رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه آذر ۱۵ ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷ ق.ظ

مدح و تمجید دشمنان اهل‌بیت در مکتوبات فرق تصوف


رهپویان هدایت: بنا بر مستندات معتبر و روایات موثق تاریخ اهل‌بیت عصمت و طهارت ، افرادی همچون حسن بصری و سفیان ثوری و ابوهاشم کوفی نه‌تنها از مخالفین ائمه معصومین علیهم‌السلام بودند بلکه با دشمنان آنان ، کمال همکاری و همراهی را داشتند.

در این مجال کوتاه قصد داریم چند نمونه از مدح و تمجیدهای سران فرق تصوف از دشمنان اهل‌بیت را به‌صورت مختصر و گذرا ارائه نماییم.

همانطورکه در مطالب قبلی بیان کردیم ، فردی به نام حسن بصری که به‌صورت آشکار با امیرالمؤمنین در خاتمه جنگ جمل مخالفت کرده و با جسارت تمام در برابر حضرت به یاوه‌گویی می‌پردازد. او کسی است که طبق فرمایش حضرت علی علیه‌السلام، ابلیس در گوش او ندا داده که اهل آتش است.  حال چنین شخصیتی معلوم‌الحالی در میان  فرق تصوف این‌چنین یاد می‌کنند: حضرت شیخ حسن بصری (رضی الله تعالی عنه) ، مرجع بزرگوار و دانشمند اهل تصوف به شمار می‌آید ، همه کتاب‌های بزرگان تصوف، از او به بزرگی یادکرده‌اند ، وی در رأس هرم سلسله مشایخ جای دارد ، نزد صحابه گرامی خصوصاً امام علی(ع) رشد کرده است.

سفیان ثوری از سران صوفیه زمان حیات مبارک امام صادق علیه‌السلام بود. نقل‌شده است در پایان مباحثه‌ای که سفیان ثوری با امام صادق علیه‌السلام داشت، به ایشان توصیه می‌کند: از این راه ناصواب دست‌بردارید و خود را به آداب واقعی اسلام تربیت کنید، ازآنچه خدا امرونهی کرده تجاوز نکنید و از پیش خود دستور نتراشید و در مسائلی که نمی‌دانید، مداخله نکنید، علم آن مسائل را از اهلش بخواهید، درصدد باشید که ناسخ را از منسوخ و محکم را از متشابه و حلال را از حرام بازشناسید، این برای شما بهتر و آسان‌تر و از نادانی دورتر است، جهالت را رها کنید که طرفدار جهالت زیاد است به خلاف دانش که طرفدار کمی دارد . خداوند فرمود بالاتر از هر صاحب دانشی، دانشمندی است

حال چنین فردی در میان فرق تصوف به‌عنوان یکی از مجتهدین و تابعین بزرگ عصر امام صادق علیه‌السلام محسوب می‌شود. بخشی از دستورات اخلاقی و عرفانی دراویش صوفیه از چنین شخصی نقل می‌شود که به جهالت متوسل شده و بارها کردن علم و دانش ، در طریق ناصواب قدم برمی‌دارد.

چنین شخصی ( سفیان ثوری) در مدح و ستایش ابوهاشم کوفی مؤسس فرقه تصوف گفته است : اگر ایشان  نبود، ما معنای دقیق ریا را نمی‌دانستیم. این‌چنین اسوه اخلاق و عرفان صوفیه، ازنظر امام صادق یک شخص کاملاً فاسد العقیده معرفی‌شده است.

حضرت امام حسن عسکری (ع)  در مورد ابوهاشم کوفی از امام صادق (ع) نقل می‌کنند که ایشان فرموده‌اند :  «انّه فاسد العقیده جداً و هو الذّی ابتدع مذهباً یقال له الّتصوف و جعله مفرّاً لعقیدته الخبیثه» او جداً فاسد العقیده است، به بدعت مذهبی را اختراع کرد که به آن تصوف گفته می‌شود و آن را به‌سوی عقیده ناپاک خود محل فراری قرارداد.

 

 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی