رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
تکیه امام(ره) بر بازشناسی و مرزبندی بین اسلام راستین و آمریکایی در دو سال آخر عمر شریف ایشان، نمود بیشتری داشت و این مساله در پیام مربوط به نخستین سالگرد کشتار خونین حج سال 1366 نیز به روشنی دیده می‌شود.

 به گزارش انجمن رهپویان هدایت، ششم ذی‌الحجه هر سال یادآور حج خونین سال 1407 هجری قمری مصادف با سال 1366 شمسی است.

جمعه‌ای خونین و پرماجرا که در آن تعداد دویست و هفتاد و پنج تن از حجاج ایرانی تنها به دلیل برائت از مشرکین و سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل"، به دست ماموران رژیم آل سعود به شهادت رسیدند.

پیام حضرت امام(ره) در نخستین سالگرد این فاجعه، حاوی نکات بسیار ارزشمند و راهگشایی برای تعیین مرز بین اسلام راستین و اسلام آمریکایی است.

ایشان در فرازی از این پیام فرمودند:"اگر هزاران مبلغ روحانی را به اقطار عالم می‌فرستادیم تا مرز واقعی بین اسلام راستین و اسلام آمریکایی و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعی حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتی چنین زیبا نمی‌توانستیم."

امام(ره) در آن سال‌ها که هنوز شاید به صورت کاملی نقاب از چهره سعودی‌ها نیافتاده بود، آنها را بنده زرخرید آمریکا و شوروی معرفی کرده و خاطرنشان ساختند:"خطرناک‌تراز آن بت‌ها]لات و هبل[، اما در چهره و فریبی نو. آن‌ها می‌دانند که امروز حرم، حرم است اما نه برای ناس، که برای آمریکا! و کسی که به آمریکا لبیک نگوید و به خدای کعبه رو آورد سزاوار انتقام خواهد شد." این یعنی تعریف دیگری از اسلام آمریکایی در نگاه امام

باید افزود تعریف حضرت امام(ره) از اسلام آمریکایی که وهابیت تکفیری یکی از مظاهر آن است، قطب‌نمای قابل اعتمادی برای رهروان راه ایشان و تمامی مسلمانان آزادی‌خواه به حساب می‌آید.

امام(ره) در این خصوص فرمودند:"مگر مسلمانان جهان فاجعه قتل عام صد‌ها عالم و هزاران زن و مرد فرقه‌‌های مسلمین را در طول حیات ننگین آل سعود و نیز جنایت قتل عام زائران خانه خدا را فراموش می‌کنند؟ مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده‌اند، که از یک طرف، اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملا‌های کثیف درباری، اسلام مقدس‌نما‌های بی‌شعورحوزه‌‌های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها، و در یک کلمه "اسلام آمریکایی" را ترویج می‌کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، آمریکای جهان‌خوار، می‌گذارند."

در نظر حضرت امام(ره) همیشه آمریکا شیطان بزرگ بوده و اسلامی که به شیوه و مشی و خوشایند این کشور معرفی شود، حتما اسلام آمریکایی است.

اسلام آمریکایی با مولفه‌هایی چون: "تحجر"، "سرمایه‌داری"، "رفاه بی‌درد"، "راحت‌طلبی و مقدس‌نمایی" و "اعتقاد به جدایی دین از سیاست" در مقابل اسلام راستین با خصوصیاتی مانند: "فقاهتی و انقلابی بودن" و  "پیوند دین و سیاست"، قرار می‌گیرد.

امام خمینی(ره) بارها به اهمیت توجه به کج‏فکری‌ها، جمود، قشری‌گری، معرفی ناقص اسلام، التقاط‌ها و انحراف‌ها را گوشزد می‏کرد.

در همین راستا است که ایشان خصوصا در دو سال آخر عمر شریف خویش در معرفی اسلام حقیقی، اصطلاح "اسلام ناب محمدی(ص)" و در معرفی اسلام متحجرین، مقدس‏مآبان و التقاطی‌ها، اصطلاح "اسلام آمریکایی" را به‌کار برد.

همچنین در بیشتر پیام‌ها و سخنرانی‌های امام(ره)، اصرار و پافشاری ایشان بر معرفی این دو نوع اسلام به چشم می‌خورد و بازشناسی اسلام ناب محمدی و تمییز آن از اسلام آمریکایی را واجب بسیار مهم سیاسی می‌دانستند.

بنا بر این گزارش، بنا به اعتقاد مسلمانان، برائت از مشرکینی که در برهه‌های مختلف زمانی با لباس‌های گوناگونی ظاهر می‌شوند، در واقع روح و حقیقت حج است.

حضرت امام(ره) در پیامی که یک سال بعد از وقوع حادثه تاسف‌بار کشتار حجاج توسط آل سعود، صادر کردند به این نکته اشاره دارند."‌مسلم حج بی‌روح و بی‌تحرک و قیام، حج بی‌برائت، حج بی‌وحدت، و حجی که از آن هدم کفر و شرک بر نیاید، حج نیست." 

استکبارستیزی که جزء مکتب امام(ره) و در واقع از آموزه‌های اصلی دین اسلام و قرآن کریم است مورد توجه ایشان قرار گرفته و می‌فرماید:"دست نشاندگان آمریکا، آتش زدن پرچم آمریکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروی و آمریکا واسرائیل را به حساب دشمنی با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‌اند؛ و نیز مسئولین و نظامیان ما را با لباس احرام به عنوان رهبران توطئه معرفی کرده‌اند!"

خاطر نشان می‌کند افق دید امام ناشی از عمق اطلاع ایشان از منابع فساد در جهان حکایت دارد. در بخشی از این پیام، بنیانگذار انقلاب اسلامی آرزوی خود را برآمدن فریاد مرگ بر آمریکا از ناقوس کلیساهای جهان می‌داند.                                                                      

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی