رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه اسفند ۲ ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴ ق.ظ

جایگاه رفیع نمایندگان اقلیت‌های دینی در کشور


 برخلاف دوقطبی سازی رسانه‌های معاند نسبت به جامعه اسلامی و اقلیت‌های دینی، نمایندگان اقلیت‌های دینی مانند ارامنه علاوه بر رسیدگی به مشکلات و پیگیری موضوعات مربوط به اقلیت‌های دینی، به موضوعات مربوط به مسلمانان را هم از طریق مبادی قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی بعضاً رسیدگی می‌کنند. این امر نشان‌دهنده این است که نمایندگان اقلیت‌های دینی برای تمامی ملت ایران در امر نمایندگی مجلس، تلاش و همت خود را به کار می‌گیرند.

 

 

با توجه به جمعیت آماری کشور، هر 300 هزار نفر یک نماینده در مجلس حضور دارد درحالی‌که جمعیت امروز اقلیت‌های دینی شامل مسیحیان، زرتشتیان و کلیمیان، کمتر از 300 هزار نفر است اما طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته در اصل 13 قانون اساسی، 5 نماینده به مجلس معرفی می‌شوند و طبق کتاب مقدس آیین خودشان، مراسم تحلیف برگزار و فعالیت نمایندگی خود را همانند سایر نمایندگان آغاز می‌کنند.

 

 

نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه مداخله‌ای در امر انتخاب نمایندگان اقلیت‌های مذهبی ندارد. انجمن‌های سیاسی و غیره وابسته به اقلیت‌های دینی، از میان خودشان یک نماینده جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کنند. انگیزه مشارکت در میان اقلیت‌های دینی از سطح قبل توجهی برخوردار است. آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در خصوص مشارکت انتخابات 11 اسفندماه اظهار داشت: در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت جامعه ارمنی بالای ۶۰ درصد بوده است؛ مطمئناً در انتخابات امسال هم این اتفاق خواهد افتاد و ما سعی می‌کنیم میزان مشارکت بیشتر از این عدد هم باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۰۲
انجمن رهپویان هدایت

اقلیت های دینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی