقاهی خودشان شده‌اند. تجمع دراویش خاکسار در شهر نجف و برگزاری مراسم دف زنی و شعرخوانی فرقه‌ای‌شان همچنان پابرجاست.

 

دراویش فرقه نعمت الهیه در سال 1388 به خاطر حمایت نورعلی تابنده از یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری، چنان کاسه داغ‌تر از آشی شده بودند و برای رأی دادن سر از پا نمی‌شناختند. امروز قطب فرقه نعمت الهیه با رفتن به بیدخت گناباد، مشایخ فرقه را دور خود جمع کرده و به برگزاری جلسات خانقاهی فرقه‌ای سرگرم شده‌اند و توجهی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ندارند.افراطیون فرقه نعمت الهیه همچنان به مخالفت و تخریب قطب فعلی فرقه پرداخته و به‌دروغ مدعی هستند که علیرضا جذبی از عوامل و دستورات حاکمیت جمهوری اسلامی برخلاف نورعلی تابنده اطاعت می‌کند.

 

تجربه نشان داده، دراویش فرق تصوف زمانی به مسائل سیاسی و حاکمیتی ورود می‌کنند که بقا مسلک فرقه با خطر و تهدید جدی مواجه شده باشد. در سوابق تحرکات جریان دراویش بارها مشاهده‌شده است که برای رفع مشکل و یا دفع خطر از مسلک فرقه، به‌عنوان یک امر دینی و ارزشی، تمام همت و ظرفیت خود را چه درست یا غلط به کار می‌گیرند که نتیجه مطلوب به هر کیفیت و قیمت ممکن حاصل شود.

 

اما یک مسئله مهم حیاتی برای کشور مانند انتخابات از بعد ملی‌گرایی و ایرانی بودن برای دراویش فرق تصوف چندان اهمیتی ندارد. این امر باعث شده مخالفین و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، از این رخنه، برنامه و سیاست‌های نامشروع خود را در جامعه اسلامی ایرانی پیاده‌سازی کنند. متأسفانه به‌کرات مشاهده‌شده است که دراویش صوفیه در بزنگاه‌های حساس، همانند سربازان پیاده‌نظام در اختیار و اراده معاندین نظام جمهوری اسلامی بودند و هستند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی