رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه اسفند ۱۹ ۱۳۹۸، ۰۳:۵۱ ب.ظ

کوئیلو؛ بازخوانی اعتقاد شیطان گرایان

کوئیلو در آثار خود به شیطان و لزوم در نظر گرفتن او در زندگی روزمره می پردازد اما باید اذعان کرد که تصویری که کوئیلو از شیطان و قدرت های او دارد در واقع بازخوانی اعتقاد بسیار پلید و منحرف شیطان پرستان است.

رهپویان هدایت: سه محور در نوشته های کوئیلو در باب شیطان قابل ذکر است که به خوبی نشان دهنده گرایش کوئیلو است. این سه در کنار هم در نهایت به تقدس جایگاه شریرترین وجود عالم هستی از سویی و پذیرش نظام دوقطبی در عالم از طرفی دیگر منجر می شود.

وی از یک طرف حقیقت انسان را شرارت معرفی می کند! (شیطان و دوشیزه پریم) و از طرفی دیگر با معرفی خدای عاجز و منفعل! شیطان را در عرض خدا، در تدبیر هستی سهیم می داند. البته هستی و عالمی تاریک و سیاه که بیشتر با حاکمیت شیطان و تسلط او سازگار است.

چهره ای که پائولو کوئیلو از جهان به نمایش می گذارد چهره ای تاریک است که با چیرگی شرارت و ظهور پلیدی ها همراه است. قواعدی که بر دنیا حاکم می داند نشان از تسلط نیروهای بی منطق و به دور از حکمت، بر جهان دارد که نوعی جبر تاریخی را با خود به جریان انداخته است.

از جمله تفرجگاه هایی که کوئیلو از پرسه  در آن خسته نمی شود و بارها آن را به ذهن مخاطب القاء می کند - نمایش جاوه هایی از جبرگرایی - است. به همین سبب او در کشکولی که امروزه در رنگ و لعاب عرفان-بدلی- ساخته است هیچ گاه از تکرار و پردازش مفاهیم این عرصه دست بر نمی دارد و از آن لذت می برد که این جبرگرایی کوئیلو نیز برای نشان دادن بیش از پیش قدرت شیطان بکار برده می شود.

گویا یکی از ماموریت های کوئیلو از جانب برنامه ریزان اسرائیلی و امریکایی، جا انداختن این گونه مفاهیم است به گونه ای که این دیدگاه دائما به صورت مختلف در داستان های او تبیین می شود.

نشان دادن این که سرنوشت هر کس از پیش رقم خورده است، فاجعه همیشه رخ می دهد و انسان هیچ و پوچ است و هیچکدام از تلاش های ما نمی تواند صف پلیدی را که منتظر ماست تغییر دهد و...

بسیاری از این نقل هایی جبرگرایانه و شیطانی را می توانید در کتاب شیطان و دوشیزه پریم مشاهده کنید. اما نکته دیگری که باید در مقوله شیطان گرایی کوئیلو به آن پرداخت، نشان دادن تصویری بی ضرر از شیطان به مخاطب است. او سعی کرده است که شیطان را موجودی امین! و یاور آدمی معرفی کند.

کوئیلو در همنوایی کامل با دیدگا های ضدخدا و شیطان پرستان ادعا دارد که شیطان هر چند بی ضرر است اما می تواند سرنوشت انسان ها و جوامع را تغییر دهد و قدرت حلول و تصرف در جان و روان دیگران را دارد.

برداشت های پائولو کوئیلو و آنچه به مخاطبان خود القا می کند کاملا بی منطق و بدون پشتوانه علمی است و تعریف او از شیطان کاملا تخیلی و غیر واقعی است. او در واقع نگاه شیطان گرایان را به شیطان باز خوانی و تایید می کند و حاضر نیست این نگاه منحرف و پلید را به نقد و بررسی بگذارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی