رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه بهمن ۱۶ ۱۳۹۵، ۰۸:۲۰ ق.ظ

نگاهی به قانون جنجالی ترامپ

واقعیت این است که قانون ترامپ نشان دهنده ی سیاست مستمر آمریکا است: اوباما نیز برای این هفت کشور قانون محدودیت ویزا را امضاء کرده بود و عربستان هم مدت ها قبل از ترامپ، از حمایت آمریکا برخوردار بوده است.

به گزارش رهپویان هدایت: برای بسیاری از انسان های خردمند دشوار نیست تا غیر انسانی، افراطی، و شرم آور بودن قانون منع ورود مسلمانان به آمریکا را درک کنند. کشورهایی مانند عربستان سعودی که حامی تروریست هستند، در این لیست قرار نگرفته اند چرا که رژیم حاکم بر آنها جزء متحدان اصلی آمریکا محسوب میشود.اما در مقابل کشورهایی که در لیست قرار گرفتند، حامی تروریست نیستند.

نکته ی دیگر نقش محوری آمریکا در مشکلات و بحران هایی است که بسیاری از این مهاجران از آنها فراری اند. واقعیت این است که قانون ترامپ نشان دهنده ی سیاست مستمر آمریکا است: اوباما نیز برای این هفت کشور قانون محدودیت ویزا را امضاء کرده بود و عربستان هم مدت ها قبل از ترامپ، از حمایت آمریکا برخوردار بوده است.

جدای از حمایت آمریکا از بدترین رژیم ها در جهان، آنچه که شکل دهنده ی اصلی این رویکرد ترامپ میباشد، تجاوز دولت آمریکا است: پنج کشور از این کشورها توسط دولت اوباما بمباران شدند، در حالیکه دو کشور دیگر ( ایران و سودان) تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفتند. لذا ترامپ دستور ممنوعیت ورود اتباع کشورهایی را صادر کرد که دولت آمریکا-چه جمهوری خواهان و چه دموکرات ها- نفش کلیدی در بی ثباتی و نابودی آنها ایفا کرده اند.

ضروری است که با افراط گرایی خاص ترامپ مقابله شود، اما باید قبول کرد که بخش قابل توجهی از این رویکرد ریشه در تحولات فرهنگی و سیاسی که قبل از او رخ داده اند، دارد. داستان فاجعه بار مهاجرت چیز جدیدی نیست.

دلیل اینکه ترامپ به آسانی در حوزه ی احساسات ضد مسلمانان وارد میشود این است که این احساسات به مدت 16 سال بعنوان سوخت اصلی جنگ علیه تروریسم حرکت بکار میرفته است. دولت میتواند از مساله ی بمباران و اشغال کشور این گروه های مردمی، تنها بوسیله ی اهریمن جلوه دادن و انسان زدایی از ایشان بصورت مستمر و  حفظ احساس ترس از ایشان، فرار کند. این دقیقا همان کاری است که آمریکا در دولت قبلی انجام میداده است. ترامپ تجسّم منطقی انواعی از گرایشات است که ما به آنها اجازه ی رشد و نموّ داده ایم: جنگ بی پایان،ریاست جمهوری که در عمل قادر به انجام هر کاری است، قدرت جنگ بدون محدودیت شامل جاسوسی، شکنجه و... و اهریمن سازی پایدار مسلمانان بعنوان دیگران خشن و ترسناک.

علی رغم اتفاقات گذشته، جای انکار نیست که ترامپ آمریکا را به جایگاهی تاریک و شوم هدایت میکند که حتی فراتر از آن اقداماتی است که در گذشته انجام شده است. این کاملا بدیهی است که مهاجران از ویرانی هایی که خود دولت آمریکا به ایجاد آنها کمک کرده است فرار میکنند.

بهرحال یکی از خطرات مهم این گونه گرایشات تأثیر آن بر میزان عملکرد گروه هایی طرفدارحقوق مسلمانان در آمریکا است، میباشد.

غالبا اینگونه است که افراط گراها در هر دو طرف نزاع، اقدام به استفاده از رویکرد طرف مقابل، ذهنیت و استراتژی های وی میکنند. این همان کاری است که امروزه ضد مسلمانان در آمریکا انجام میدهند با اتخاذ تفکراتی مشابه داعش: اینکه جامعه ی غرب و مسلمانان ذاتا در تضاد با یکدیگر بوده و ناسازگارند.

در نهایت باید گفت که احتمالا سیاست هایی وجود دارند که میتوانند بدتر هم باشند. خطر کنونی این است که قانون منع ورود اتباع این کشورها به آمریکا، صرفا گام اول برای مسیری فاجعه بار بوده ولی آخرین نیست. به همین دلیل است که محکومیت این قانون و مبارزه با آن، ضروری به نظر میرسد.

نویسنده: Glenn Greenwald

مترجم: هادی قربانیار

منبع:THE INTERCEPT

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی