رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
 

مطالعه جزوات مرتبط با کلیساهای خانگی، پایش شبکه‌های ماهواره‌ای فرقه مسیحیت صهیونیستی و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، افرادی که به کلیساهای غیرقانونی خانگی تردد داشته‌ یا دارند، حداقل یکی از مشکلات اجتماعی چون: میل به فردگرایی، طلاق، عدم گذشت و ایثار و ... در انتظار آنان خواهد بود. 

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، صرف‌نظر از غیرقانونی بودن راه‌اندازی کلیساهای خانگی در ایران- و با وجود آموزش مسائل حفاظتی که به سرکردگان آنها داده می‌شود-، مشکلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و ... که برای اعضای آنها به‌وجود می‌آید،‌ بسیار خطرناک و در مواردی غیر قابل جبران است.

مسائل حفاظتی مبتنی بر آموزش‌هایی مانند: نحوه حضور در جلسات بدون حساسیت‌زایی همسایگان، اختصاص اسامی مستعار برای اعضا و مواردی از این قبیل بوده که موسسین به‌خوبی آنها را فرا گرفته و به دیگران نیز انتقال می‌دهند.

تشویق به فرار از خانه، رواج طلاق‌های توافقی، مشکلات عاطفی، انزوا، اعتیاد و ... تنها بخشی از معضلاتی است که پیوستگان به این گروهک‌ها، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

هرچند عده‌ای در سودای زندگی در خارج از کشور و یا رهایی از مشکلاتی که در زندگی آنها وجود دارد و یا با اهدافی مشابه، پا به این کلیساهای مخفی و غیرقانونی می‌گذارند، ‌اما با توجه به حاکم بودن رویکرد غیردینی در این خانه‌ها،-که هویت واقعی آن را تشکیل می‌دهد-، فرد در آینده،  احساس پوچی، کم حوصلگی و بی‌هدفی می‌کند.

ارتباطات بی‌قید و بدون حصر، شاید هدف بخشی از جذب‌شدگان به این گروهک‌های غیرقانونی باشد که همین انگیزه و دسترسی‌های بعدی که ایجاد می‌شود، با گذشت زمان ضربات مهلکی را به اساس و بنیان خانواده وارد خواهد کرد. 

چنان که کاربری در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشته است که شوهر دوست او به‌دلیل رفت‌و‌آمد به یک کلیسای خانگی در کرج و ارتباط با یک دختر جوان در آن مکان، کم‌کم  اخلاقش تغییر کرده و آن دو در آستانه طلاق قرار گرفته‌اند.

تصویر نظر یکی از کاربران شبکه اجتماعی


باید افزود یکی از عوامل اصلی طلاق، "مسئولیت‌گریزی" و "فردگرایی" است که اتفاقا پیوستن به فرقه‌ها و گروهک‌های زیرزمینی و مخفی، موجب تقویت و درونی شدن این مولفه‌های غلط و در نتیجه عدم تمایل اشخاص به ازدواج و افزایش طلاق بین زوجین خواهد شد.

"تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب" که در نتیجه تهاجم فرهنگی، عاید فرد مستحیل در این فرهنگ می‌شود، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر جدایی زوجین به‌شمار می‌رود که شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی و جزوات آموزشی کلیساهای خانگی، به طرز شگفت‌انگیزی در صدد نفوذ دادن فرهنگ بی‌بند و بار غرب در جوامع ریشه‌داری چون ایران هستند.

تحقیقات نشان داده که یکی از موارد تاثیرگذار بر طلاق،‌ مساله "افت اخلاقی" است. با توجه به وجود آزادی‌های غیرمسئولانه در کلیساهای خانگی و رابطه‌های غیراخلاقی و خارج از عرفی که برقرار می‌شود، اخلاق خود به خود رنگ باخته و در نتیجه عدم رغبت به ازدواج و جدایی زوج‌ها از یکدیگر، چندان دور از ذهن نیست.

بنا بر این گزارش، چند سالی است که تکیه بر ایجاد، گسترش و تجهیز کلیساهای خانگی، به‌صورت روزافزونی جزء برنامه‌های اصلی فرقه مسیحیت صهیونیستی قرار گرفته است.

سران و گردانندگان این فرقه، وقتی به خوبی دریافتند، جمع‌کردن و اداره یک گروه در قالب یک کلیسای ساختمانی و قانونی، کاری بسیار مشکل و در مواردی غیر ممکن است، به این شیوه از گردهمایی روی آوردند.

خاطرنشان می‌کند، این ساختار در اغلب کشورهای مقصد برای گسترش فرقه مسیحیت صهیونیستی، غیرقانونی بوده و تجمعاتی نپذیرفتنی برای اکثر جوامع مقید به سنن و آداب دینی، خصوصا شرقی به‌حساب می‌آید.

در ایران، اما تلاش معناداری در این راستا صورت گرفته است. کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی که خود مجوزهای لازم برای احداث و فعالیت را اخذ نکرده بود، یکی از پشتیبانان اصلی راه‌اندازی و تجهیز این گروهک‌ها بوده است.

کشیشان و شبانان فرقه جماعت ربانی خود رئیس کلیساهای خانگی بوده‌اند. جزوات،‌ الواح فشرده، ‌منابع مالی و ... با واسطه و نقاب این فرقه، برای این گروه از کلیساهای غیرقانونی تامین می‌شد.

 جزواتی با شمارگان بالا در فهرست انتشارات این فرقه وجود داشت که به‌صورت آشکار و در عین حال گسترده، ‌دستورالعمل و بخشنامه برای تاسیس، مدیریت کلیساهای خانگی و آموزش نکات امنیتی لازم بود.

علاوه بر این، شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی نیز رویکردی برنامه محور به این مقوله دارند. از شبکه‌های فعال در این بخش، می‌توان از شبکه "محبت" نام برد که با سردمداری "ساسان توسلی" برنامه‌ای با عنوان "خانه ما، کلیسای ما" را تولید و پخش می‌کند که در واقع آموزش از راه دور برای قانون‌شکنان این حوزه، به‌شمار می‌رود.

در خاتمه باید خاطر نشان کرد، همان‌گونه که خانه‌های تیمی منافقین در ابتدای پیروزی انقلاب، نتوانست آن شعارهای به ظاهر زیبا و ایدئولوژی‌های التقاطی منافقین را به منصه ظهور و عمل برساند و تباهی، عاقبت پیوستگان به آن فرقه بود، گروهک‌های زیرزمینی که با عنوان کلیسای خانگی فعالیت می‌کنند نیز، نه تنها ضامن سعادت اشخاص نیستند، بلکه شقاوت و پشیمانی در انتظار فریب‌خوردگان است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی