رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه شهریور ۲۶ ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷ ق.ظ

کاسبی با شکرگزاری دیگران

 

رهپویان هدایت: شکر گزاری از جمله مواردی است که در زمره بدیهیات است و هر انسانی ملتفت است که در مقابل نعمت و خوبی هایی که می رسد باید شکرگزار باشد.

این موضوع در واقع نیازمند اثبات نیست که اگر فردی به ما خوبی کرد برای قدردانی از آن فرد باید تشکر و سپاسگزاری روا داشت. دین مبین اسلام توصیه های فراوانی در این موضوع داشته است تا مبادا فرد مسلمانی از این مسئله مهم غافل شود و آن را فراموش کند. خداوند متعال بندگان شکرگزار و متواضع را مورد عنایت بی‌حد خود قرار می‌دهد و می فرماید: «إنَّ اللهَ یُحبُّ کُلَّ عَبدٍ شَکور. خداوند بندگان شکور و سپاسگزار خود را دوست می‌دارد.» امام صادق (علیه‌ السلام) در روایتی درباره شکرگزار بودن می‌فرماید: «اَلشُّکرُ زیادةٌ فی‌النِّعمِ و اَمانٌ مِنَ الفَقرِ. شکرگزاری باعث وفور نعمت و مصونیت از فقر و تهیدستی است.»

قرار نیست به مقوله اهمیت شکرگزاری و آداب آن بپردازیم. آنچه در این مقال اهمیت دارد سوء استفاده هایی است که از موضوع شکرگزاری بوجود آمده است. امروزه در فضای مجازی پست های بسیاری را می توان مشاهده کرد که در قالب ترویج دوره های شکرگزاری،  معجزه شکرگزاری، راز شکر و... در حال سرکیسه کردن مردم هستند و در نهایت چندین فرد به بهره های مالی فراوان و مال و منال می رسند.

به اسم اینکه شکرگزاری یک قانون است و یک ارتعاش، یک روش مثبت اندیشی است و... به اسم اینکه اگر شکرگزار باشید کائنات به کمک شما خواهند آمد و... خداوند بیشتر به شما نعمت می دهد (که در منابع اسلامی فراوان درباره این موضوع و اهمیت شکرگزاری آمده است: لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم ۖ وَلَئِن کَفَرتُم إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ و (همچنین به خاطر بیاورید) هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!»)

این قرار دادن دستورات دینی و توصیه های اکید دین مبین اسلام در دوره ها و پکیج های شکرگزرای و فروش آنان به مردم غیر از اینکه نشان می دهد سران مروج قانون جذب و متدهای موفقیت و معنویت به دنبال رسیدن به مطامع خود هستند  و از سویی قرار است انسان را از شهرهای علم و معنویت و درگاه اصلی فیض الهی(یعنی قرآن و اهل بیت علیهم السلام) دور نگه دارند چه  میتواند باشد؟! این یک انحراف آشکار است.

زمانی که تمامی این سخنان به نحوی والاتر، عمیق تر و معنوی تر در آموزه های دینی ما وجود دارد چرا از آنان استفاده نمی بریم و چرا مروجان قانون جذب از آن سخن به میان نمی آورند که این آیات و روایات را ملاحظه کنید؟ آنان به اسم دوره شکر گزاری که گویی سخنانی صدرصد ابداعی و کشف و شهود آنان است به مخاطبان القا می کنند که باید در این دوره ها شرکت نمایید.

یکی از نکات حائز اهمیت اینکه، در میان جملات کاسبان شکرگزاری تعابیری دیده می‌شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست. می‌‏گویند: این طور نگویید که «خدایا شکرت که بیماری را از من دور کردی.» چون این تعبیر باعث می‌شود، بیماری به سوی تو بیاید. تو باید بگویی: «خدایا شکرت، که به من سلامتی دادی.»

مگر نه آن است که ما این جملات و تعابیر را خطاب به خداوندی می‌گوییم که عالم، خبیر، بصیر، حکیم و است؟ اما گویا در تصور این عده، ما با موجودی (معاذ الله) نادان طرف هستیم، که منظور ما را متوجه نمی‌شود. واقعاً چه تصوری از خدا در این سخنان نهفته است؟ آیا خدایی که این کاسبان به شکرگزاری از او دعوت می‏‌کنند، همان خدایی است که ما در قرآن می‌‏یابیم؟

نفس شکرگزاری و ارتباط با خداوند باریتعالی بسیار عالی است  و نه تنها شکر از خداوند بلکه سپاس از همه افرادی که برای انسان قدمی بر می دارند و تلاشی می کنند کاری ممدوح و پسندیده است. این رفتار باعث ایجاد حس بهتر، عشق و علاقه بیشتر و محبت بیشتر بین شاکر و مشکور می شود. اما این روش مدعیان قانون جذب که با هزینه های سنگین برای افراد دوره های مجازی و حضوری برگزار می کنند متاسفانه در نوعی ساده لوحی همراهان این تفکر هم ریشه دارد. لطفا کمی تفکر کنیم و کمی مطالعه...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی