رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه مهر ۱۸ ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ق.ظ

تبلیغ فرقه‌ها در رسانه‌های داخلی!

بدسلیقگی و نا آشنایی با فرقه‌ها باعث شده، تعدادی از رسانه‌های داخلی به‌جای آنکه به مقابله با آنها بپردازند، به مبلغین آنها تبدیل شده و در مواردی سردرگمی مخاطبین را فراهم آورند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، تجربه نشان داده، عضویابان فرقه‌‌ها به دنبال افرادی هستند که شناخت چندانی نسبت به ماهیت آن فرقه نداشته و یا دچار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده باشند.

گرفتاری در پنجه اعتیاد و مشکلات اجتماعی دیگر، سرخوردگی و نداشتن آشنایی کافی با مبانی دینی، ‌افراد را در معرض شکار توسط فرقه‌ها قرار می‌دهد.

اینجا است که نقش اطلاع‌رسانی دقیق و خلل‌ناپذیر از وظایف اصلی مقابله‌کنندگان با جریانات فرقه‌ای است و در این بین، رسانه‌ها نقش به سزا و قابل توجهی را ایفا می‌کنند.

اما متاسفانه مواردی مشاهده شده که اطلاع‌رسانی‌های نه چندان دقیق و حساب‌شده، مخاطبین را دچار سردرگمی و اشتباه در تشخیص کرده است.

مخاطبی که به رسانه داخلی اعتماد پیدا کرده و از این کانال، آگاهی‌های خود را دریافت می‌دارد، به ناگاه با مواردی متناقض برخورد می‌کند که چه بسا قضاوت او را در مواجهه با فرقه‌ها تغییر دهد.

نمونه ای از این موارد را می‌توان در جریان آگاهی‌بخشی پیرامون سعید عابدینی مجرم امنیتی- اخلاقی به وضوح دید.

 این فرد که مطالب نسبتاً زیادی درباره او در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شخصی ایرانی است که دچار انحرافات اخلاقی زیادی بوده و از طریق راه‌اندازی کلیساهای خانگی ضربات زیادی را به اساس خانواده‌ها وارد می‌کرد.

کلیساهای غیرقانونی که توسط سعید عابدینی ایجاد می‌شد، ‌در واقع مکانی برای به دام انداختن دختران و زنانی بود که فریب شعارهای به ظاهر زیبای او را خورده بودند.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت، سعید عابدینی فردی فاسدالاخلاق بوده که منافع شخصی و هوای نفس، او را به جایی کشانده که با سوء استفاده از نام مسیحیت و حضرت مسیح(ع)، افراد زودباور را طعمه مطامع خود می‌کرد.

او با توجه به ماموریتی که از جانب سرویس جاسوسی آمریکا برای بی‌دین ساختن کودکان ایرانی داشت، وارد کشور شد که بازداشت و با رسیدگی قضایی به تحمل هشت سال حبس تعزیزی محکوم شد.

در رابطه با هویت سعید عابدینی و برنامه‌های مخرب او برای ضربه زدن به دین مردم ایران و بنیان خانواده‌ها، مطالب زیادی در وبلاگ رهپویان هدایت منتشر شده است.

سرویس جاسوسی آمریکا بعد از شکست در ماجرای سعید عابدینی، تلاش بسیاری کرد که او را آمریکایی و بی‌گناه معرفی کند و از این‌رو بعد از آغاز گفتگوهای ایران با گروه 1+5 در دولت یازدهم، بارها تقاضای آزادی او را کرده‌اند.

چندی پیش و در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویوریک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص وساطت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان برای آزادی سعید عابدینی از سوی یک نشریه غربی صورت گرفت.

این خبر خیلی زود توسط برخی رسانه‌های داخلی جبهه انقلاب نیز مورد بازنشر قرار گرفت و شگفت‌آور آنکه این رسانه‌ها بدون دقت و توجه، سعید عابدینی را آمریکایی و همچنین با لفظ "کشیش" خطاب کرده بودند!

درباره اشتباه برخی از این رسانه‌ها در یادداشتی در همین وبلاگ خبررسانی شد؛ اما بار دیگر مشاهده شده روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ یکم مهرماه این خبر را با همین اشتباهات پیش‌گفته باز نشر داده است.

این نخستین بار نیست که پای اعضای فرثه های انحرافی به رسانه های داخلی باز می‌شود؛ پیش از این نیز در برنامه "خندوانه" که از شبکه نسیم سیما در حال پخش است، یکی از اعضای فرقه‌ای انحرافی، به عنوان میهمان حضور پیدا کرد.

این فرد که به عنوان یکی از اعضای تیم تهیه کننده یکی از برنامه‌های شبکه تهران نیز فعالیت می‌کند، افکار و عقاید انحرافی داشته و در یکی از فرقه‌های انحرافی و سیاسی نیز عضویت دارد.

چند روز پیش از این اتفاق، در برنامه "صبحی دیگر" شبکه آموزش، نیز کتاب بدون مجوز "انسان از منظری دیگر" نوشته کلاهبردار منحرف محمد علی طاهری سرکرده فرقه کاذب حلقه، تبلیغ و ترویج شد.

تبلیغ این کتاب، که بیشتر از یک دقیقه به طول انجامید، فقط با توجیه پیش‌گفتاری از یکی از افرادی که خود نیز از بنیان‌گذاران این فرقه ضاله است، انجام شد.

بعد از این ماجرا برای بسیاری از مخاطبین این سوال مطرح شده بود که اگر "محمدعلی طاهری" مجرم است- که هست- و ادعاهای بی‌اساس و ضداسلامی زیادی دارد، پس دلیل معرفی کتاب او برای مطالعه به مردم از سوی صدا و سیما چیست؟

حال سوال این است، مخاطبِ سردر گم بین دو گزاره مجرم و منحرف بودن محمدعلی طاهری و رسمیت بخشیدن به کتابِ او در رسانه ملی، چه تصمیمی باید بگیرد؟

با وجود موارد پیش‌گفته که تنها گوشه‌ای از اشتباهات رسانه‌های داخلی در پوشش مطالب مرتبط با فرقه‌ها و افراد منحرف و کلاهبردار است، آیا وقت آن نرسیده که با تخصصی کردن امور، موارد حساس این‌چنینی را با مشورت کارشناسان و یا حداقل پس از جست و جویی بسیار اندک در فضای مجازی، اجازه انتشار و پخش دهیم؟‌

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۸
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی