رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

انجمن رهپویان هدایت: آموزشگاه کتاب مقدس را باید به عنوان مهم‌ترین کمیته و زیرمجموعه کلیسای جماعت ربانی دانست که راهبرد و اهداف آن برخواسته از نقشه‌راه کلیسای جماعت ربانی بود. بنابراین برای شناخت و درک هر چه بهتر فعالیت‌ها و عملکرد این مرکز باید نخست نگاهی به تاریخچه و عملکرد کلیسای جماعت ربانی داشت.

آموزشگاه کتاب مقدس

فعالان آموزشگاه کتاب مقدس در جلسات هماهنگی

 جریان کلیسایی جماعت ربانی را باید نماد تبشیری و از فعال‌ترین کلیسا‌های پروتستانی در این زمینه دانست که تا پیش از تعطیلی در سال 1392 در تمام ایام هفته به تبلیغ، تبشیر مسیحیت صهیونیستی بین مسلمانان می پرداخت. بر اساس اسناد موجود کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی با بودجه آمریکا و توسط سازمان جاسوسی سیا CIA برای نفوذ و اجرای سیاست‌های استعماری و استکباری در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران تاسیس شده است. این کلیسا نخست زیر عنوان سازمان نامه‌نگاری فعالیت و توسط میسیونرهای آمریکایی به راه‌ افتاده است. در توضیح باید گفت سازمان نامه‌نگاری مرکزی است که توسط سیا در کشورهای مختلف راه‌اندازی و اوراق بشارتی و کتب مسیحی را بین اقشار مختلف توزیع کرده و پس از توسعه کلیسایی را تشکیل می‌داده است. در ایران نیز همین مراحل سپری شده و سازمان نامه نگاری پس از توسعه اقدامات کلیسای جماعت ربانی را تاسیس کرد. مسئولیت اصلی بر عهده جیم نیلی و مارک بلیس بود و بودجه توسط دولت آمریکا پرداخت می‌شد. در خصوص چگونگی تاسیس باید گفت بین سال‌های 1335 تا 1338 نخست دو برادر به نام های هایکار و هراند خاچاطوریان با همکاری بُهلین سوئدی تبار نماینده سازمان ملل در ایران، جلسات خانگی برگزار کرده و پس از مدتی چند نفر از جمله ست یقنظر عضو این جلسات شدند. کمی بعد دو مسیونر امریکایی مارک بلیس و جیم نیلی (از ماموران سازمان سیا که در پوشش مسیونر و مبلغ فعالیت داشتند) وارد کشور شده و هدایت این جلسات را بر عهده گرفتند. سازمان نامه‌نگاری، آموزشگاه کتاب مقدس و کلیسای فیلادلفیای را راه‌اندازی کردند. نکته جالب توجه این است که زمین این کلیسا توسط دو مسیونر یاد شده خریداری شده است. کلیسای فیلادلفیای ایران از اساسنامه کلیسای متبوع خود در آمریکا پیروی می کرد و پس از مدتی نام خود را به کلیسای جماعت ربانی تغییر داد.

مسیحیت صهیونیستی

جلسات آموزشگاه کتاب مقدس

این کلیسا در ایران 4 شعبه فعال در تهران و شعباتی در شهرستان‌ها داشت که توسط سران آن و در جهت گسترش فعالیت‌های تبشیری بین مسلمانان به راه افتاده بود. بودجه اصلی این کلیساها از خارج کشور تامین می‌شد. کلیسای ایرانیان لندن که از معاندین نظام و فعالیین تبشیری تشکیل شده محل اصلی جمع آوری و ارسال این کمک‌ها بود. هدف نخست تمامی آن‌ها تجهیز و گسترش کلیساهای خانگی بود. این کلیساهای غیر قانونی در مجموع شورای کلیساهای جماعت ربانی را تشکیل می‌دادند که برنامه‌های آن در مجمع عمومی به تصویب می‌رسید. این مجمع اهدافی را دنبال می‌کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

گسترش مسیحیت صهیونیستی

رساندن پیام انجیل به تمام مردم جهان خاصه ایرانی‌ها

براندازی نظام اسلامی و در صورت تحقق، مسیحی شدن مردم ایران

نگاهی به این بند از اساسنامه ماهیت براندازانه این کلیسا را به خوبی نشان می‌دهد: ساختن، نگهداری و تغییر و تبدیل هربنایی و انجام هر کاری که برای پیشبرد هدف‌های جماعت لازم باشد.

باید افزود این کلیسا از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده بود از جمله کمیته مالی، کمیته نجات معتادین، کمیته جوانان، کمیته سمعی بصری، کمیته کانون شادی، کمیته آموزشگاه کتاب مقدس و ... که در این میان کمیته آموزشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. چنان که در بالا گفته شد می‌توان آن را قلب کلیسای جماعت ربانی محسوب کرد که با توجه به اهمیت بالای آن متفکرین فرقه جماعت ربانی معمولا کنترل و هدایت آن را بر عهده داشتند.

مسیحیت صهیونیستی

تصویری از جلسات فرقه‌ای آموزشگاه کتاب مقدس


آموزشگاه کتاب مقدس ایران (آکما)

بنیان‌گذاری و تاسیس آموزشگاه کتاب مقدس ایران را باید همزمان با تاسیس کلیسای جماعت ربانی مرکز دانست. نگاهی به اسناد به جای مانده نشان می‌دهد که جیم نیلی و مارک بلیس دو مسیونر مسیحی و از کارگزاران سیا با همراهی ست یقنظر و لئون هایراپطیان در دهه 50 شمسی کنار دانشگاه تهران این آموزشگاه را بنیان گذاشتند تا مرکزی برای جذب دانشجویان این دانشگاه باشد. آموزشگاه در سال 1966میلادی/ 1345 فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین مدیر آن مسیونر آمریکایی مارک بلیس  و ناظم آن هم سموئیل یقنظر فرزند ست یقنظر، بود. تا سال 1350 فعالیت آن‌ها ساختار تشکیلاتی  خاصی نداشت.

 در این سال با تاسیس کمیته آموزشگاه، این مرکز به عنوان یکی از زیر مجموعه های کلیسای جماعت ربانی از ساختار برخوردار شد. با راه اندازی این کمیته فعالیت های کلیسای جماعت ربانی در حوزه آموزش و شاگردسازی شکل منسجم‌تری به خود گرفت و مسئولیت از دو جیم نیلی و مار بلیس به عناصر داخلی جماعت ربانی منتقل شد. از این زمان به بعد آموزشگاه کتاب مقدس تا سال 1392 فعال بود و در این زمان به دلیل فعالیت های خارج از قانون و  تبلیغ و تبشیر مسیحیت میان فارسی زبان‌ها و اقدام در راستای تجهیز و گسترش کلیسا های زیرزمینی در ایران همزمان با توقف فعالیت کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی، تعطیل شد.

 ادامه دارد...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی