رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شهدای ارامنه به عنوان ستارگانی درخشان در میان این اقلیت دینی، سمبل وفاداری آنها به جمهوری اسلامی ایران بوده و علاوه بر این شهیدان، تمامی هم‌وطنان ارمنی در دوران حماسه و ایثار، مشارکت داشته‌اند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، سی و پنج سال پیش در چنین روزی، رژیم بعث عراق با پشتیبانی قدرت‌های جهانی و مرتجع منطقه به حریم جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد.

صدام حسین که اهداف چندگانه‌ای را برای حمله خود در نظر گرفته بود، در آخر جنگ مجبور شد علیرغم صرف هزینه‌های گزاف و سرسام‌آور، با انبوهی از شکست‌ها و ناکامی‌ها، به مرزهای شناخته‌شده قبلی بین ایران و عراق برگردد.

اما آنچه که نظام نوپای اسلامی را در برابر حمله نابرابر و ظالمانه رژیم بعث عراق به پیروزی رساند، ‌نه تجهیزات نظامی و جنگی، بلکه حضور چشمگیر و بی‌نظیر خیل عظیم ملت با اشاره حضرت امام(ره) در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

از جمله گروه‌هایی که در کنار بقیه هم‌وطنان به جبهه‌های جنگ شتافتند، ارمنی‌ها بودند که تعدادی از آنها نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

تعداد شهدای این اقلیت دینی هشتاد و نه نفر بوده و به‌ عبارت دیگر می‌توان گفت، در میان اقلیت‌ها بیشترین شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

در بین این هم‌وطنان، واژه شهید با کلمه "ناهاتاک" نیز شناخته می‌شود. این واژه به معنی "پیشتاز" و "پیش‌آهنگ" است که انصافا، اقلیت دینی ارامنه جزء پیشگامان عرصه جهاد و شهادت بودند.

به جرات می‌توان گفت تمامی ارمنیان در دفاع مقدس مشارکت داشتند. آنها که توانستند به خطوط مقدم می‌شتافتند و دیگران نیز به فراخوان شوراهای خلیفه‌گری در تهران،‌ تبریز و اصفهان پاسخ مثبت داده و به پشتیبانی از جبهه‌ها می‌پرداختند.

هم‌وطنان ارمنی‌ در اولین روزهای دفاع مقدس به میدان نبرد شتافتند. زوریک مرادی مسیحی(مرادیان) اولین شهید این اقلیت است که در تاریخ نوزدهم مهرماه 1359 در پیرانشهر به درجه رفیع شهادت رسید.

او همیشه شاگرد اول مدرسه بود. تحصیلات دوره راهنمایی و متوسطه را در دبیرستان ارامنه "کوشش داوتیان" ادامه داد، اما در عین ناباوری خویشاوندان و دوستان و با وجود قبولی در امتحانات اعزام به خارج، این جوان با استعداد، سال آخر دبیرستان را ناتمام گذارده و داوطلبانه چند ماه پیش از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به خدمت سربازی رفت.

بعد از شهادت دلاورمردانه او، همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان در ایران نمود بسیاری پیدا کرد. چرا که دوستان مسلمان زوریک بالا و پایین کوچه محل زندگی‌اش برایش حجله گذاشتند، و با خانواده‌ این شهید همدردی و ابراز محبت کردند و برای او در مسجد مراسم ختم گرفته شد.

خانواده هم‌وطنان ارمنی نیز به یاد دلاورمردی‌های مجاهدان دوران حماسه و ایثار، به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و هنوز نیز در وفاداری به کشور، سرآمد و قابل تقدیر هستند.

علاوه بر اینها، "کشیش هاکوپ کشیشیان" که یکی از اعضای شورای خلیفه‌گری تهران بوده، خود از رزمندگان دفاع مقدس است و او نیز آرزوی شهادت را دارد.

سربازان جاویدالاثری نیز از میان هموطنان ارمنی هستند که مایه افتخار این اقلیت وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

در برابر این همه وفاداری، ملت ایران نیز قدردان اقلیت دینی ارمنی هستند و با آنها رابطه‌ نزدیک و دوستانه‌ای دارند. ایرانیان شهدای ارامنه را قهرمانان ملی خطاب می‌کنند و این موضوع در مناطقی که این قوم حضور دارند، بسیار پررنگ‌تر دیده می‌شود.

خاطرنشان می‌کند، در آبان ماه سال 1388 بنای یادبودی در قبرستان ارامنه تهران به یاد شهدای ارمنی هشت سال جنگ تحمیلی برپا شد.


بنای یادبود شهدای ارامنه


گفتنی است، مقام معظم رهبری نیز تقید خاصی به دیدار از خانواده این شهدا دارند که شرح این ملاقات‌ها در کتابی با نام "مسیح در شب قدر" جمع‌آوری و از سوی انتشارات صهبا راهی بازار کتاب شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی