رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: پس از انقلاب علمی، مسیحیت با یک معضل بزرگ تحت عنوان غلبه بی معنایی مواجه شد. در حقیقت، معنای زندگی آنچنان که مبلغان مسیحیت پروتستان ارائه می کردند، برای انسانی که در علوم تجربی رشد زیادی کرده بود، قانع کننده به نظر نمی رسید چراکه مبانی فرقه ای آنان سنخیتی با واقعیت ندارد.

عدم نگاه واقعی به جهان، همان عاملی است که موجب گردیده تا مسیحیت قادر نباشد در فرایند معنا بخشی به زندگی موفق باشد و به این سبب است که پوچ گرایی و  نیهیلیسم رواج زیادی در جوامع پروتستان یافته است.

راسل در خصوص علم ستیزی جوامع پروتستان می نویسد:

هنگامی که بنیامین فرانکلین موفق به اختراع برق گیر(مانعی جهت برخورد مستقیم صاعقه) شد، مبلغان مسیحی آمریکا و انگلستان با پشتیبانی ژرژ سوم، پادشاه انگلستان، اختراع او را به این عنوان که اقدامی علیه تمایلات الهی است محکوم کردند. آن ها می گفتند: همان طور که هر شخص درست اندیش می داند، خدا برق را برای تنبیه بی دینان و یا آن هایی که معاصی دیگری انجام می دهند به وجود آورده و اعضای فرقه از رعد و برق آسیبی نخواهند دید.(برگزیده افکار راسل، صفحه274)

 

این درحالی است که در جوامع اسلامی رشد علوم تجربی موجب تقویت بنیان های دینی شد که این امر به دلیل عدم تناقض میان علم و دین در اینجا می باشد. نکته قابل توجه اینجاست، در اندیشه اسلامی جهان انگونه که هست مورد شناسایی قرار می گیرد و از این رو توان معنا بخشی برای زندگی انسان معاصر را که علم گرا نیز می باشد، دارد.

با این وصف، مسیحیت صهیونیستی به دلیل عدم واقع بینی نمی تواند برای زندگی انسان معاصر برنامه و در مرتبه بالاتر معنا بخش باشد. شاید علت اصلی این امر که برخی متفکران ساکن در جوامع پروتستان به انکار خدا روی آورده اند و یا حتی بحث مرگ خدا را پیش کشیده اند مواجهه آن ها با الهیات پروتستان بوده است. برای نمونه همین بحث مرگ خدا که نیچه مطرح کرده است کاملا ناظر بر الهیات مسیحیت صهیونیستی است که در آن خدا توسط بشر به صلیب کشیده شده است.

خدایی که خویش را در اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله معرفی می فرماید، حی، قدیر، شکست ناپذیر و خالق واقعیت های جهان است. خدای مسلمانان، واقعیت های جهان مانند استفاده از علوم تجربی را نه تنها انکار نمی کند بلکه به آن تشویق نیز می نماید. در آیه 13 سوره الجاثیه می فرماید:

وَسَخَّرَ لَکُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مِنْهُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ. و همه آنچه را در آسمان هاست و آنچه را در زمین است از سوی خود برای شما مسخّر و رام کرد؛ بی تردید در این امور برای مردمی که می اندیشند، نشانه هایی [بر ربوبیت، حکمت و قدرت خدا] ست.

در آیه 20 سوره لقمان می فرماید:

أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یُجَادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا کِتَابٍ مُنِیرٍ. آیا ندانسته اید که خدا آنچه را در آسمان ها و آنچه را در زمین است، مسخّر و رام شما کرده، و نعمت های آشکار و نهانش را بر شما فراوان و کامل ارزانی داشته، و برخی از مردم اند که همواره بدون هیچ دانشی [بلکه از روی جهل و نادانی] و بدون هیچ هدایتی و هیچ کتاب روشنی درباره خدا مجادله و ستیز می کنند.

تمام این آیات دلیلی محکمی است که اسلام، علم را نعمت و موهبتی از جانب الله متعال معرفی می کند که این رویه دقیقا برخلاف رویکرد فرقه های ساختگی مانند مسیحیت صهیونیستی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی