رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه خرداد ۳۱ ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ق.ظ

فنگ‌شویی به "پایتخت" رسید!

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، معنای لغوی "فنگ شویی" باد و آب است و بر جابجایی و چیدمان اشیاء تاکید دارد و اصول آن بر اساس فرهنگی خاص و با اعتقاد بر گردش انرژی به‌کار برده می‌شود.

"فنگ‌شویی" یک خرافه نوپدید است که بر طبق آن، مجسمه‌هایی برای آرامش‌بخشی، دادن انرژی مثبت، رابطه خوب بین زوجین، دادن برکت و ... به خانواده‌ها فروخته شده، در حالی که کمترین تامل در این قضیه نشانگر آن است که اصولا هیچ کاری از یک مجسمه ساخته نیست.

مجسمه‌هایی مانند: اژدها، لاک‌پشت، ققنوس سرخ، درنا، پرتقال،‌ خمره،‌ وزغ سه‌پا، گل صدتومانی یا پونی و ...- که هر کدام با هدف کارکردی خاص خریداری می‌شوند-، تنها نوعی "بت‌پرستی نوین" است که به‌صورت خزنده ولی با سرعت در حال ورود به خانواده‌های ایرانی و شکل‌گیری فرهنگی بر اساس جاهلیت نو و خرافه پرستی است.

 هرچند خاستگاه اصلی فنگ‌شویی، کشور چین بوده اما امروزه آن را نوعی خرافه می‌دانند؛ ولی متاسفانه در برخی خانواده‌های ایرانی، نحوه چیدمان وسایل منزل، استفاده از رنگ‌های مناسب و مواردی از این قبیل را در سلامتی، موفقیت و در مجموع دادن انرژی مثبت،  مفید می‌دانند.

معرفی عدد شانس بر اساس سال تولد، معرفی نماد ثروت و طلسم‌های مختلف، جهت‌ها و عناصر فنگ‌شویی از دیگر پایه‌های این به‌اصطلاح معنویت نوظهور بوده که تنها رهاورد آن، گرفتاری فرد در میان انبوهی از اعتقادات بی‌پایه و اساس است.

بر اساس مبانی عقیدتی اسلام، نظم و انضباط در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد؛ اما اینکه برای اشیا انرژی قائل شده و آن را- به‌صورت مثبت یا منفی- موثر در زندگی و رویدادهای پیش رو دانسته، نام دیگری به‌جز خرافات نمی‌توان بر آن گذاشت.

اضافه می‌شود، علیرغم اینکه سایت‌های مرتبط با فنگ‌شویی، آشکارا خرافات را در جامعه ترویج می‌دهند،‌ اما با یک جستجوی کوتاه مطالبی درباره آن در سایت‌های مختلفی یافت شده که هیچ‌کدام از آنها نیز فیلتر نیستند.

بنا بر این گزارش، صدا و سیما که بزرگ‌ترین رسانه کشور از حیث مخاطب بوده نیز باید هوشمندانه وارد این مقوله شده و با آن به روش‌های فرهنگی به مبارزه بپردازد. موضوعی که متاسفانه بایسته و شایسته جامه عمل به خود نپوشیده است و در سریال "پایتخت 4" نیز با وجود آنکه از انرژی‌های حاصل از فنگ‌شویی گفته شد، اما اثری از نقد آن دیده نشد.

خاطرنشان می‌کند، شماره‌های قبلی این سریال مخاطبان زیادی را جذب تلویزیون کرد، به طوری‌که مقام معظم رهبری در دیدار با هنرمندان پس از عمل جراحی ایشان، خطاب به کارگردان آن فرمودند:"یک تکه‌هایی از این کار شما را دیدم... خیلی خوب بود. یک فیلم ایرانی. من همیشه اعتراضم به هنرمندان این است که حتی دیالوگ‌ها را از روی کپی‌های فرنگی انتخاب می‌کنید. این، خب خیلی غلط و بد است. این نه، یک فیلم ایرانیِ کامل و درست است‌."

امید است با توجه به معرفی خانواده اصیل ایرانی و بهره‌گیری از مدل‌های داخلی برای فیلم‌سازی که در بخش‌های قبلی مجموعه پایتخت به چشم آمد، این رویه در همه سریال‌های تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، در خصوص نفوذ عناصری از فرقه‌های انحرافی در صدا و سیما در سابق اطلاع‌‌‌رسانی صورت گرفت که به نظر می‌رسد در این‌باره باید نظارت بیشتری بر تولید برنامه‌های رسانه ملی صورت بگیرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

سلام
با تشکر از معرفی خوب و اطلاع رسانی در زمینه ی این عرفان نوظهور.
در قسمت های دیگر این سریال ارسطو به دفاع از این آیین پرداخت و علنا تاکید که این تزئینات منزلش <فنگ شویی> است. به نظر من در این سریال دارند رسما تبلیغ می کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی