رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه فروردين ۲۵ ۱۳۹۹، ۰۳:۲۲ ب.ظ

لذت واقعی در معنویت حقیقی است


رهپویان هدایت: گرایش افراد به فرقه های شبه معنوی و انحرافی دلایل مختلفی را به دنبال دارد. یکی از مهمترین عوامل جذب به عرفان های بدلی که اتفاقا در بین جوانان نیز بسیار بیشتر است، لذت گرایی نهفته شده در متون این نوعرفان های تقلبی است.

البته ابتدا باید اشاره کرد که بر خلاف تصور رایج برخی از افراد ناآگاه به آموزه های دینی که جایگاهی برای نشاط و سرزندگی در منظومه معارف دینی قائل نیستند، دینداری واقعی، تلازم و تناسب بالایی با نشاط و لذت حقیقی دارد. امام علی(ع) می‌فرماید: الدِّینُ حُبُورٌ (غررالحکم/762) یعنی دین سرور است. انتظار نشاط و لذت از دین امری طبیعی است.

امام باقر‌ علیه السلام می‌فرماید: کسی که در زندگی دنیایی خودش کسالت داشته باشد، در ارتباط با امر آخرت و کارهای بندگی خدا کسالتش بیشتر است! و یعنی اینکه تو که حالِ زندگی کردن نداری، ‌چطور می‌خواهی حال بندگی پیدا کنی؟!

 این یک نکته مهم درباره معنویت حقیقی و عرفان واقعی است، به این معنا که انسان خداخواه و جویای معنویت یقینا فردی بانشاط و دارای رضایتمندی کامل از ندگی خواهد بود.

 اگر کسی در زندگی‌اش حال و نشاط نداشته باشد مطمئن باشید نماز خوبی هم ندارد بلکه نمازش خراب‌تر از زندگی‌اش است! اگر بخواهید نماز باحال بخوانید، حتماً باید دو برابر آن زندگی پر نشاط و خوبی را داشته باشید! و در واقع باید گفت که: تو در برون چه کردی که درون خانه‌ آیی؟

 اگر انسان طالب معنویت در زندگی‌ حال و نشاط نداشته باشد، وقتی سر سجادۀ نماز می‌رود و موقع عبادت هم دلش با خدا صاف نمی‌شود و لذت نمی برد.

حال باید گفت این روش عرفان های جعلی که از لذت دم می زنند و به طور معمول افرادی را به شبه معنویت های این چنینی جذب می کنند، عمدتا به دنبال معنویت نبوده و نیستند و اساس کارشان لذت جویی و لذت طلبی است و به دنبال لذت هایی هستند که خارج از چارچوب بوده و باب میل افراد مخاطب خود باشد.

از این رو اگر نگاهی به جامعه جذب شده به فرقه ها بیندازید این مسئله به وضوح هویداست که قاطبه افراد و کسانی که برای کسب معنویت در دام عرفان های دروغین افتاده اند افرادی هستند که  به دنبال لذت های خود از طریق و روش آنان هستند.

این یکی از مهمترین انحرافات در متدهای شبه عرفانی جدید است و چون با لذت جویی حقیقی افراد کاری ندارند و آن را آزاد گذاشته اند، جوان و نوجوان خالی از مبانی دینی، از این گونه رفتار ها خوشش می آید و خود به خود گرایش به آن ها در جوامع مختلف زیاد می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی