رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت: یکی از قواعد بسیار مهم در جهاد اسلامی، اصل تفکیک بین نظامیان و غیرنظامیان است. قاعده ای که مطلقا توسط گروهک تروریستی داعش رعایت نمی شود.

در قرآن کریم که قطعی‏الصدور و مهمترین منبع مقررات اسلامی است، بر این امر تأکید شده است. مثلا در آیه 190 از سوره بقره می‏خوانیم: «و قاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم و لا تعتدوا ان الله لا یحب المعتدین». در اینجا عبارت «الذین یقاتلونکم» مشخص کننده طرف جنگ می باشد.

بنابراین، اشخاصی که با مسلمانان جنگ نمی‏کنند، مانند کهنسالان یا خردسالان یا زنان یا راهبان یا کشاورزان و یا صنعتگران، نمی‏توانند طرف جنگ واقع شوند.

همچنین در آیه 205 از سوره مبارکه بقره آمده است: «و اذاتولی سعی فی‏الارض لیفسد فیها و یهلک الحرث و النسل و الله لا یحب الفساد». محل شاهد «والله لا یحب الفساد» است که کشتن غیر جنگجویان بی‏تردید از مصادیق فساد است.
در آیه 8 از سوره مائده نیز می‏خوانیم: «یا ایهاالذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لا یجرمنّکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی ان الله خبیر بما تعملون». این آیه بر عدل و قسط تأکید کرده و حتی تجاوز دشمن را دلیلی برای عدم اجرای عدل ندانسته است.

 ازاین رو نظر به اینکه کشتن غیر نظامیانی که هیچ دخالتی در جنگ ندارند، عین ظلم است، مسلمانان مأمور به اجتناب از آن هستند.

پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در این زمینه فرموده‏اند: «اغزوا باسم الله و فی سبیل الله...اغزوا و لا تغلوا و لا تغدروا و لا تمثلوا و لا تقتلوا ولیدا»؛ یعنی «با نام خدا و در راه خدا پیکار نمایید...بجنگید اما غل و غش مورزید و خیانت و غدر مکنید و مثله نکنید و کودکان را نکشید»

بنا به این فرمایش مبارک، کشتن کودکان و مثله کردن اجساد که با هدایت کشورهای غربی و توسط داعش صورت می گیرد، به هیچ وجه مطابق با آموزه های اسلامی نیست و برعکس دقیقا مطابق با جنایات جنگی صهیونیست ها و آمریکایی هاست.

 همچنین می‏فرمودند: «لا تمثلوا حتی بالکلب العقور»؛ یعنی «حتی سگهای هار را مثله نکنید». در حدیث دیگری از پیامبر رحمت (صلّی الله علیه و آله و سلّم) آمده است که: «لا تغلوا و لا تمثلوا و لا تغدروا و لاتقتلوا شیخا فانیا و لاصبیا و لاامرأة»

 یعنی «غل و غش مورزید و مثله نکنید، غدر مکنید، پیر مرد فرتوت و کودک و زن را مکشید».

همچنین مسلمانان از تخریب اماکن عبادت یهودیان و مسیحیان منع شده‏اند.

از این رو تخریب اماکن مذهبی اقلیت های مذهبی در عراق توسط گروهک تروریستی داعش، هیچ گونه تجویز و جایگاهی در شریعت مقدس اسلام ندارد. و این اعمال خلاف اسلامی به دستور کشورهای غربی و توسط تروریست های اجاره ای اجرا می شود و هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد.

یکی دیگر از قواعد مهم جهاد اسلامی، قاعده حفظ محیط زیست (اکولوژیک) است.درباره قاعده اکولوژیک، در حقوق بشردوستانه اسلام مقررات کاملی وجود دارد که قطع درختان یا تخریب پلها و زیرساخت اقتصادی را جایز نمی‏داند.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) وقتی در صدد بود گروهی را برای جنگ اعزام کند، آنان را در کنار خود می‏نشاند و به آنان می‏فرمود:«با نام خدا و برای رضای خدا و برطبق روش رسول خدا حرکت کنید، غل و غش نکنید و مثله و غدر را پیشه کار خود نسازید و پیر مرد فانی و کودک و زن را مکشید و هیچ درختی را قطع نکنید، مگر اینکه مجبور به قطع آن شوید»

 در حدیث دیگری از امام صادق (علیه السّلام)، وصایای پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) به جنگجویان مسلمان اینگونه بیان شده است: «...و لا تحرقوا النخل و لا تغرقوه بالماء و لا تقطعوا شجرة مثمرة و لا تحرقوا زرعا لانکم لاتدرون لعلکم تحتاجون الیه و لا تعقروا من البهائم مما یؤکل الا ما لابد لکم من اکله»

یعنی «هیچ نخلی (درخت خرما) را آتش نزنید و آن را در آب غرق نکنید و هیچ درخت ثمردهی را قطع نکنید و هیچ زراعتی را آتش نزنید، زیرا شاید شما به آن نیازمند شوید و هیچ چهارپایی را که گوشت آن قابل خوردن باشد، از بین نبرید مگر آنکه برای خوردن به آن نیاز داشته باشید». از این رو، اسلام حتی کشتن حیوانات را مگر برای ضرورت سد جوع منع نموده است.

بر خلاف کتاب مقدس که در سفر اعداد باب 31 جملات 1 تا 8 ، خدا به حضرت موسی(ع) درباره کشتار مردم مدیان و غارت اموال و سوزاندن شهرها و مسکن ها دستور داده است، آموزه های جهاد اسلامی به شدت مخالف با تخریب و سوزاندن شهرها و طبیعت و زیر ساخت هاست.

با دقت در اقدامات تروریستی گروهک آمریکایی – صهیونیستی داعش، این نتیجه به دست می آید که اعمال جنایت بار این گروهک، دقیقا منطبق با اصول جنگ های کتاب مقدس و سوابق سیاه کشورهای غربی در استفاده از سلاح های کشتار جمعی است و هیچ گونه نقطه مشترکی با آموزه های جهاد اسلامی ندارد.

ادامه دارد... 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی