رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

انجمن رهپویان هدایت: مسیونرهای مسیحی از دیرباز ایران را به عنوان کشور هدف مدنظر داشته و در تمام دوره های کوشیده‌اند یا پیشگام استعمار سرزمین ایران باشند و یا همکام با دولت‌های استعماری متبوع خود همگام باشند.

با وقوع انقلاب اسلامی ایران و پیروزی آن که محدودیت فعالیت این عده را در پی داشت آنها راه دیگری را برگزیدند و کوشیدند تا به وسیله حمایت و پشتیبانی از جریان خزنده مسیحیت تبشیری در کشور اهداف خود را دنبال کنند. بدین صورت که از طریق کلیساهای غیرقانونی و راه اندازی کلیساهای خانگی اهداف خود در داخل کشور را پیگیری می‌کنند.

این رویکرد در دهه‌های ابتدایی پس از انقلاب تغییر کرده و با توجه به شکست جریان تبشیر این مسیونرها این بار دست به کاری دیگر زدند و با تاسیس سازمان‌های تبشیری فارسی زبان که در ظاهر توسط ایرانیان گرویده به مسیحیت تبشیری مدیریت می‌شود سعی در استحاله فرهنگی کشور و مسیحی سازی ایرانیان دارند.

نمونه‌ای از این سازمان ها را در کشورآمریکا و انگلستان به عنوان پیش‌قراولان استثمار سرزمین ایران و ایرانی می‌توان به وفور یافت از جمله کانون الهیات پارس که اگر چه توسط یک ایرانی بنیان نهاده شده اما نقش مسیونر های مسیحی همچنان در آن پررنگ است. در مطلب حاضر دو تن از این مسیونرها معرفی شده‌اند.


مالکوم استیر

مدیر داخلی کانون الهیات پارس

بیش از چهل سال است که مالکوم استیر، بین ایرانیان گرویده به مسیحیت تبشیری  فعالیت می‌کند. 9 سال از این دوره را (از سال 1346 تا کمی بعد از انقلاب)، به همراه همسرش «آن»، با سازمان مسیحی (OM) مشغول فعالیت و تحصیل در ایران بود. پنج سال را در تهران و چهار سال دیگر را در تبریز با کلیسای انجیلی مشغول به تبلیغ بودند.

بعد از اخذ لیسانس دانشگاهی و بازگشت از ایران، مدت سه سال را در دانشکدۀ ترینیتی شهر بریستول به مطالعات مسیحی پرداخته و سپس به فعالیت تبلیغی بین دانشجویان بین‌المللی در لندن پرداخته است. با رسیدن ایرانیان پناهجو به مادرید در سال ۱362، تبلیغ و تبشیر بین ایرانیان را از سر گرفت و با خانوادۀ خود سه سال را در اسپانیا به سر برد. با مهاجرت این پناهجویان به کشورهای دیگر، او نیز به بریتانیا بازگشت و از سال ۱365 تا کنون به فعالیت در راستای مسیحی سازی ایرانیان در سراسر بریتانیا، اروپا و ترکیه مشغول است.

وی به دعوت کلیسای ایرانیان لندن، از سال 1370 در تیم خدمتی این کلیسا به عنوان شبان، مبشر و معلم مشغول فعالیت شد.


تت استیوارت

عضو هیئت مدیره کانون الهیات پارس و مدرس آموزشگاه

تت استیوارت که در ایران به نام تقی استواری فعالیت داشته سال ۱۹۴۶ (1325) در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیای امریکا به‌دنیا آمده است. پدر پزشکش، هنگام تولد او در اروپا سرباز بوده است.(چون آن زمان مصادف با اواخر جنگ جهانی دوم بوده است.) بعد از جنگ، پدر و مادرش از طرف کلیسای انجیلی آمریکا به‌عنوان میسیونر به ایران فرستاده شدند. آنها با کشتی تا لبنان رفته، سپس از لبنان با اتوبوس به بغداد رفته­اند و از بغداد با ماشین شخصی، خودشان را به همدان رسانده بودند. آنها در آذر ماه سال ۱326 از همدان راهی تبریز شده و پدرش ریاست بیمارستان مسیحی تبریز را به عهده گرفته بوده است.

11 سال بعد، آنها به مشهد نقل مکان نموده و پدرش ریاست بیمارستان مسیحی مشهد را به عهده می­گیرد. وی تا کلاس ششم را  در خانه از مادرش تعلیم گرفته و سپس برای ادامه تحصیل راهی تهران شده است. در 17 سالگی برای ادامه تحصیل در دانشگاه، به امریکا باز می گردد. او دارای مدرک لیسانس تاریخ از دانشگاه لینکلن و فوق لیسانس الهیات از دانشکده الهیات پرینستن است.

تت استیوارت و همسرش


تت استیوارت در تابستان 1358 به همراه همسرش از طرف کلیسای انگلیسی‌ زبان در تهران که وابسته به کلیسای انجیلی بود دعوت شده، به ایران می­آیند و به مدت یک سال در آن کلیسا فعالیت می­کنند؛ اما به‌خاطر شرایط حاکم مجبور به ترک ایران شده و به امریکا باز می­گردند. تت استورات علاوه بر زبان انگلیسی به زبان­های آذری و فارسی مسلط است.

گفتنی است استیوارت علاوه بر حضور در موسسه مزبور در تیم مدیریتی شبکه ست سون پارس نیز حضور دارد و برنامه‌های با هدف آموزش چگونگی راه اندازی و مدیریت کلیساهای خانگی اجرا می‌کند. او همچنین یکی از مدرسان سازمان engaging islam است که در خاورمیانه فعالیت تبشیری می‌نماید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی