رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
  رسانه های غربی از تعامل گزینشی در پوشش خبرهای راهپیمایی و زیارت اربعین حسینی به شدت انتقاد کرده، آن را بزرگ ترین تجمع مسالمت آمیز بشری در جهان دانستند


به گزارش رهپویان هدایت: روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با تاکید بر اینکه زیارت اربعین حسینی بزرگ ترین تجمع بشری در جهان شمرده می شود، نحوه تعامل رسانه های غربی با این زیارت میلیونی را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد که این تجمع میلیونی فراتر از جشنواره «کام میلا» هندوها که سه سال یک بار برگزار می شود و همچنین شمار شرکت کنندگان در آن 5 برابر مراسم حج است.


نویسنده مقاله حکایت جوان استرالیایی را نقل می کند که شیفته او شده است. وی پیاده به زیارت بارگاه امام حسین علیه السلام مشرف شده و همان جا اسلام می آورد.


در بخشی از این مقاله نویسنده به نقل از این جوان استرالیایی می نویسد: برآورد شده بیش از 2 میلیون وعده غذایی رایگان افراد و نیروهای داوطلب مردمی به زائران ارائه می دهند که بسیار بیشتر از میزان غذایی است که وزارت دفاع آمریکا به زلزله زدگان کشور «هائیتی» کمک کرد و 4 میلیون وعده را شامل می شد.

در این راستا، نویسنده مقاله صمن انتقاد از نحوه تعامل رسانه های غربی با این رخداد عظیم، این رسانه ها را به تلاش برای فریب و تحریف افکار عمومی و پنهان کردن عمدی حقیقت آنچه در عراق جریان دارد، متهم می کند.

روزنامه ایندیپندنت با تاکید بر اینکه زیارت اربعین به خاطر سه نماد بزرگ ترین تجمع بشری در جهان، بزرگ ترین گروه داوطلب مردمی در دنیا و بزرگ ترین سفره گسترده و رایگان در جهان، باید در کتاب رکوردهای «گینس» ثبت شود، در حالی که آنچه در کربلا طی زیارت اربعین در جریان دارد، نماد و نمودی از اخلاق عالی انسانی و جلوه تسامح و همزیستی مسالمت آمیز جوامع بشری و کشتن منیت‌ ها و خودخواهی ها و تلاش برای یاری مظلومان و ستم دیدگان است و این همان دین «محمد» (ص) است که گروه تروریستی تکفیری «داعش» به مخالفت با آن پرداخت و وارد مبارزه با آن شد.

   
این اولین بار نیست که رسانه های غربی از نحوه تعامل این رسانه ها با رخ داد عظیم «زیارت و راهپیمایی اربعین حسینی» انتقاد و آن را گناهی غیر قابل بخشایش توصیف می کند.
«رادیو اوستون» از زیارت و راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ ترین تجمع و راهپیمایی دینی و سیاسی در جهان یاد و آن را بی مانند و بی نظیر توصیف کرده و تاکید می نماید، رسانه های غربی با نادیده گرفتن این تجمع بزرگ بشری از بیش از 80 کشور جهان و با حضور و مشارکت بیش از 20 میلیون نفر، مرتکب اشتباه و خطای حرفه ای می شود.

به گفته این رادیو اروپایی آنچه گزارشگران و خبرنگاران وابسته به آن تهیه کرده اند، نشان می دهد، آنچه در عراق جریان دارد، با هیچ تجمع و رخ دادی در جهان قابل قیاس نیست و پیام های سیاسی و امنیتی و دینی بسیاری در سطح منطقه ای به همراه دارد.


رادیو اوستون تاکید می کند که غرب و در راس آن، آمریکا و انگلیس باید دچار کور رنگی شده باشند که این پیام ها را نمی بینند، پیام هایی که در قالب های گوناگون و به اشکال مختلف به کاخ سفید و متحدان منطقه ای و بین المللی اش داده می شود.

نشریه آمریکایی «هافتینگتن پست» نیز یکی دیگر از این رسانه های غربی است که به شدت از پوشش سیاسی این مراسم توسط این رسانه های انتقاد کرده، از اصحاب رسانه در غرب می خواهد به این سوال پاسخ دهند که چگونه است، آنها کوچک ترین تجمع و راهپیمایی در انگلیس و یا صدها تجمع محدود در کشورهای مخنلف جهان را نادیده نگرفته و از آن ده ها فیلم و گزارش و تحلیل و تفسیر تهیه می کنند، در حالی که این تجمع خروشان و مسالمت آمیز بشری را نادیده گرفته از آن بی تفاوت و در سکوت مطلق می گذرند.

هافتینگتن پست در گزارش خود با اشاره به اینکه در طول راهپیمایی اربعین حسینی می توان تجسم عینی ارزش هایی چون صبر، خویشتنداری، فداکاری، از خودگذشتگی، بخشش و اخوت و برادری را مشاهده کرد، تاکید می کند: قهرمانان واقعی این افراد هستند که ترسیم کننده و به وجود آورنده بزرگ ترین حماسه بشری هستند، نه قهرمانان واهی و پوشالی که هالیوود در استودیوهای خود خلق می کند.

این نشریه آمریکایی یادآور می شود: اگر حقیقتا می خواهید با اسلام واقعی و حقیقی آشنا شوید، به شما زیارت اربعین توصیه می شود، چراکه جشنواره و همایش ارزش هایی است که محمد (ص) آنها را به بشریت عرضه کرد و تکفیری های افراطی تلاش می کنند، آن را تحریف کنند، همان کسانی که سلاله قاتلان حسین (ع) در روز عاشورا هستند؟


هافتینگتن پست در پایان تاکید می کند، اگر می خواهید، با ریشه ها و اصول اعتقادی «داعش» آشنا شوید، باید دشمنان این گروه را بشناسید./مشرق

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی