رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
لژ ماسونی انگلیسی "روشنایی" محل برگزاری جلسات خود را کلیسای انجیلی تهران قرار داده و این مکان با پوشش ترویج مسیحیت به مدت پنجاه سال به محفل جاسوسان انگلیسی و ایرانی تبدیل شده بود.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، فرقه سری فراماسونری که سابقه روشنی از خود ارائه نمی‌دهد، در ایران نیز با عناوین مختلفی وارد عرصه شد و افراد به ظاهر روشن‌فکر را به خود جذب می‌کرد.

در این راستا کشور انگلیس که از آن به‌عنوان محل تولد تشکیلات سری ماسون‌ها یاد می‌شود، یکی از کشورهای صاحب لژ در ایران بود.

نخستین لژ نظامی این کشور در سال 1337 قمری در شهر شیراز، توسط عده‌ای از درجه‌داران ارتش انگلیس تأسیس و"لژ روشنایی شیراز" نامیده شد و علاوه بر نظامیان عده‌ای از اتباع انگلیس در ایران نیز به آن پیوستند.

پس از برچیده شدن قوای پلیس جنوب، این لژ نیز به‌صورت رسمی تعطیل شد، ولی دوباره در هندوستان با نام "روشنایی در ایران" تجدید حیات کرد و برای آنکه ارتباط جاسوسان انگلیسی با عوامل‌شان در ایران قطع نشود، برادران "آرنولد" و "فروستر" انگلیسی را به همراه کشیش آمریکائی به‌نام پین مأمور تشکیل لژ در ایران کردند.

"پین آمریکائی" که در ظاهر در لباس زهد و تقوا و خدمت به عالم مسیحیت در تهران زندگی می‌کرد، در حقیقت از جاسوسان زبردست انگلیسی‌ها بود و سرانجام لژهای "تهران" و "کورش" را در ایران تأسیس کرد.

در قانون ویژه "لژ روشنایی" در ایران، محل میسیون آمریکا-کلیسای انجیلی تهران- برای اجتماع اعضاء در نظر گرفته شد و ماسون‌ها بایستی در آخرین سه‌شنبه هر ماه رأس ساعت شش و نیم در محل حاضر می‌شدند.
در سال 1303 شمسی، شعبه‏ای از "لژ روشنایی" در ایران با نام "پیشاهنگ" در آبادان تأسیس شد و چند ماه بعد لژ "مسجدسلیمان" هم به وجود آمد.

 البته این سه لژ که در آن تنها به زبان انگلیسی گفتگو می‌شد، فقط به خاطر "مطامع نفتی استعمار انگلیس" ایجاد شدند و حضور آن‌ها در مناطق نفت‌خیز خوزستان نیز این ادعا را به روشنی اثبات می‌کند.

پس از خروج بیگانگان از ایران که هم‌زمان با تشکیل "لژ همایون" به ریاست محمد خلیل جواهری بود، لژ روشنایی در ایران و شعبات آن نیز ایرانیان را به عضویت پذیرفتند. لژ پیش‌گفته به مانند قبل، روزهای سه‌شنبه آخر هر ماه مسیحی در کلیسای انجیلی واقع در خیابان قوام‌السلطنه(سی تیر فعلی)، تشکیل جلسه می‌داد و عده‌ای از ایرانیان خودفروخته با شرکت در جلسات آن به دست‌بوسی استادان اعظم انگلیس، مایل می‌شدند.

آن‌چه روشن است، "لژ روشنایی" که از سال 1922 میلادی در محل کلیسای انجیلی تهران برگزار می‌شد، تحت پوشش ترویج مسیحیت و خداپرستی به مدت نیم قرن محل جاسوسان ایرانی و انگلیسی بود.

ریاست این لژ را یک نفر یهودی به نام "کریستوفر اسحق فری" بر عهده داشت که همه جا به دیانت مسیح تظاهر می‌کرد، از کار تجارت نیز غافل نبود و با کمک برادرش "یوسف مازندی"، شرکت آسکو را تأسیس کرد.

"کریستوفر" قبل از زن ایرانی خود، همسری به نام "مارلین ماتیلدا" داشت که او را طلاق داد و دل در گرو یکی از زنان کارمند شرکت نفت به نام "رزی مازندی" بست، اما از آنجا که نمی‌توانست با او ازدواج کند، مگر اینکه مسلمان شود، باوقاحت تمام به اسلام تظاهر کرد و نام علی را بر خود نهاد.

وقتی که رزی مُرد و در وصیت‌نامه‌اش چیزی برای او نگذاشت در شکایت به دادگاه، خود را مسیحی و همسرش را نیز پیرو همین دین معرفی کرد.

لژ اعظم ناحیه ایران نیز به دست "کریستوفر اسحق فری" اداره میشد که در سال 1966 توسط وزیر دریایی انگلیس در تهران عرض اندام کرد. یکی از خصوصیات این لژ وابسته به روشنایی در ایران آن بود که بیشتر اعضای آن، یهودیان مهاجر بودند.

بر اساس این گزارش، با بررسی تاریخ معاصر ایران خصوصا در دو-سه قرن اخیر، می‌توان کلیساها را یکی از پایگاه‌های استعماری در جوامع مسلمان دانست، به طور مشخص نخستین مبلغان مسیحی در حدود سه قرن پیش به طور رسمی وارد ایران شده و به تبلیغ مسیحیت و ساخت کلیساها در نقاط مختلف دست زده‌اند.

کلیسای انجیلی "حضرت پطرس" واقع در خیابان سی تیر نیز یکی از کلیساهای فعال در تبشیر خصوصا جذب جوانان و نوجوان مسلمان بوده و در طول دهه‌های گذشته با برپایی مراسم دعا، سرود و موعظه به تبلیغ فرقه مسیحیت صهیونیستی پرداخته است.

این کلیسای غیرقانونی که شعبه‌ای از کلیساهای پروتستان انجیلی است، در ایران بنام میسیون آمریکایی شناخته می‌شد و گردانندگان آن بر خلاف قوانین جاریه و موضوعه جمهوری اسلامی ایران برای اخذ مجوز فعالیت تاکنون هیچ اقدامی نکرده‌اند.

علاوه بر این، کلیسای غیرقانونی انجیلی در ایران به امور مسلمانان مسیحی شده، توجه ویژه‌ای داشته است و به‌عنوان مثال می‌توان از  "تعمید مسلمانان مسیحی‌شده" نام برد.

ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی مسیحی از جمله: "مؤسسه ایلام" و شرکت در جلسات آنان را باید از دیگر موارد قانون‌گریزی مسئولان کلیسای انجیلی دانست.

باید گفت فرقه‌های غیرقانونی فعال در ایران از گذشته تاکنون در پشت صحنه با هم ارتباطات تنگاتنگی داشته‌اند و بر ضد اعتقادات اسلامی مردم ایران فعالیت کرده‌اند که تشکیل "لژ ماسونی روشنایی" در  کلیسای انجیلی حقایق بسیاری را از این روابط آشکار می‌سازد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی