رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه ارديبهشت ۱۶ ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰ ب.ظ

مجلس نیاز، صعود دراویش به جهنم ابدی

رهپویان هدایت: به‌عنوان نمونه ، مجلس نیاز در میان فرق تصوف مختص قطب فرقه بوده و تمامی عناصر و مریدان بیچاره برای حضور در این مجلس سر و دست می‌شکنند تا به گمان خودشان محرم اسرار قطب فرقه شوند.

کیوان قزوینی علاوه بر ضرورت و اهمیت این برنامه خانقاهی ، اجرای تمام و کمال این بدعت آشکار را برای اکثریت اقطاب فرقه نشدنی و غیرممکن می‌داند. ابتدا بایستی قطب فرقه سه دعای مفصل طولانی را در سه سجده به‌صورت مجزا از حفظ بخواند. برای این کار بایستی 24 ساعت مراقبت ذهنی و جسمی به امورات دنیوی داشته باشد.

اجرای این بدعت در حضور دراویش دعوت‌شده و مورد تائید قطب فرقه صورت می‌گیرد. کیوان قزوینی کیفیت اجرای این برنامه فرقه‌ای را این‌گونه مطرح کرده است. بعد از اهدا و تقسیم نبات، تمام دراویش در مقابل قطب فرقه زانوزده تا افتخار این را پیدا کنند که قطب فرقه آنان را نظر کند!!!

قطب فرقه روبه‌قبله نشسته و یکی از عناصر فرقه به اسم پیر دلیل مقابل وی پشت به قبله می‌نشیند و سایر دراویش هم در کنار وی گوش و  چشم خود را به حرکات قطب فرقه دوخته‌اند. هزینه اطعام و پذیرایی این از طرف مریدان با رقم بیش ازآنچه لازم است هزینه شود ، در اختیار قطب فرقه قرارگرفته و او به هر ترتیبی که صلاح بداند آن را خرج می‌کند.

 نحوه حضور دراویش در این مجلس این‌گونه است هر فرد تازه‌واردی در هنگام ورود بایستی به قطب فرقه توجه کند تا وی جایی را برای او در مجلس معین کند تا بشیند. افرادی که در سمت راست و چپ منصب قطبیت می‌نشینند  فقط با انتخاب و گزینش شخص قطب است و او تعیین می‌کند که افراد به چه ترتیبی بنشینند.  

این تنها بخشی از زوایای ظاهری مجلس نیاز است.بنا به گفته کیوان قزوینی ، تصوف کاری بالاتر از این مجلس نیست و در جای دیگر آورده است که این مجلس معراج صوفیان است. هیچ‌یک از زوایای ظاهری و باطنی این مجلس با مبانی اولیه و بدیهی شریعت اسلامی سنخیت ندارد. یکی از پژوهشگران حوزه نقد تصوف معتقد است  این سبک و سیاق عیناً در مجالس و لژهای فراماسونری اجرا می‌شود و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

 امروز این‌گونه مجالس بدون اینکه اسم و عنوان آن مطرح شود در میان دراویش برگزار می‌شود. تمامی این آداب‌ورسوم ابداعی، در مجالس خانقاهی فرقه نعمت الهیه به اسم مراسم شهادت و ولادت ائمه معصومین و یادبود بزرگان فرقه اجرا می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی