رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه فروردين ۹ ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ

بررسی روش‌های تبشیر مسیحیت در ایران(2)

مبلغان مسیحیت تبشیری و صهیونیستی برای عضوگیری از بین ایرانی‌ها روش‌های مختلفی را به‌کار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به "ترویج نمادهای مسیحی و قبحزدایی از آنان"، "ادعای معجزه و کرامت"، "ترویج شادی کاذب" و "تظاهر به مثبت‌اندیشی و امید به آینده" اشاره کرد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، در بخش نخست به چند روش از راهکارهای مبشرین فرقه مسیحیت صهیونیستی برای جذب عضو در ایران اشاره شد، در بخش پایانی به ادامه این روش‌ها پرداخته می‌شود.

ترویج نمادهای مسیحی و قبحزدایی از آنان

به منظور عادی‌سازی نمادهای مسیحی در منظر و دید عموم، اقدامهای چشمگیری در ترویج این نمادها از جمله صلیب در قالب گردنآویز، طراحی بر روی لباسها، ترسیم بر روی دیوارها و اماکن عمومی شهرها و غیره  انجام پذیرفته و در پارهای موارد به هدیه دادن آن‌ها به افراد اقدام شده است.

ادعای معجزه و کرامت

در میان مبشران مسیحی برخی گرایشهای پروتستان، ادعای فراوانی نسبت به بروز کشف و شهود و رخ دادن معجزات و کرامات به چشم میخورد و از طریق این ادعاهای دروغین و بدون پشتوانه، برخی افراد عوام و خرافه‌گرا را به خود جذب مینمایند. برخی ادعاهای عوامانه، مانند تکلم به زبان فرشتگان و یا کرامات ساختگی به شدت در میان مسیحیان تبشیری رواج دارد.

ترویج شادی کاذب

مسیحیان تبشیری با تعریف «شاد زیستن» به گوش کردن موسیقس پاپ، خواندن سرودهای دسته جمعی، بوسیدن یکدیگر، رقص، نوشیدن شراب و غیره اقشار کمتقید جامعه را به سمت این شادیهای کاذب از طریق گرایش به  مسیحیت سوق میدهند.

تظاهر به مثبت‌اندیشی و امید به آینده

آنان به خوبی دریافتهاند که آن‌چه برای انسان امروزی از پیوند مدرنیته و مسیحیت منحرف به دست آمده، یأس و ناامیدی است؛ از این رو، خود را مثبتاندیش و آیندهشان را به گونهای رویایی تصویر میکنند.

استفاده از عناوین جذاب و محرک عواطف در فعالیتهای تبشیری

به‌صورت گسترده از مفاهیمی هم‌چون عشق و محبت بهره میگیرند و از این عناوین در نامگذاری سایتها و شبکهها و کتابها و غیره استفاده میکنند. همچنین لوحهای فشردهای با عنوان «خدا محبت است» در سطح شهر تهران توزیع شده بود. این در حالی است که اصلا سخنی از جملات خشونت‌بار کتاب مقدس و برخی رفتارهای جنایت‌بار مسیحیان به میان نمیآید.

سرمایهگذاری بر ابزارهای ارتباط مؤثر

استفاده از قالب شبکههای هرمی برای گسترش دامنه مخاطب، فراگیری متدهای روانشناسانهی برقراری ارتباط مؤثر کلامی و نفوذ در مخاطب، آراستگی فراوان ظاهری، بهرهگیری از افراد خوش‌سیما و غیره نشان دهنده اهتمام آنان به برقراری ارتباط تأثیرگذار و کارآمد است. حضور جدی در فضای رسانه به ویژه اینترنت و بهره‌گیری از مزایای آن هم‌چون فراگیری، سهولت دسترسی مخاطب، چندرسانهای شدن تبلیغ و غیره نیز در همین راستا است. برای نمونه در یکی از توصیههای مؤسسات تبشیری به مبشران آمده است: به نوکیشان مسیحی بگویید که با توجه به اینکه هر نفر به طور متوسط 250 نفر را میشناسد و هریک از این 250 نفر نیز احتمالا 250 نفر دیگر را میشناسند، در صورت ارسال ایمیلهای تبشیری به ویژه تبلیغات معرفی سایتها و وبلاگهای مسیحی، در مدت کوتاهی از طریق ایمیل حدود شصت هزار نفر را میتوان با کلام خدا آشنا کرد.

انجام اقدامهای عامالمنفعه

در برخی کشورها، حجم عمده فعالیتهای تبشیری در قالب سپاه صلح و به منظور ترویج و ارتقای سطح بهداشت، آموزش، حقوق انسانی و غیره انجام میپذیرد. در ایران نیز هرچند اندک ولی شاهد فعالیتهای عام‌المنفعه و خیریه از جمله تأسیس بیمارستان و دستگیری از افراد بیبضاعت و غیره و ترویج مسیحیت در قالب آنها هستیم. این دست از فعالیت‌های مسیحیت تبشیری به ویژه در زمان رخدادهای طبیعی چون: زلزله و سیل بیشتر خودنمایی می‌کند. به عبارتی آن‌ها از اوضاع نامناسب روحی آسیب‌خوردگان این بلاها برای تبلیغ و پیشبرد اهداف خود بهره می‌گیرند.

پیوند زدن مسیحیت با پیشرفت و اسلام با عقب‌ماندگی

مبشران با خرافی و عقب‌مانده توصیف کردن جوامع اسلامی، تلاش می‌کنند تا رشد و پیشرفت جوامع غربی را به مسیحیت گره بزنند.

ادعای جهان‌شمولی مسیحیت

آنان با تحریک احساسات ملی‌گرایانه، ضمن معرفی مسیحیت به عنوان دینی فراگیر و همه‌شمول با استناد به تنوع اقوام و ملیت‌های گرایش یافته به آن در مقابل تلاش می‌کنند اسلام را دینی قومی و مختص اعراب توصیف کنند.

سوءاستفاده از برخی مشکلات فردی

به طور نمونه چندی پیش به منظور از میان بردن وسواس برخی افراد مبتلا به این بیماری، در قالب کلاس‌های رفع وسواس به ترویج مسیحیت می‌پرداختند و از آموزه‌های مسیحی برای درمان این افراد استفاده می‌کردند و از این طریق رفع این مشکل را به کارآمدی آموزه‌های این دین نسبت می‌دادند.

گفتنی است به رغم کاربرد تمامی این روش‌ها اما مسیحیت تبشیری نتوانسته در داخل کشور به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند و به اعتراف مبشرین، این فرقه در ایران به بن‌بست رسیده است.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی