رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: کار و تلاش از مسائلی است که تمام انسان‌ها اهمیت آن را واقف هستند و سعی دارند از تنبلی و خرفتی دوری کنند. در روایات فراوانی تأکید بر اهمیت کار و تلاش شده است به‌گونه‌ای که هرچقدر کار سخت‌تر و سنگین‌تر باشد فضیلت و ثواب آن نزد پروردگار افزون می‌شود.

در حقیقت مفاهیم دینی ما، فرد مسلمان واقعی را انسان پرتلاش می‌داند که سربار جامعه و خانواده خود نیست. اولیاء گرامی اسلام، خودشان کار می‌کرده‌اند و عملاً مردم را به سعی و کوشش دعوت کرده‌اند. در حدیث معراج خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید: ای احمد! بدان که عبادت ده جزء است و نه جزء آن با اشتغال به کسب حلال به دست می‌آید پس وقتی‌که شغل و خوراک تو پاکیزه و حلال باشد مورد لطف و نظر خاص من هستی. «عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فِی حَدِیثٍ طَوِیلٍ أَنَّهُ قَالَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فِی لَیْلَةِ الْمِعْرَاجِ یَا أَحْمَدُ إِنَّ الْعِبَادَةَ عَشَرَةَ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ مِنْهَا طَلَبُ الْحَلَالِ فإذا طیبت مطعمک و مشربک فأنت فی حفظی وکنفی.» (مستدرک الوسائل، ج13، ص 20)

امیرالمومنین علیه‌السلام در اهمیت کار می‌فرمایند: هیچ‌گاه انسانی را که کار می‌کند تا مخارج خود را به دست آورد، سرزنش مکن. چون کسی که مخارج خود را تهیه نکرده باشد، خطاها و لغزش‌هایش زیاد می‌شود. (بحارالانوار، ج 69 ص 47)

از سویی تاریخ گواه است که، اسلام در عصرهای اول در هر ملتی قدم می‌گذاشت، بر ثروت و دارائی آن‌ها می‌افزود و کشورهایشان را آباد می‌ساخت و زمین‌های بایر آن‌ها را سرسبز می‌گرداند.

کسی که در احادیث و سخنان شریف حضرت ختمی‌مرتبت دقت کند، می‌فهمد که چگونه مسلمانان را به کار و کوشش تشویق نموده‌اند تا مسلمانان را از ضعف و ناتوانی مادی که دامن‌گیر بعضی از افراط کنندگان در دین شده است؛ برهاند. ضعفی که موجب سقوط امت است و آن‌ها را از رسیدن به کمال بازمی‌دارد. در تاریخ آمده است که حضرت هرگاه به مردی نظر می‌کرد و از او خوشش می‌آمد، سؤال می‌کرد؛ آیا او شغل و حرفه‌ای دارد یا نه؟ پس اگر می‌گفتند: نه، می‌فرمود: از چشم من افتاد و در نظر من ارزش و جایگاهی ندارد.(جامع احادیث الشیعه، ج22  ص174)

با این غنای متون تاریخی و توصیه‌های ائمه هدی علیهم‌السلام و باوجوداینکه می‌دانیم کار و تلاش در همه زمینه‌ها برای یک جامعه نیاز مبرم است و به تخصص‌ها و کاره‌ای متنوعی برای رشد یک جامعه نیاز داریم اما سرکرده‌های عرفان‌های کاذب عملاً درصدد از بین بردن فضیلت کار و رشد اقتصادی کشور هستند.

سران شبه معنویت‌هایی چون قانون جذب، متد موفقیت، پول‌سازی و...با ترویج بی‌عملی، ترویج تنبلی، ادعای کسب ثروت همراه با رفاه و بدون عرق ریختن و... پایه‌های اقتصادی کشور را از بین می‌برند.

به واژه‌ها و جمله‌های منتشرشده در صفحات این افراد، جلسات متعدد و همایش‌های آنان دقت کرده‌اید؟ تمامی آنان در کلاس‌های نظیر موفقیت، قانون جذب، تفکر نوین، فنگ شویی، کسب ثروت و... ادعا دارند که دنبال کنندگان خود را به ثروت هنگفت خواهند رساند! ثروت و تجملات با چه؟! با عدم کار و تلاش، با تخریب و حقیر نمودن قشر کارگر و کارهای سخت، با ضربه زدن به پایه‌های اقتصادی یک کشور، با از بین بردن و سقوط عمل و تلاش!!

یقیناً آنکه در پی ترویج بی‌عملی و سستی در سطح جامعه است، عظمت و بزرگی ایران و اسلام را نمی‌خواهد لذا دشمن در تلاش برای ترویج اباحه گری و سرگرمی‌هایی است تا جوان کشور از خود و زندگی غافل شود.

دشمن در پی ترویج بی‌عملی، ایجاد حالت انفعال و مصرف‌زدگی است و سرکرده‌های عرفان کاذب مهره‌های خوبی برای این تاکتیک دشمن هستند و متأسفانه بازهم آنانی که باید به فکر این جامعه باشند در بی‌توجهی!

دشمن استخفاف و تحقیر هویت دینی و ملّی را هدف گرفته است و مسلماً یکی از بهترین راهکارها همین خواب‌آلوده کردن آنان با موضوع کسب ثروت بدون کار و تلاش مثمر ثمر است. حقیقتاً در کنار تمام خطراتی که در این وبلاگ و کانال برای عرفان‌های دروغین برشمرده شده است، موضوع از بین رفتن فضیلت کار و تلاش و ترویج بی‌عملی پایه‌های اقتصادی کشور را تخریب خواهد نمود! گسترش این نوع تفکرات زیربنای عظمت یک کشور را از بین خواهد برد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی