رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه فروردين ۷ ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲ ق.ظ

بررسی روش‌های تبشیر مسیحیت در ایران(1)

مبشران کارآزموده و بهرهمند از حمایتهای فکری و متدهای تبلیغی بنگاههای عظیم رسانهای، بسته به نوع مخاطب و شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی، از مدخل‌های مختلفی وارد شده و از روشهای تبشیری متنوع و جذابی بهره میگیرند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، مبشران کارآزموده و بهرهمند از حمایتهای فکری و متدهای تبلیغی بنگاههای عظیم رسانه‌ای، بسته به نوع مخاطب و شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی، از مدخل‌های مختلفی وارد شده و از روشهای تبشیری متنوع و جذابی بهره میگیرند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره میشود:

ارائه تصویر نامطلوب و ناکارآمد از آموزههای اسلامی

مبلغان مسیحی با انتخاب گزینش شده برخی آموزههای اسلامی و با چشمپوشی عامدانه نسبت به نحوه ربط و هماهنگی آن‌ها با سایر آموزهها، به ارائه تصویر نامطلوب از دین مبین اسلام همت گماشته و در پارهای موارد به تبلیغ و القای خشونت و تضییع حقوق انسانی، به ویژه حقوق زنان در اسلام میپردازند.

تحریف آموزههای حقیقی اسلام

مبشران، گاهی با التقاط گرایشهای مختلف فرق اسلامی و برخی نحلههای انحرافی و افراطی، آموزههای آنان را به عنوان اسلام حقیقی، در معرض دید مخاطب قرار میدهند و گاهی نیز پا را فراتر گذاشته و به تحریف گزارههای دینی میپردازند.

ارائه گزینشی آموزههای مسیحی

آنان با برجستهسازی تساهل و تسامح مسیحیت و ارائه ظاهری آراسته و البته گزینشی از این دین، به دلفریبی مخاطب پرداخته و جنبه غیرعقلانی و اشکالهای انکارناپذیر آن را از نگاه مخاطب دور نگه میدارند. تأکید بر محبت و عشق در این ظاهر فریبنده، نقش برجستهای دارد.

تکریم و شخصیتدهی به مخاطب

احترام ظاهری به شخصیت، افکار و آزادی اندیشه مخاطب، در بدو امر توجه وی را به خود جلب نموده و احساس خوشایندی به او دست میدهد. البته دیری نمیپاید که با میان آمدن سخن از آموزههایی همچون: تثلیث و تجسد و غیره، دیگر خبری از این تکریم مخاطب و عقلانیت و اندیشهورزی او نیست و وی با تعطیلی عقل خود، بنیادیترین آموزه مسیحیت را به عنوان یک «راز» که دست عقل از رسیدن به آن کوتاه است، باید بپذیرد.

سرمایه‌گذاری ویژه بر روی کودکان

اهتمام به سخن گفتن از آموزههای مسیحی با کودکان و القای آن‌ها در قالب اسباببازی، فیلم و کارتونهای جذاب، چاپ و نشر کتابهای مصور و متناسب با سن کودکی، بهویژه بخشهایی از کتاب مقدس، ساخت سرودها و آهنگها و غیره از جمله راهبردهای مهم مبشران مسیحی است، بهگونهای که بخشی از برنامههای شبکههای ماهوارهای مسیحی به کودکان اختصاص داشته و مشاهده میشود در برخی منازل، والدین با این تصور که فقط این یک سرود یا کارتون است، اجازه میدهند کودکان به تماشای این برنامههای جهتدار و انتقال دهنده ظریف و هنرمندانهی آموزههای مسیحی بپردازند.

استفاده از جذابیتهای جنسی برای جذب مخاطب

مبشران به منظور رسیدن به هدف خود از هر ابزاری استفاده نموده و با بهرهبرداری از فضای بحران جنسی و حریمهای مربوط به روابط دختر و پسر در جامعه، مسیحیت را در این موضوع سهلگیر معرفی کرده و آن را به عنوان یک مسئله طبیعی و حق انسانی مطرح میکنند. آنان به تبلیغ این استدلال میپردازند که مسیحی نیز مانند هر فرد دیگر دارای احساسات جنسی است و مزیت او این است که با درک عشق و محبت به مسیح از رابطهای جذابتر و عمیقتر برخوردار میشود.

استفاده از ظرفیت تورهای سیاحتی خارج از کشور

مبشران مسیحی با راهاندازی تورهای ویژه و استثنایی با هدف گرایش به مسیحیت، به بازدید از کلیساها و آشناسازی با آداب دینی مسیحیت و توزیع بروشورها و کتابهای تبشیری پرداخته و یا از ظرفیت تورهای سیاحتی برگزار شده و فرصت حضور گردشگران در قلمرو سرزمینی خویش، به نفع تبلیغ اعتقاداتشان بهره میگیرند. گردشگران ایرانی که به کشورهای خارجی، به ویژه ترکیه، ارمنستان و مالزی سفر کردهاند، با فارسی‌زبانانی مواجه شدهاند که آنان را به شنیدن آموزههای مسیحی دعوت می‌کنند. برای مثال، مسافران ایرانی که به بیروت رفته و از ساحل صخرهای «صخره الروشه» بازدید میکنند، به یک هدف تبلیغی برای مبلغان مسیحی بدل شدهاند و مبلغان مسیحی که به طور عمده آمریکایی هستند به توزیع کتاب، CD و محصولات فرهنگی میان آنان مبادرت میورزند.

اعطای پناهندگی و بورسهای تحصیلی

گزارشهای متعدد حاکی از سرمایهگذاری ویژه مسیحیت تبشیری بر روی استفاده از ظرفیتهای اعطای پناهندگی و بورس‌های تحصیلی است. در همین راستا به تأسیس دانشکدههای مجازی و برگزاری دورههای آموزشی مکاتبهای و شناسایی نخبگان متقاضی بورسهای تحصیلی و دارای شرایط مساعد برای تبشیر همت گماشتهاند.

ادامه دارد...                   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی