رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

هدف اصلی کمیته نجات معتادین کلیسای جماعت ربانی، کادرسازی و شاگردسازی است. اگر به مفادی چون نجات افراد و رسیدن به  مرحله تولد تازه و معرفی به کلیساها جهت تعمید توجه شود، می‌توان به این ماهیت پی برد.

انجمن رهپویان هدایت: در دنباله شناخت ماهیت کمیته نجات معتادین کلیسای جماعت ربانی که مرکزی برای مسیحی سازی مسلمانان بود نگاهی به تاریخچه این کمیته و چگونگی تشکیل آن خواهیم داشت.


آغاز به کار کمیته نجات

چنانچه اشاره شد در بیست و هشتمین مجمع عمومی کلیساهای جماعت ربانی که یک سال بعد برگزار گردید بخشی نیز به گزارش کمیته نجات اختصاص یافت. با توجه به همین گزارش که توسط ژرژ هوسپیان مهر ارائه شد مشخص می‌شود کمیته مزبور فعالیت خود را از اول سپتامبر 1997 شروع کرده است. بدین شکل که در منطقه مجیدیه خانه­ای به مبلغ 20 میلیون ریال پیش و  1 میلیون ریال اجاره تهیه شد که می توان آن را  اولین خانه نجات متعلق به کمیته نجات معتادین و وابسته به کلیسای جماعت ربانی مرکز دانست.

اگر چه فعالیت این خانه صورتی رسمی داشت ولی هنوز هیچ آیین نامه‌ای برای کمیته تدوین نشده بود. تا اینکه انتخابات درونی کمیته کمی بعد برگزار شد و از دو کلیسای مرکز و مجیدیه، هانری مانوکیان، ادموند ریحانیان و فرد استپانیان به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند. پس از این انتخابات، آیین نامه کمیته هم تصویب شد تا فعالیت آن کاملا رسمی شده و مشخص شود که اقدامات این کمیته توسط هیئت مدیره وقت جماعت ربانی مرکز که نفر اول آن ادوارد هوسپیان مهر بود به رسمیت شناخته شده است.

 در این آیین نامه مهم‌ترین اهداف از پیدایش کمیته نجات به این شرح آمده است:

پذیرش متقاضیان معتاد و اسکان آنها درکمیته نجات معتادان

توبه و نجات افراد در رسیدن به تولد تازه به عنوان مهم­ترین هدف

تعلیم اصول الهیات مسیحیت در کلام خدا به آنها

شبانی روحانی آنها

پیدا کردن کار و کمک به آنها برای اشتغال به کار در صورت امکان، پس از اثبات نجات

ترمیم خانواده­های از هم پاشیده به دلیل اعتیاد

معرفی به یکی از کلیساهای حامی جهت تعمید آب و رشد و شبانی

نگاهی تحلیلی به این اهداف ماهیت اصلی این کمیته را به خوبی روشن می­کند. بر این اساس می­توان گفت هدف اصلی این کمیته کادرسازی و شاگردسازی است. اگر به مفادی چون نجات افراد و رسیدن به مرحله تولد تازه و معرفی به کلیساها جهت تعمید توجه شود، می‌توان به این ماهیت پی برد. از دیگر سو بررسی این اهداف نزدیکی بسیاری میان کمیته نجات و انجمن NA را نشان می­دهد. نکته قابل توجه این است که در اهداف بیان شده کمیته نجات رهایی فرد از دام اعتیاد بیان نشده و این باز همم گویای نگاه اصلی از تشکیل کمیته نجات است یعنی تکثیر مسیحیان فارسی زبان.

 اگر چه ماهیت اهداف مطابق بند اول، تشکیل کمیته نجات، ترک اعتیاد بوده اما دقیقا پس از آن این عبارت آمده است «رسیدن به مرحله تولد تازه» این عبارتی است که میان فرقه پروتستان در هنگام خروج یک نفر از دین و آیین خود و پیوستن به فرقه پروتستان بیان می‌شود. پس تولد تازه نه به معنای رهایی از ترک اعتیاد بلکه به مفهوم خروج از دین و مسیحی شدن است. 

همچنین آخرین بند از اهداف ذکر شده نشان می­دهد که منظور سران جماعت ربانی از توجه به قشری که با اعتیاد دست به گریبان است و سرمایه گذاری روی آنها، رشد جریان مسیحیت صهیونیستی در کشور و در میان فارسی زبانان است.

بخش دیگر آیین نامه مزبور به ساختار تشکیلاتی کمیته اختصاص داشت که بر اساس آن می‌بایست اعضا بین سه نفر تا پنج نفر می‌بودند و یک نفر به عنوان مدیر و افرادی نیز به عنوان دبیر و یکی هم به سمت خزانه دار برگزیده می‌شدند. چنانکه اشاره شد اعضا اولیه آن مانوکیان، ریحانیان، استپانیان و ژرژ هوسپیان مهر بودند که ساختار مذکور را تشکیل می­دادند.

چنانکه در شرح وظایف کمیته آمده این افراد باید تمام کوشش خود را جهت حصول اهداف ذکر شده در سطور قبل به کار می‌بستند و این به معنای کوشش در راستای گسترش مسیحیت صهیونیستی بود نه به مفهوم نجات معتادین. چراکه در آخرین بند قید شده که اعضای خانه نجات باید در جلسات کلیساهای مرکز، نارمک و مجیدیه شرکت داده می‌شدند.

پس از وظایف می‌توان به شرایط ترخیص متقاضیان هم به عنوان یکی دیگر از مصادیق ماموریت خانه نجات معتادین در جهت اهداف اردوگاه صلیبی یاد کرد. آیین نامه موجود از کمیته مزبور نشان می‌دهد که ترخیص افراد به شرط گذراندن سه ماه دوره آموزشی و شبانی است. همچنین در هنگام ترخیص، افراد به یکی از کلیساهای محلی معرفی می‌شوند و طبق دستور هیئت مدیره کلیساها موظف هستند که این افراد را پذیرفته و مورد حمایت و شبانی خود قرار دهند.


اخبار مرتبط:

بررسی فعالیت‌های کلیسای جماعت ربانی مرکز/ کمیته نجات معتادین (1)

نظرات (۱)

مرسی عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی