رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه فروردين ۵ ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴ ب.ظ

نبوت و بشارت رسول خدا از رشد اسلام

رهپویان هدایت: الله متعال در قرآن کریم مژده توسعه اسلام و پیروزی آن را اعلام کرده و این درحالی بود که رسول الله صلی الله علیه و آله در آغاز دعوت با اقسام مخالفت ها و دشمنی ها مواجه بود. رسول الله صلی الله علیه و آله با حمایت الهی، علی رغم لجاجت ها و ضدیت های دشمنان که ابتدا در اکثریت بودند، با اطمینان کامل خبر رشد و توسعه اسلام را اعلام کردند.

از آنجا که این خبر پیامبر یک ابلاغ الهی بود، در تحقق آن هیچ شک و شبهه وجود نداشت. الله متعال در قرآن کریم در این خصوص می فرماید: هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ.  او کسى است که پیامبرش را با هدایت و دین درست، فرستاد تا آن را بر هر چه دین است پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند.(سوره توبه، آیه 33)

این یکی از مهمترین ابلاغ ها و اخباری بود که توسط پیامبر ابلاغ گردید چراکه خبر پیروزی اسلام در شرایطی اعلام شد که کارشکنی های مشرکین، منافقین و یهود در سطحی بود که در حالت عادی امیدی به پیروزی نمی رفت. حال از آنجا که اراده خداوند برآن قرار گرفت که حق را بر باطل چیره گرداند، خبر آن را به عنوان آیه و نشانه ای اعلام کرد و اسلام را نیز به دورترین مرزهای جهان رسانید.

نکته قابل توجه اینجاست که اطلاع رسانی در خصوص آینده، منحصر به خبر توسعه اسلام نبوده و قواعد و احکامی که در اسلام وضع گردید جملگی ناظر بر ابعاد جهان این دین الهی بوده است. برای مثال، در اسلام، استفاده از آب، برای عبادت و طهارت الزامی است که این قاعده در محیط جغرافیایی وضع گردید که از حیث منابع آبی به شدت در تنگنا بود. در حقیقت از انجا که اراده الهی بر آن قرار گرفت که اسلام یک دین جهانی و فراگیر باشد،  قواعد و احکام آن نیز منحصر به شرایط جغرافیایی پیدایش آن نماند، چنانچه احکام طهارت بخش کوچکی از این مدعا می باشد.

در کتاب سیره بن هشام از رسول الله صلی الله علیه و آله نقل می کند که آن حضرت در این مضمون فرمودند: اسلام چنان بسط و توسعه خواهد یافت که به مرزهای کشورها و مناطق دور خواهد رسید. با این وصف، بشارت و مژده رسول الله صلی الله علیه و آله از رشد اسلام و احکام جهان شمول این دین الهی جملگی نشانه ای واضح بر اهل هدایت می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۰۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی