رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

حتی برخی اندیشمندان پروتستان مانند اگوستین به افراط رفته و معتقدند کودکانی که از دنیا می روند به علت ارث بردن گناه اولیه مستحق جهنم هستند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: یکی از آموزه های مسیحیت پروتستان که با نقد جدی مواجه است گنهکار بودن انسان از ابتدا و انتقال گناه نخستین به همه نسل بشر حتی کودک تازه به دنیا آمده است.

بر این اساس کودکی که تازه به دنیا می آید حتی اگر والدینش مسیحی پروتستان بوده و غسل تعمید هم گرفته باشند، اما بازهم گنه کار محسوب می‌شود چرا که گناه از طریق پدر و مادر به او رسیده است. بنابراین او هم باید توبه کند و تعمید شود.

حتی برخی اندیشمندان این فرقه مانند اگوستین در این خصوص به افراط رفته و معتقدند کودکانی که از دنیا می روند به علت ارث بردن گناه اولیه مستحق جهنم هستند.

این در حالی است که کودکی که تازه به دنیا آمده است هنوز درکی از مفهوم گناه ندارد در نتیجه توبه را هم متوجه نمی شود.

ما چطور می توانیم به خاطر کاری که آدم و حوا هزاران سال پیش انجام داده اند، گناهکار محسوب شویم؟ آیا این به دور از عدل خداوند نیست؟؟؟ چگونه کودک تازه متولد شده باید وارث گناهی باشد که هیچ شناختی از آن ندارد؟

بنابراین تعمید، توبه و تقدیم کودکان که از رسوم مسیحیان پروتستان و برخی جریان‌های کلیسایی است به دور از عقل و منطق به نظر می‌رسد.

بی گمان وجود چنین سئوالاتی بود که موجب شورش عده‌ای از پروتستان‌ها بر علیه این رسم شد. آناپاپتیست ها (تعمیدیون) گرایشی در میان پروتستان ها هستند که تعمید کودکان را نمی پذیرند و معتقدند که فرد باید از روی بینش، عیسی [(ع)] را در مقام منجی بپذیرد.

آنها معتقدند افراد پس از گذشت از سن بلوغ باید دوباره تعمید یابند. بر پرهیزگاری باطنی، عمل روح القدس در فرد مسیحی، نفی خشونت و ابطال سلطه‌ی کلیسایی تأکید می کنند و تعمید اطفال را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عمل زشتی می‌دانند که پاپ‌ها مبدع آن بوده‌اند.

با توجه به مباحث مطرح شده، این رسم را می‌توان به عنوان یکی از وجوه سوء استفاده از کودک در مسیحیت پروتستان دانست که حتی مورد اعتراض برخی نوباوران به این فرقه، شده و نشان می‌دهد که تعمید و یا اجبار کودک به توبه مورد پذیرش آن‌ها نیز نیست.

نمونه‌ای از این دست اعتراضات را فردی با گذاشتن پیامی در فضای مجازی اعلام کرده و می‌نویسد: «کلیسا رفتم پسرم رو گفتند زانو بزنه و توبه نامه بخواند من بلندش کردم کلیسا را به هم ریختم و خارج شدم»

مسیحیت صهیونیستی

تصویر نظر اعتراضی یکی از اعضای فرقه مسیحیت صهیونیستی 

بر اساس این گزارش سران فرقه پروتستان که امروزه به بطالت این موضوع یعنی وارد شدن کودک در جهنم که اندیشمندان نخستین این فرقه برآن باورداشتند،  پی برده اند برای توجیه این امر مباحثی را مطرح می‌کنند که در میان مکاشفات جای می‌گیرد.

 آن‌ها از شاهدانی عینی صحبت می‌کنند که به بهشت رفته و دیده‌اند که در بخش کودکان، بچه ها توسط فرشتگان دوران تعلیم و آموزش را می گذرانند.!!!

این شاهد عینی مشاهده کرد که در بهشت نیز رشد و پیشرفت وجود دارد. کودکان پس از گذراندن دروس مقدماتی، به کلاس های بالاتر ارتقاء می یابند. کودکان با توجه به استعداد و توانایی فکری خود از قبیل استعداد هنری، علمی و... تقسیم بندی شده و در محیط هایی قرار می گرفتند که استعداد ذاتی آن ها رشد کند (بر خلاف سیستم آموزش این جهان، در بهشت دروس عمومی مقدماتی است، اما تمرکز و وقت بیشتر بر یادگیری و کسب تجربه در حرفه و فن می باشد).!!!

این ها تنها بخش کوچکی از توجیه یا بهتر است گفته شود عذر بدتر از گناه سران فرقه پروتستان است که هیچ عقل سالمی و هیچ خرد توانایی پذیرای آن نیست و نشان از حقیقت گریزی  در این فرقه و نداشتن هیچ منطق و خردی در تعلیمات این فرقه است.

در برابر این نگاه غیر منطقی به کودک، دین مبین اسلام برای کودک و به طور کل آدمی شان و منزلت بسیاری قائل است.

در اسلام کودک تازه به دنیا آمده دارای فطرت و ضمیری است که سراسر آن را پاکی فرا گرفته و گناهی بر این ضمیر و لوح سفید جسم و جان کودک وجود ندارد. او از مقام بالایی برخوردار است و سفارش به حفظ شان کودک شده است.

گفتنی است در این نگاه حتی اگر کودک تازه به دنیا آمده به دلیلی فوت کرد برخلاف نگاه مسیحیت پروتستان که آن را داخل در جهنم می‌داند، به بهشت وارد می‌شود و در سایه‌سار رحمت الهی قرار می‌گیرد.

منابع برای مطالعه بیشتر:

1- تاریخ تفکر مسیحی / تونی لین

2- درآمدی بر الاهیات مسیحی/ الستر مک کراث

3- محدث نوری، مستدرک الوسائل، ج 2، موسسه آل البیت، 1408ق. 

4- شیخ صدوق، الفقیه، ج 3، انتشارات جامعه مدرسین، 1413 ق.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی