رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه مهر ۱۰ ۱۴۰۲، ۰۳:۳۱ ب.ظ

مانگا، تهاجم در قالب کتاب

یکی از ابزارهای اصلی انتقال مفاهیم اجتماعی، فرهنگی، دینی و... محصولات رسانه‌ای می‌باشد. در بین این محصولات، انیمیشن قابلیت بسیار بالایی در انتقال مفاهیم دارد. در انیمیشن به راحتی می‌شود هر نوع محتوا را با هر سلیقه‌ای خلق کرد. برای ساخت یک انیمیشن باید یک تیم تخصصی زمان زیادی فعالیت کنند و بسیار نیز هزینه بردار است.

یکی از راه‌های ایجاد انیمیشن با زمان و هزینه کمتر، ساخت انیمیشن با استفاده از مانگاهای (Manga) موفق و پرطرفدار است. مانگا، رمان و داستانی است که برای اولین‌بار در ژاپن منتشر شد. مانگا را می‌توانیم تصاویر طنزآمیز معنی کنیم، یکی از ویژگی‌های اصلی مانگا، شخصیت‌های کارتونی و ویژگی‌های ظاهری آن‌هاست؛ رمان گرافیکی (Graphic novel) یک نوع کتاب با محتوای داستان‌های مصور است که با ترکیب کلمات و تصاویر، به عنوان قالب کتاب در نظر گرفته می‌شود.

شخصیت‌های کارتونی مانگا، معمولاً دارای اندام بی‌عیب و نقص، جذاب و ایده‌آل هستند و از لحاظ چهره هم بسیار زیبا و دلفریب طراحی می‌شوند. شخصیت مردانه هم مانند شخصیت زنانه، دارای اندام و صورت زیبا و دلفریب است. مانگاها در ژانرهای متفاوت، برای مخاطبین مختلف منتشر می‌شوند. ذائقه انسان‌ها این‌گونه است که داستان دوست دارند. وقتی تصاویر هم به این داستان‌ها اضافه می‌شوند، اثرگذاری و استقبال از آن دوچندان می‌شود.

 

▫️ مانگاها محبوبیت بالایی در شرق دارند، کم‌کم این محبوبیت به کره جنوبی نیز رسید و خواندن مانگا در کره جنوبی رواج یافت و باعث منتشر شدن اولین مانهوای کره‌ای (مانگای کره‌ای) در قرن بیستم شد. مانهوا‌ها به‌صورت مجازی (کتاب الکترونیکی) و نسخه چاپی منتشر می‌شوند.

در سال‌های گذشته این نوع مانگاها و مانهواها و... وارد کشور ایران شده‌اند. این مانگاها با به تصویر کشیدن شخصیت‌های داستان با برهنگی و پوشش آزادتر، روابط LGBT، روابط غیرمشروع و سبک زندگی غیراسلامی، یک هجمه فرهنگی و دینی را آغاز کرده‌اند. این کتاب‌های مصور در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب در شهرهای مختلف ایران در دسترس عموم می‌باشد.

برخی آیدل‌ها[1] هم شخصیت‌های انیمه‌ای خودشان را خلق کرده‌اند، هماند آیدل‌های BTS که شخصیت کارتونی منحصر به فردی برای خود دارند. تمامی محدودیت‌هایی که در ترویج مسائل غیراخلاقی، دینی، انسانی و حتی خلق صحنه‌های اکشن و غیر واقعی در ساخت فیلم وجود دارد، در مانگا و انیمه وجود ندارد. با تولید مانگاها، ابتدا ذائقه مخاطب را آماده ساخت انیمه می‌کنند، سپس با استفاده از همان شخصیت‌های اصلی و داستان مانگا، انیمه آن را با هزینه بسیار کمی برای مخاطب می‌سازند.

آسیب دیگر در مانگا، «کودومو» است که  مربوط به کودکان در مقطع 6 تا 11 سال است. کودکی که قوه تخیل بسیار بالایی دارد، با مشاهده مانگا و انیمه، با قدرت خیال هم‌ذات پنداری و یک علاقه و گرایش ناخودآگاه به محتوای این محصولات پیدا می‌کند و در بزرگسالی سبک زندگی و جهان‌بینی مطابق این‌ها پیدا می‌کند.

خیلی از اوقات برای مقابله و تغییر ذهن افرادی که درگیر مباحث فرقه‌ای و شبه‌معنوی شده‌اند، از مواجهه به روش مباحث کلامی و اعتقادی استفاده شده است؛ غافل از اینکه این فرد در کودکی به وسیله مشاهده همین مانگا و انیمه و... در رسانه‌ها، یک شخصیت با سبک زندگی خاص پیدا کرده است. در مواردی این افراد قابل اصلاح نیستند، چون شخصیت و هویت این افراد در کودکی با این محصولات انحرافی شکل گرفته است.

 

ادامه دارد...

 

پی‌نوشت:

[1]. خوانندگان و هنرپیشه‌های محبوب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۰
انجمن رهپویان هدایت

عرفان کاذب

نفوذ فرهنگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی