رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه شهریور ۲۰ ۱۴۰۲، ۰۳:۳۱ ب.ظ

کودک درون کودکان!

رهپویان هدایت: در واقع باید گفت یوگا به‌عنوان یک ورزش ذهن بدن است و معمولاً افکار عمومی، یوگا را صرفاً ورزش تصور می‌کنند. کسانی که با یوگا آشنا می‌شوند، در مراحل اولیه به‌صورت حرکات جسمی با یوگا روبرو می‌شوند اما به‌تدریج به‌عنوان یک ورزش ذهنی و سپس به‌عنوان یک‌راه معنوی از آن استفاده می کنند و به مسیری وارد می‌شوند که از ابتدا تصوری از آن نداشته‌اند.

یوگا به عنوان ابزاری در خدمت جهان سلطه از پیش شناخته شده بود و درباره این موضوع چندین مطلب در کانال و وبلاگ رهپویان هدایت قرارداده شده که میتوانید به آن رجوع کنید.

امروزه این ابزار در راستای تعلیم نسل نو به کار گرفته می‌شود و هدف آن تغییر دیدگاه کودکان است. به چند جمله در جزوات آموزش یوگا که در اختیار اساتید این فرقه قرار می گیرد دقت کنید: نور درون من، نور درون تو را می‌بیند. یوگا پذیرفتن دیگری و بردباری در برابر او را می‌آموزد...

شاید ابتدا فرد خواننده بگوید، این که خوب است و ایرادی ندارد و اتفاقا اخلاقیات را در نظر گرفته است! اما باید گفت: سخن اولیه ما در مبحث یوگا این است که این فرقه اصلا ورزش نیست و یک سبک زندگی و یک روش برای پیاده سازی معنویت غربی است. اتفاقا جملات جزوه همین را نشان می دهد که اولا یوگا ورزش نیست.

در جزوات و کتب آموزشی یوگا به‌صراحت قیدشده است که ما باید آموزش را از همان کودکی شروع کنیم. کودک باید بتواند به کودک درون خود دست یابد و با آن آشنا شود!

در متن یکی از جزوات آمده است؛ سرنوشت تمام دنیا وابسته به کودکان است، اگر می‌خواهید خط روشنی را در افق شاهد باشید این من و شما نیستیم، بلکه کودکانی هستند که با معنویت آشنا هستند!

 این جملات نیز به خوبی نشان می‌دهد که معنویت و مباحث روحی و روانی مفروض حتمی در یوگا است و در کلاس‌های یوگا معنویت دارای جایگاه اصلی است و بعد از آن ورزش البته در سبکی مختلط، غیر اسلامی و سخیف ارائه می شود.

در واقع باید گفت یوگا به‌عنوان یک ورزش ذهن بدن است و معمولاً افکار عمومی، یوگا را صرفاً ورزش تصور می‌کنند. کسانی که با یوگا آشنا می‌شوند، در مراحل اولیه به‌صورت حرکات جسمی با یوگا روبرو می‌شوند اما به‌تدریج به‌عنوان یک ورزش ذهنی و سپس به‌عنوان یک‌راه معنوی از آن استفاده می کنند و به مسیری وارد می‌شوند که از ابتدا تصوری از آن نداشته‌اند.

اثرات یوگا بر ذهن و رفتار کودک و نوجوان بیش از بزرگ‌سالان است. یوگا علاوه بر تأثیرات ذهنی و به‌ظاهر معنوی با عادی‌سازی اختلاط، نوع لباس پوشیدن کاملاً تنگ و چسبان، حرکات به‌ظاهر ورزشی و در طرف دیگر با ادعای روش‌های تمرکز و ذکرگویی خاص تمام ذهن کودک و نوجوان را درگیر مسائل ناهنجار اخلاقی و اعتقادی می‌کند.

لازم به ذکر است که درباره مضرات یوگا و مخصوصاً یوگای کودکان در ایران و کشورهای دیگر مقالات متعددی نوشته‌شده است که برای مقابله با ترویج یوگا نیازمند پیگیری این مسئله به‌صورت علمی از جانب محافل متعدد ورزشی و پزشکی هستیم. در برخی از کشورهای اروپایی بسیاری از انجمن‌های حمایت از کودکان و والدین کودکان، با آموزش یوگا به این قشر مبارزه می‌کنند.

برخی از مضرات ذکرشده یوگا عبارت‌اند از: کمردردهای مزمن، عوارض تنفسی، آسیب به ستون فقرات، تشدید فشارخون، سرگیجه، گردن درد، کشیدگی عضلات، که این عوارض در کودکان می‌تواند اثرات نامطلوب و جدی داشته باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۰
انجمن رهپویان هدایت

عرفان کاذب

نقد عرفان کاذب

نقد یوگا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی