رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

بررسی آماری فعالیت های مسیحیت تبشیری علیه دین اسلام نشان می‌دهد این گروه تمام امکانات خود را برای مقابله با رشد چشمگیر دین اسلام در غرب به کار گرفته است.

انجمن رهپویان هدایت: مسیحیت،هم زمان با اقتدار امپراطوری اشکانی، در ایران پهناور آن دوران بویژه ارمنستان و گرجستان امروزی رواج گرفت و کم کم به عنوان اقلیتی پذیرفته شده در فرهنگ ایرانی مطرح شد. آنان حتی به مناصب حکومتی نیز خود را نزدیک ساختند و به طور نمونه شاهد حضور مسیحیان در کسوت کشیش، پزشک و کارگزار در دربار مغولان می باشیم. این روند تا بدآنجا ادامه یافت که در زمان شاه طهماسب صفوی و نیز بواسطه سیاست های تساهل و تسامح شاه عباس صفوی، شاهد ورود دسته های مختلفی از هیئت های تبلیغی و تبشیری به ایران هستیم. این هیئت ها گرچه قرار بود صرفاً در میان گروه های مسیحی ساکن در ایران به تبلیغ بپردازند ولی به تدریج با خلف وعده، دامنه فعالیت هایشان را به میان مسلمانان نیز گسترش دادند. گرچه پس از تثبیت حکومت صفویه از دامنه این فعالیت ها کاسته شد ولی در دوران قاجار و پهلوی، با جدیت بیشتری ادامه یافت.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه اگر امروزه، سخن از جداسازی مسیحیت بومی از مسیحیت تبشیری میزنیم، ریشة آن را می بایست در جدایی کلیسای ایران به لحاظ سازمانی و اعتقادی از کلیسای غرب در قرن پنجم( ۴۲۱- ۴۹۶) دانست.

شاید در پی این جدایی و تحولات ناشی از آن بود که مسیحیت ایرانی، در سالیان پس از آن، از افراط گرایی مسیحیت غربی و جریانات تبشیری و بنیادگرایی پس از نهضت پروتستانیزم تا حدود قابل توجهی مصون ماند. در اهمیت این تفکیک همین بس که به گواهی تاریخ، انحراف مبلغان و مبشران مسیحی غربی از همان آموزه های تحریف شدة مسیحیت تا آنجا پیش رفت که اگر تا پیش از آن، خود را پیام آور و مبلغ عشق و محبت مسیح قلمداد می کردند، همگامی با استعمارگران در کشورگشایی های رخ داده در آمریکای لاتین، شمال آفریقا و...، تصویری خشونت بار از جنایت های آنان برجای گذاشت. رابطه دوسویه تمهید شرایط برای استعمار و چپاول سلطه طلبان و در مقابل، حمایت های مالی و سیاسی آنان از مبشران مسیحی، کارنامه ای ننگین برای جریان تبشیری غربی برجای گذاشته است.

هجمه مبشران مسیحی

به منظور واکاوی آسیب ها و تهدید های حاصل از هجمه مبشران مسیحی، به ارایه آمارهای حاکی از حجم این هجمه ها پرداخته خواهد شد.

بنابر آمارهای ارایه شده از سوی خود مسیحیان، "دوازده هزار و هشتاد و هشت" موسسه تخصصی برای تبلیغ مسیحیت در میان مسلمانان، " نود و نه هزار و دویست و پنجاه" مبشر مسیحی حرفه ای، "هشتاد و دو میلیون" دستگاه رایانه مستقر در مراکز تبشیری، "چهل و چهار هزار " مجله تخصصی ترویج مسیحیت، "هشتاد و هشت هزار و ششصد و ده " عنوان کتاب تبشیری، "دو هزار و دویست و چهل" ایستگاه تلویزیونی و "دو هزار و چهارصد" رادیوی تبشیری،  "ششصد وهشتاد " خانه سالمندان و یتیمان و "صد و بیست هزار " بیمارستان و مرکز درمانی، بخشی از این امکانات و تجهیزات در خدمت تبشیر مسیحیت است. همچنین "شصت میلیون" دانش آموز و دانشجو در سراسر جهان تحت پوشش اهداف تبشیری واتیکان هستند ۵ که تنها آمار مدارس دایر در جهان اسلام به " ده هزار و ششصد و هفتاد و سه " مدرسه و تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در آنها به "نه میلیون" نفر می رسد. در خصوص گسترة مخاطب این اقدامات تبشیری هم می توان به ترجمه کل یا قسمتی از کتاب مقدس به "دو هزار و چهارصد " زبان از میان "شش هزار و نهصد" زبان موجود در سراسر جهان اشاره کرد. مخاطب این تبلیغات نیز در تمام سنین بوده و تنها یکی از کتب تبلیغ مسیحیت جهت کودکان با تیتراژ" پنجاه و سه میلیون" جلد به " صد و بیست و هشت " زبان دنیا ترجمه شده و توزیع گردیده است. جهت سرمایه گذاری بر روی قشر کود ؛ و نوجوان، علاوه بر چاپ گسترده کتب، تأسیس مدارس و مراکز آموزشی مورد اهتمام جدی آنها واقع شده که در این میان تنها کلیسای کاتولیک، "پنجاه و هفت هزار " کودکستان،" هشتاد و چهار هزار " مدرسه در مقطع ابتدایی و "سه هزار و چهارصد " مدرسه در مقطع راهنمایی دایر نموده است.

در حوزه رسانه ای هم مؤسسه که worl wide pictureکه توسط مبشر مسیحی معروف  بیلی گراهام واکنون توسط پسرش فرانکلین اداره می شود، تاکنون "صد و سی " فیلم با مضامین تبشیری ساخته است و به "سی و هشت "زبان ترجمه نموده و تاکنون "دویست و پنجاه میلیون" نفر این فیلمها را دیده اند.

نتیجه گیری

در خاتمه و با توجه به آمار ارائه شده باید گفت گرچه تبشیر از اصول بنیادین و جدایی  ناپذیر مسیحیت است ولی در این ایام، شاهد گونه ای سیاسی و همتراز با اهداف و آمال استعمار هستیم که بیش از آنکه ترویج معنویت و آموزه های دینی مطمح نظر آن باشد، مبارزه با دین و باورهای اعتقادی حریف مد نظر آن است.

ایران شیعی نیز، شاهد رشد چشم گیر و فعالیت های تبشیری در دهه های اخیر است که رابطه معنادار حجم رو به تزاید هجمه ها با ارتقای جایگاه عزت آفرین آن، حاکی از هم داستانی مبشران با نظام سلطه جو برای تضعیف باورهای اعتقادی مردمان آن دارد.

گرچه روزآمدی و گستردگی فعالیت های تبلیغی مسیحیت و حمایت های عظیم مالی و تبلیغاتی موسسات تبشیری و برخی دستاوردهای مبشران، زنگ خطری برای مرزبانان مکتب اهل بیت(ع) است ولی خود بهترین گواه بر عمق اعتقادات و باورهای دینی در میان ایرانیان و ناکامی مبلغان مسیحی محسوب می‌شود.

چرا که به هیچ وجه، با وجود برخی شرایط مساعد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، مهاجمان نتوانسته‌اند از لحاظ کمیت و کیفیت به مطلوب خود برسند. ضمن آنکه این تهدیدات و آسیب ها، خود فرصتی بی بدیل برای عرضه آموزه های اسلامی شیعی و عمق بخشی به اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان از رهگذر مقایسه تطبیقی اسلام به عنوان دین جامع و خاتم، با مسیحیت انحراف یافته به دست داده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی